Štvrtok 14.05.2015 17:47,
C - MAX v automatu
Z automatom nemám skúsenosť, ale vlastním Ford C-max 1,8l benzín manuál, r.v. 2004/9. Kupoval som ho v roku 2007 ako firemné , pri 147 tisíc km. C – max budem mať na jeseň ôsmy rok a tak by sa dalo napísať zopár riadkov.
Teraz mám najazdené 220 tisíc km a to výlučne jazdené v meste a okolie. Čiže veľmi krátke trate. Aj preto som zvolil benzín a nie diesel. Toto je môj tretí ford a som veľmi spokojný čo sa týka jazdných vlastností (riadenie, podvozok), ale to je všeobecne známe.
Čo sa týka motora 1,8L benzín mám tieto skúsenosti.
Aj pri 220 tis. Km motor ťahá, ma dostatok síl a aj pri plnom obsadení pri správnych otáčkach sa dá predbiehať. Motoru viac pasujú 15“ kolesa rozmerom pneu 195/65 R15, ako 16“ pneu 205/55 R16. Na motore ma viac trápi spotreba oleja, ktorý sa mi začal strácať cca po 180 tisíc km. Podotýkam že do 180 tisíc km som nemal žiadnu spotrebu oleja. Čo som nalial, to som vypustil. Už som dal merať tlaky na ventiloch vo forde a všetko OK. Neviem ako bolo zaobchádzané s autom pred kúpou, keď že bolo firemné, ale mám pocit že nie je všetko v poriadku s kvalitou olejov. Oleje som kupoval cez e-shopi výlučne špecifikácia ford a cez leto som spozoroval v letných horúčavách a mestskom prevoze cvrkanie hydroštelov. Ostal som z toho vyľakaný . Hľadal som informácie, pýtal som sa v dielňách mechanikov, kde môže byť chyba .
Jedno z doporučení bolo zmeniť olej špecifikácie z 5W30 na 5W40. A ono to zabralo na tie hydrošteli.
Olej sa stráca ale nie tak ako pri 5W30-tke. Od tej doby a to je 2 roky neviem čo sú hydroštely. Strata oleja je na 1000 km od hornej rysky po spodnú rysku t.j. asi 0,7l. Vo forde mi povedali, že výrobcom je povolená strata na 1000km/ 0,5l. Ale to je isté zabezpečenie a inak nebýva zvykom aby sa olej strácal.
Ale tieto moje problémy s olejom nemusia súvisieť z novšími ročníkmi 2007 a viac.
O olejoch sa nechcem rozpisovať, to je na inú tému, ale zvažujem, že si budem oleje kupovať v Rakúsku. K motoru 1.8L a 2.0L by pasovala 6 kvalt prevodovka . Motory majú dostatok výkonu a tá 6-tka tá tam chýba. To je asi najväčšia škoda týchto motorizácii. Ale pri jazde mestom mi to nevadí.
Tak isto zvažujem kúpu novšieho modelu roku 2007 a viac s motorom 1.8L čo najvyžšou výbavou, ale je ich žalostne málo. Ak natrafíte na dobrý kus nie je čoho sa báť. Každé auto má výhody a nevýhody.
Za dobu 8 rokov čo auto mám som menil tieto veci:
- Štartér (výmena kus / kus vo forde cca: 6500,-Sk aj z DPH).
- Predné a zadné tlmiče.
- Predné a zadné brzdové platničky. Kotúče zatiaľ pôvodné motokraft.
- 1x výmena zapaľovacie sviečky.
- EGR- ventil (nebolo ho treba meniť, problém bol v prasknutej hadice k EGR – ventilu, ale to bolo zistené v inom servise iným mechanikom, lebo závada po výmene EGR – ventilu nebola odstánená).
Pôvodné sú : predná aj zadná náprava (ramená ,čapy ,tyčky poloosy aj manžety), rozvody a napínacia reťaz, vodná pumpa, výfuk, ložiská. Nič som na aute od kúpi nemenil , všetko je pevné, nič mi na aute nebúcha . Zdá sa to neuveriteľné, ale je to tak. Možno aj preto ma nikdy nenapadlo auto predávať. Prajem Vám dobrú voľbu pri výbere a dobrý“ KAUF“.
reagovať