0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat Tipo 1.4 T-Jet 120k - zkušenost po 2500 km

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 17.03.2018 19:54, Nadšení z nového auta
bych chápal, pokud by šlo třeba o nějaké Porsche, nebo nevím-třeba Lexus Sport serie. Ale za spotřebku s cenou víc než 2 ročních průměrných platů nevidím důvod k takovému jásání. V této třídě to je pořád jen low-cost přibližovadlo, které možná neurazí, ale asi nijak zásadně nenadchne. O tom svědčí mezi řádky ukryté povzdechy majitele - o spotřebě, o blinkrech, zavírání oken, absenci češtiny v BC atd. Prostě něco tomu autu chybí k ne že dokonalosti, ale aby bylo lepší.
Rozdíl 100tCZK proti Oktávii nevidím jako zásadní problém, jde o čásku rovnající se jednomu slušnému měsíčnímu platu (třeba IT specialisty), ale obayv by ve mně budil následný prodej po dejme tomu 4-5 letech. Propad ceny Fiatu proti Škodě bude totiž značný. Vím, Škoda je zoufale předražená značka, ale - ač jakožto neutrální k postoji vůči Škodě člověk - bych asi trochu připlatil a volil tu Oktávii (pokud bych tedy nutně potřeboval šedošedé ničím nápadné přibližovadlo).
K té spotřebě - tak očekávat "sporotvní" vyžití s rodinným podvyživeným a podmotorovaným kombínekm dokáže snad jen idealista. Ten s epka i diví, že "to žere" skoro 9/100. Jenže to je naprosto normální jev u malých přeplňovaných ratlíků. A autor asi motor moc rád nemá, soudě dle jeho zmínky, že přímovstřik dusí ve vsi na pětku padesátkou...
Nicméně, s pánem jsem ve stejném věku a vím, že u mě už občas převládá racionální postoj k životu, když se blíží výhled na zasloužený odpočinek a nutnou dobu pro vytváření životních rezerv (protože nevěřím, že mi pan Babiš na moje přání usype více z polorozkradeného měšce). Takže taky postupně zvažuji, že na důchod se oprostím od 3 aut a nechám si jen 1, nebo dvě a 3,7 litrový benzín pošlu do světa a možná i ten 2,5 litorvý a pořídím novou foukanou 1,6 od jisté nejmenované značky z Dálného Východu. Kdo ví. Pánovi nechť fiátek dlouze a dobře slouží.
reagovať
Motorbike
počet príspevkov9
dátum registrácie01.12.2017
Nedela 18.03.2018 12:31, RE: Nadšení z nového auta
citácia:
reakce na: Zdeny60, 17.03.2018 19:54 (bych chápal, pokud by šlo třeb ...)

Nejsem si úplně jistý, zda pán dusí přímovstřik, za mne pracuje tento agregát se vstřikem nepřímým. Proto má i verzi LPG (Tipo tuším Tartarini), která si s ním rozumí mnohem víc a hodně jsem o ní uvažoval. S předchozím služebákem (1,2 HTP, STAG 300) jsem na LPG najel čtvrt mega bez závad. Kvůli dceřiným závodům na moto a tahání přívěsu s mojí motorkou včetně nájezdu 40 000 ročně jsem nakonec zvolil Doblo s 1,6 Mjet a zatím 75000 km bez jediného problému. K zůstatkové hodnotě. Zastávám názor, že si kupuji auto pro sebe a ne pro toho, komu ho budu prodávat. A s tou hodnotou je to relativní. Aut z operáků jsou plná dealerství, Ovcí především. Minimálně z tohoto pohledu se zůstatková hodnota vs. pořizovací cena jeví jako hodně diskutabilní. Nicméně, každý ať si zvolí za sebe, až dětičky vypakuju, poohlédnu se také po něčem jezdivějším s 6V, pokud teda ještě budou? Zatím mi k potěše srdíčka musí stačit SBK Ducati..
reagovať
Zmulin
počet príspevkov2
dátum registrácie04.06.2016
Nedela 18.03.2018 13:03, RE: Nadšení z nového auta
citácia:
reakce na: Zdeny60, 17.03.2018 19:54 (bych chápal, pokud by šlo třeb ...)


Já to nadšení chápu téměř u jakýhokoli auta,bo každej má jiný hodnoty a pán je evidentně nadšen,že se mu podařil i dobrej kup výkon/cena,s čímž souhlasím,protože Škodule mi jako výhodná koupě nepřijde..
Myslim,že ho ani nějak brutálně nepodtáčí.Měl jsem téměř stejnej v Giuliettě (1.4 TB Multiair 170Ps) a je fakt,že mi občas přišlo uplně normální po normálním rozjezdu tam dát třeba tu 5ku a někam "došumět" třeba 1-2km.Samozřejmě na nějakou akceleraci,nebo do kopce to neni
reagovať
Kornaz
počet príspevkov65
dátum registrácie15.04.2017
Nedela 18.03.2018 15:16, Tupo aaa
Palubovka ako vo fiat marea. Na bliti
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 19.03.2018 08:55, RE: Fiat Tipo
Já bych jenom dodal informaci, že tahle recenze je tu vlastně už po třetí:
https://www.tipcars.com/forum/fiat-tipo/fiat-tipo-kde-jste-srdcari-134957.html
tady jako příspěvek v diskuzi
https://www.tipcars.com/forum/fiat-tipo/fiat-tipo-combi-1-4-nebojte-se-pochvalit-139112.html
a tady již jako samostatná recenze
Mě se Tipo v kombajnu líbí, tahle nekritická a glorifikovací recenze už míň.
reagovať
GSX1100G
počet príspevkov121
dátum registrácie02.12.2014
Utorok 20.03.2018 08:35, Fiat x Rapid
Proti Fiatům nemám vůbec nic, sám mám jednu velmi dobrou zkušenost. Ale to nadšení bych fakt trochu přibrzdil. TIPO není ekvivalent Octavie, ale Rapidu. O tom já za sebe žádnou diskusi nepřipouštím. Jen pro zajímavost jsem naklikal v uvedené ceně (předpokládám slevu z ceníkovky) Rapida ve velmi slušné výbavě, pravda, s neee moc žádoucím motorem a samozřejmě bez kombi.... Z tohoto pohledu už se zase nezdá ta výhodnost Fiatu nijak závratná. Zejména výše zmiňovaný pokles ceny a z mého pohledu i mizerná dostupnost servisu je důvod, proč bych nad fiatem hodně přemýšlel. O to víc, že jeho výrobu chtějí aktuálně "zaříznout". Nicméně, kdybych měl volit srdcem, tak je Rapid rozhodně až na druhém místě, a to nejen kvůli designu. Přeji každopádně majiteli, aby nikdy nemusel koupě ani trochu litovat


http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/122167530
reagovať
zmulin
počet príspevkov2
dátum registrácie05.06.2015
Utorok 20.03.2018 12:42, RE: Fiat x Rapid
citácia:
reakce na: GSX1100G, 20.03.2018 08:35 (Proti Fiatům nemám vůbec nic, ...)


Proboha necpěte sem furt ten Rapid.To je jen přifouknutá Fabie za cenu Oktávky a smiřte se s tim,že Oktávka,Golf,I30,TIPO,Giulietta,Mégane atdatd. je jedna třída a že má Oktávka velikej kufr na tom nic nemění.Navíc si nemyslim,že by byla ta 1.4ka v Tipu nějakej trhač,ale určitě na tom je líp,než ten škodováckej litr..
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 20.03.2018 13:13, RE: RE: Fiat x Rapid
citácia:
reakce na: zmulin, 20.03.2018 12:42 (Proboha necpěte sem furt ten R ...)


reagovať
GSX1100G
počet príspevkov121
dátum registrácie02.12.2014
Utorok 20.03.2018 13:14, Fiat x Rapid
citácia:
reakce na: zmulin, 20.03.2018 12:42 (Proboha necpěte sem furt ten R ...)



1) Rapida sem rozhodně "FURT" necpu. Toto bylo naprosto poprve a jen proto, že o Škodovce se v článku autor sám zmiňuje a nesprávně TIPO srovnává s Octavií, což je neporovnatelné. Viz třeba namátkou toto srovnání (včetně rozměrů) : http://www.auto.cz/test-fiat-tipo-1-4-vs-skoda-rapid-1-2-tsi-chci-rodinne-auto-zn-levne-96240
2) Co se týká motorů, tak máte samozřejmě pravdu, že ta 1,4ka ve 4válci je rozhodně lepší variantou. Ale to jsem zmiňoval a o tom ani polemizovat nechci. 0,4L rozdílu na objemu prostě musí být znát.

Volba vozu je na každém a není proto třeba ničí volbu kritizovat, zrovna tak, jako nekritizovat věcnou reakci, která se zrovna Vám nelíbí.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Utorok 20.03.2018 13:37, RE: Fiat x Rapid
citácia:
reakce na: GSX1100G, 20.03.2018 13:14 (1) Rapida sem rozhodně "F ...)


Octavia je stejna trida jako VW Golf, i30 apod, tzn nizsi stredni.. Rapid ma stejnou platformu s Fabkou...


Takze srovnani je celkem na miste
reagovať
zmulin
počet príspevkov2
dátum registrácie05.06.2015
Utorok 20.03.2018 14:01, RE: Fiat x Rapid
citácia:
reakce na: GSX1100G, 20.03.2018 13:14 (1) Rapida sem rozhodně "F ...)


Ok, slovo furt beru ve Vašem případě zpátky.Já jen nastartoval na nefér srovnání,se kterým ste někam nepřišel jediný.
Je to vlastně ta síla marketingu Škodovky dodat lidem pocit...
Každopádně jen o rozměrech to opravdu není a Rapid patří pořád vedle Fabie.Udělali s ním v podstatě to samý,jako italové s Puntem,kdy z něj udělali kombika Palio.To ale na rozdíl od Rapidu nestálo jako auto nižší střední třídy.Navíc Rapid má bohužel i hrozivý jízdní vlastnosti,kdy aspoň v tom kombiku už díky malinko většímu zatížení zadku dochází alespoň k mírnému zlepšení.
Že pan redaktor srovnával mimo třídy neznamená,že by se Tipo tudíž nedalo srovnávat s Oktavií,kam patří.A můžeme dát do Oktávky stejnej litr,vhodnej akorát tak do Holandska a jediný,čim v tu chvíli zvítězí je o pár litrů větší kufr a četnost servisní sítě.Mmch píšu coby momentální majitel Golfa VII a předtím Giulietty,jenom abych vyhodil podezření ze zaujatosti
reagovať
Motorbike
počet príspevkov9
dátum registrácie01.12.2017
Utorok 20.03.2018 23:17, RE: RE: Fiat x Rapid
citácia:
reakce na: zmulin, 20.03.2018 14:01 (Ok, slovo furt beru ve Vašem p ...)

Je fajn, že se diskuse nesníží k ubohým příspěvkům (viz kolega Kornaz). Nijak Fiat neglorifikuji a palubovka v Doblu opravdu není ani extra kvalitní, ani pohledná. Designový skvost konečně není ani auto samo a jeho koupí jsem se vědomě připravil o řidičské zážitky, ač díky bi-linku vzadu sedí za mě líp než třeba francouzská konkurence a nabízí vyšší komfort než německá. S ohledem na plánované dlouhodobé užívání a vysoký nájezd mě víc zajímají konstrukční záležitosti. Na 1,4T jsem slyšel stížnosti jen u převzatého agregátu v Astře (cukání), nepřímý vstřik tolik nekarbonuje a vhodnost zástavby LPG už jsem zmínil. U své 1,6 MJet jsem jen těžko hledal chronické slabiny, pokud někdo najde nějaké zmínky naštvaných majitelů, rád si přečtu. Převodovka M32 s problémovými ložisky už je snad minulostí. Rozvody klasika řemen a DPF je hned za turbem bez naklápění lopatek s klasickým obtokovým ventilem, takže o regeneraci vím jen díky vyšší aktuální spotřebě. Nepotřebuje AD Blue a nemá start stop. K životu tyhle "fičury" nepotřebuje ani kupř. nová 1,6 diesel od Hondy, takže si kladu otázku, proč ostatní ano? Vačka je litá, nikoliv dutá trubka se segmenty lisovanými tlakem vzduchu (dnes běžné), klika kovaná a blok litinový s hliníkovou vanou, která nerezne. Z Fiatu a nepřímovstřikové 1,4 tak stále cítím trochu socialistického kapitalismu a staré konstrukční školy, což nemusí být zřejmě vždy na škodu. p.s. Z předešlého možná vyplývá, že před zavedením elektriky bylo líp. Nebylo, ale nejlepší kámoš má autoservis a o všelikých konstrukčních přešlapech v kombinaci s uživatelskou "chytrosti" (řeším problém, až se auto zastaví) a následnými, nepříjemně vysokými výdaji by mohl vyprávět hodně, hodně dlouho.. Sám jezdí Alfou 166 2,4 JTD, poslední ročník bez DPF a na Italy má veškerou diagnostiku. Což, přiznávám, ovlivnilo při výběru i mé rozhodování.
reagovať
yvonek
počet príspevkov13
dátum registrácie06.10.2017
Pondelok 26.03.2018 09:09, Reakce autora recenze na reakce na autora recenze po ujetých cca 7500 km :>)
Zdar vespolekm,jsem rád že se dikuse rozproudila

Tak zaprvé pro pána který nám chtěl naznačit ža auto pod 3 litry nebere jako auto -
Zdeny60. Víte , on se člověk OPRAVDU může radovat z auta a být nadšený i když to není Lexus Sport serie jak píšete.Zvláště pokud se jeho plat nerovná "slušnému měsíčnímu platu (třeba IT specialisty) 100 tis.Tento váš názor beru jako totální hovadinu v zemi kde je průměrný hrubý plat 30 tis a zvláště v debatě k autu Fiat Tipo.Jste evidentě ve špatné dikusi zaváště pokud píšete že "rozdíl 100tCZK proti Oktávii nevidíte jako zásadní problém".Dporučuji fórum k jinému vozu.Tady jste evidentě omylem a nevidím důvod proč vlastně? Aby jste nám kteří mají "fiaťácké" platy a auta ukázal že máte na víc?

Za druhé.Pána nevím. Co se týče jízy na 5 při padesátce a "ničení" auta.Asi jsem měl napsat že při minimálním zatížení TOHOTO motoru ,při otáčách 2100.Jedna věc je že to napovídá i řídící jednotka (výrobce je asi hlupák a přehnaný ekolog) druhá je že to po 40 letech provozováni aut benz. i diesl. i velkých motorek prostě slyším a cítím když je to podtočené.Motor si "řekne" tomu kdo mu rozumí.Možná to máte jinak.Já bych po sobě auto tedy koupil. Už jsem při záběhu 2x měnil ojej a dodržuju obecné rady zkušenějších co se záběhu týče včetně toho že tomu dávím občas pořádně zahulit a to až na hranic max.otáček.Jezdím v různých režimech zásadně bez tempomatu samozřejmě ovšem v rámci normálního používání auta.Motor se probouzí a zdá se mi už je i vic slyšet nebo jsem si už prostě zvykl.Uvidíme dál.Zatím OK.

Co bych ale opět zkritizoval je přístup prodejců Fiat k zákazníkům a přímo neschopnost byť i poradit co se týče "nových" systémů jako je UConnect live.Kdo má tohle auto dejte si pozor a nikdy nepřihlašujte cizí telefon k UConnect live. Nastane vám obrovská peripetie pokud to budete chtít přeplánovat na svůj a nikdo ve autorizovaných servisech ani v Praze vám neporadí.A nakonec zjistíte že celý ten UConnect live je celkem na h...a reklamní bublina abych jen nechválil.Int.rádio,Routers,soc.sítě,MyCar - úrověň benzínu,huštění kol,úroveň baterie...Všechno co se dozvíte jinak.Když není signál nebo je slabý je to kničemu. Snad jen to že můžete prostřednictním tohto systému najít svoje auto beru jako k něčemu.Dále PRÝ (90 procent "autoriovaných" servisů nevědělo) nemožnost dodatečné instalace někerých modulů jako je mirror link který jsem Bohu žel přehlédl v konfigurátoru očekávaje že za tu cenu by to tam být mělo. Prý by se kvůli tomu musela vyměnit celá jedna řídící jednotka.Dál mně opradu se.. přístup našich orgánů v tom že umožňují dovoz nejen vozů Fiat ale i dalšich značek bez toho že auta mají plnou podporu češtiny.Nevím proč bych ve vlastním autě měl drmolit anglicky.I když vám to někdo "počeští" tak hlasové ovládání to nebude a české ikonky na rádiu jsou k ničemů.

Toš tak.Ještě se ozvu jaknile to bude "zajeté".A slibuju že se budu snažit být objektivní - tak jako dosud.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Sobota 07.07.2018 17:53, RE: Reakce autora recenze na reakce na autora recenze po ujetých cca 7500 km :>)
citácia:
reakce na: yvonek, 26.03.2018 09:09 (Zdar vespolekm,jsem rád že se ...)

Zase jeden mudrc. A kolik procent obyvatelstva si myslíš, že na tu tvoji vysněnou prúměrnou mzdu dosáhne?
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.