0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat Sedici 2.0 Multijet v redakčním testu

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 30.06.2010 09:21, Motor 1.9JTD
Zdravim,
pisete, ze predesly motor 1.9JTD byl nepovedeny. Plati to vseobecne nebo nesedl jen tomuto vozu?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 30.06.2010 10:07, RE: Motor 1.9JTD
luber napísal:
Zdravim,
pisete, ze predesly motor 1.9JTD byl nepovedeny. Plati to vseobecne nebo nesedl jen tomuto vozu?
Motor jako takovy pracoval v ostatnich modelech celkem spolehlive. Nebyla to sice zadna "hitparada", ale mnoho lidi na nej neda dopustit. Bohuzel u nej slo predevsim o stesti, na jaky kus kdo narazi. Nekomu slouzil 300 000 km bez zavady, jinemu klekly vstrikovace, vaha vzduchu nebo turbo. Lide meli vzdy radeji starsi JTD bez common railu (tusim ze vstrikovani dodavala firma Garret), protoze to byly vetsi drzaky. Jinak ale v nabidce Fiatu (Alfy Romeo) tenhle motor spis doporucuji, patri k tomu lepsimu, co Fiat kdy nabizel.

V sedicim byl motor trochu pozmeneny. Auto je totiz mensi nez treba Stilo, takze se tomu prizpusobily i nektere komponenty. Vysledek pak byl zalostny. Auto najednou skubalo a tezce jdouci motor s autem cloumal jak uragan Klaus. Navic melo Sedici horsi odhlucneni v prepazce motoroveho prostoru, takze jet s timhle motorem na dovolenou bylo spis utrpeni.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 30.06.2010 12:30, Nevím
Popisovat jak málo se toto auto prodává a přitom nezmínit jeho dvojče Suzuki SX4, které se vyrábí na stejné lince v Maďarsku. Suzuki potkáte na našich silnicích hodně často a je to dáno také tím, že 2/3 produkce jsou Suzuki a jen jedna třetina Fiat. Asi si ji tedy Fiat nechává spíše pro vlastní italský trh.

Vysmívat se tomuto vozu jako ošklivému kačátku je taky trochu mimo. Jednak je přijetí jakéhokoli designu čistě individuální záležitostí, ale hlavně to není žádná kachna ve stylu Citroën 2CV. Je to prostě auto jako jiné, ne každému se líbí a mně zrovna ano a musím říct že dost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 30.06.2010 13:04, RE: Motor 1.9JTD
Ladislav Los napísal:
Motor jako takovy pracoval v ostatnich modelech celkem spolehlive. Nebyla to sice zadna "hitparada", ale mnoho lidi na nej neda dopustit. Bohuzel u nej slo predevsim o stesti, na jaky kus kdo narazi. Nekomu slouzil 300 000 km bez zavady, jinemu klekly vstrikovace, vaha vzduchu nebo turbo. Lide meli vzdy radeji starsi JTD bez common railu (tusim ze vstrikovani dodavala firma Garret), protoze to byly vetsi drzaky. Jinak ale v nabidce Fiatu (Alfy Romeo) tenhle motor spis doporucuji, patri k tomu le...
Uff, doufal jsem, ze budou v "lepsim" stavu. Planuji koupe Cromy po faceliftu 2008 s JTD. Nikde na netu jsem nenasel nejake srovnavani s ostatnima. Nemate nejaky spolehlivy zdroj k porovani?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 30.06.2010 23:28, RE: Motor 1.9JTD
Ladislav Los napísal:
Motor jako takovy pracoval v ostatnich modelech celkem spolehlive. Nebyla to sice zadna "hitparada", ale mnoho lidi na nej neda dopustit. Bohuzel u nej slo predevsim o stesti, na jaky kus kdo narazi. Nekomu slouzil 300 000 km bez zavady, jinemu klekly vstrikovace, vaha vzduchu nebo turbo. Lide meli vzdy radeji starsi JTD bez common railu (tusim ze vstrikovani dodavala firma Garret), protoze to byly vetsi drzaky. Jinak ale v nabidce Fiatu (Alfy Romeo) tenhle motor spis doporucuji, patri k tomu le...
Hodnocení motoru JTD jako nepovedeného mě doslova zarazilo. Ve všech dosavadních recenzích fiatů s tímto motorem byl hodnocen velmi dobře. Navíc nejsou žádné "starší JTD bez common railu". Označení JTD právě vyjadřuje systém common rail. Starší naftové motory fiatů ( před rokem 1996) se označovaly TD - ty ovšem nebyly CR. Rozdíl je ovšem ve verzi Multijet. Tento motor má tzv. vícenásobný (postupný) vstřik, což "starší" JTD nemá. Jen pro informaci : motory JTD se začaly montovat prvně do vozů Marea 1997 - 2001 s výkony 105 nebo 110 k, následovaly Stilo v provedení 80 nebo 115 k a od roku 2005 pak verze Multijet 120 nebo 150 k. Všechny mají objem 1,9
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.07.2010 14:47, RE: Motor 1.9JTD
Ladislav Los napísal:
Motor jako takovy pracoval v ostatnich modelech celkem spolehlive. Nebyla to sice zadna "hitparada", ale mnoho lidi na nej neda dopustit. Bohuzel u nej slo predevsim o stesti, na jaky kus kdo narazi. Nekomu slouzil 300 000 km bez zavady, jinemu klekly vstrikovace, vaha vzduchu nebo turbo. Lide meli vzdy radeji starsi JTD bez common railu (tusim ze vstrikovani dodavala firma Garret), protoze to byly vetsi drzaky. Jinak ale v nabidce Fiatu (Alfy Romeo) tenhle motor spis doporucuji, patri k tomu le...
...zkuste používat pro vyhledávání podrobnějších informací alespoň google...)) Tvrzení o "starší" verzi motoru 1.9 JTD (kdy se údajně nejednalo od technologii CR) je celkem komické.

Jinak se tento motor v modifikované verzi s označením MJET vyskytoval v nabídce Fiatu ještě donedávna (120,130 a 150 koní), pak byl nahrazen novým 1,6 MJET.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.