Streda 05.01.2022 17:56,
Punto II
Dovolím si autora článku opravit, že 16V varianta motoru 1.2 je konstrukčně novější - to sice z pohledu historie motorů FIRE pravda je, ale v puntu druhé generace byla ve verzi před faceliftem po celou dobu (ve spojení s vyššími stupni výbav ELX, HLX, Sporting, Class, Dynamic a Michael Schumacher) a pochází ještě z punta první generace, kde měla vyšší výkon 63 kW. Ve výčtu motorizací také zcela chybí verze 1.8 16V s 96 kW, která byla dostupná pro verze HGT a Abarth.
To, jestli je auto z bazaru odvedle spolehlivá volba, už bude záležet na stavu konkrétního kusu. Výchozím předpokladem je, že bude mít motor jen a pouze 1.2 8V 44 kW, protože pak, i kdyby praskl rozvodový řemen, nedojde k fatálnímu poškození (na rozdíl od verze 16V 59 kW).
Dále je potřeba, aby auto nebylo havarované, jinak může mít problém s korozí po nekvalitní opravě.
Velmi málo aut (výbavy EL, některé kusy Active a deriváty) NEMÁ posilovač řízení, ale upravený převod řízení. Takové auto je obvykle na 13palcových kolech a zbaví vás rizika opravy elektrického posilovače, což je otázka 5 až 7 000 Kč formou repase.
Pak už vás můžou otravovat jen drobnosti úměrné stavu a stáří auta, které se dají řešit za pár stovek nebo tisícovek - typicky lambda sondy (jsou tam dvě, rozsvítí se kontrolka EOBD), nefunkční ovládání el. oken (typicky opálený ovladač na centrální konzoli a zejména u levého okna, které v žádné verzi nemá automatický dojezd, kdežto pravé okno u vyšších výbav ano; tím pádem při stahování/vytahovaní okna se celou dobu tlačítko drží, jde do něj proud a tím se kontakt opálí), unavená/hučící ložiska kol (u verzí s ABS to zobrazí chybu) nebo vymlácené uložení tlumičů.
Pokud by vás na palubním počítači děsila spotřeba, tak nepropadejte panice. Palubní počítač u modelů před faceliftem počítá vzdálenost ujetou na 1 litr paliva, tedy čím vyšší číslo ukazuje, tím nižší spotřeba je.
reagovať