0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat Punto - jak vyřešit kolísání otáček?

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 02.05.2013 09:53, diagnostika
A co si takle
a) zaplatit 500,- za vyčtení chyb diagnostikou (já vím, za 500 se nechá pořídit 50 lahváčů)
nebo
b) koupit si na aukru za 350,- Kč universální diagnostiku a zdiagnostikovat si to sám (předpokládá jisté znalosti)
Co to sou za dotazy?
reagovať
stenly71
počet príspevkov17
dátum registrácie09.01.2013
Utorok 07.05.2013 16:41, vstřikování 1,2 8V 44kw
"krokový motorek chodu naprázdno (LFRV – Leerlaufregelventil, I(S)CV – Idle (Speed) Control Valve). Ve většině případů se zanese karbonem a začne váznout."

Pokud je 1,2 8V 44kw jednobod, tak na výše uvedenou závadu nesázím.
reagovať
stenly71
počet príspevkov17
dátum registrácie09.01.2013
Utorok 07.05.2013 16:43, RE: diagnostika
free78 napísal:
A co si takle a) zaplatit 500,- za vyčtení chyb diagnostikou (já vím, za 500 se nechá pořídit 50 lahváčů) nebo b) koupit si na aukru za 350,- Kč universální diagnostiku a zdiagnostikovat si to sám (předpokládá jisté znalosti) Co to sou za dotazy?


Jsou to normální dotazy, co se Vám na tom nelíbí ? Poradíte tedy nebo to hodláte pouze nevhodně komentovat ?
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 07.05.2013 20:14, RE: vstřikování 1,2 8V 44kw
stenly71 napísal:
"krokový motorek chodu naprázdno (LFRV – Leerlaufregelventil, I(S)CV – Idle (Speed) Control Valve). Ve většině případů se zanese karbonem a začne váznout." Pokud je 1,2 8V 44kw jednobod, tak na výše uvedenou závadu nesázím.


To s tím nesouvisí, krokový motorek dávkuje vzduch. Palivo se do něj vstřikuje až později.
reagovať
stenly71
počet príspevkov17
dátum registrácie09.01.2013
Streda 08.05.2013 10:21, .
jj,řídí vzduch, to je jasné, ale u jednobodového vstřikování je ta klapka proplachována benzínem, funguje to vlastně jako karburátor, takže se karbonem nezanáší. Ovšem podotýkám, nevím, zda je to případ uvedeného Punta.
reagovať
stenly71
počet príspevkov17
dátum registrácie09.01.2013
Streda 08.05.2013 10:25, .
hm, ted na to koukám, tazatel má to vícebodové vstřikování. Ten jednobod se týká pouze 55ky Punta 176.
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 09.05.2013 13:55, RE: diagnostika
stenly71 napísal:
free78 napísal:
A co si takle a) zaplatit 500,- za vyčtení chyb diagnostikou (já vím, za 500 se nechá pořídit 50 lahváčů) nebo b) koupit si na aukru za 350,- Kč universální diagnostiku a zdiagnostikovat si to sám (předpokládá jisté znalosti) Co to sou za dotazy?
Jsou to normální dotazy, co se Vám na tom nelíbí ? Poradíte tedy nebo to hodláte pouze nevhodně komentovat ?


poradil jsem hned 2 (dle mne jediné) reálné možnosti řešení. Viz body a) a b). Nevhodně komentovat budu s dovolením cokoliv co uznám za vhodné.
reagovať
patriot.007
počet príspevkov4
dátum registrácie17.05.2013
Piatok 17.05.2013 10:27, Jak to řešit
Řešit to lze jednoduše. Dát auto do servisu s vyjmenovanými závadami v přejímacím zápisu.
Nemůžou po Vás chtít peníze za vyměněné díly, když ta výměna nepomohla a závada zůstala. To je snad jasné, ne ?
Doporučuji s tím zajet přímo do značkového servisu. Jejich výhodou je, krom znalosti problematiky a "špeků" jednotlivých motorizací, že mají spoustu dílů skladem, nebo díly objednají a pokud výměna nepomůže, nechají si je. Oprava systémem pokus-omyl je v těchto případech často nejefektivnější, takže ve výsledku oprava ve značkovém servise může vyjít podstatně levněji, než u garážníka, který zkouší měnit kde co a samozřejmě nakoupené díly se Vám snaží prodat (řekne, že se to prostě muselo měnit).
Nejhorší jsou domácí amatéři, kteří takto na autě vymění skutečně všechno, ve snaze ušetřit nakonec prodělají gatě. Stalo se to jednou i mně a samozřejmě znám spoustu známých. V těchto případech (chod motoru) skutečně doporučuji značkový servis. Stejné příznaky mohou totiž mít neskutečně mnoho příčin.
reagovať
Fiat123456
počet príspevkov1
dátum registrácie15.06.2015
Pondelok 15.06.2015 10:47, Fiat Punto 1,2
Zdravím, potřebuji radu. Mám Fiat Punto 1,2 r.v.2009 v LPG. Auto mě začlo chcípat. Jedu např. 80km v kuse motor je zahřátý, vyřadím podřadim a motor zhasne, otáčky spadnou na nulu a konec. Není to pravidelně, 14 dní v pohode, pak to chcípne třeba dvakrát denně atak... Auto startuje v pohodě, jede bez problému, bez škubání. Chcípá to v lpg i v benzínu. Díky za tipy.
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Pondelok 15.06.2015 12:24, RE: Fiat Punto 1,2
Fiat123456 napísal:
Zdravím, potřebuji radu. Mám Fiat Punto 1,2 r.v.2009 v LPG. Auto mě začlo chcípat. Jedu např. 80km v kuse motor je zahřátý, vyřadím podřadim a motor zhasne, otáčky spadnou na nulu a konec. Není to pravidelně, 14 dní v pohode, pak to chcípne třeba dvakrát denně atak... Auto startuje v pohodě, jede bez problému, bez škubání. Chcípá to v lpg i v benzínu. Díky za tipy.


Měl jsem celkem 3 vozy na LPG. Postupoval bych takto:
1) Svíčky - používal jsem 4 kontaktní BOSCH, dobře fungují, moc nestojí. Mají li ty vaše za sebou více než 10 tisíc km (a nejedná se o nějaké speciály z iridia), tak vyhodit, dát nové.

2) Zapalovací cívky - nejsou nějak oprskané, nelítají někde jiskry? Stačí ověřit opticky. Za studena i za tepla kouknout na ně v různých otáčkách (přidám si plyn ručně nebo někoho požádám...).
Někdy nemusí docházet ani k jiskření a cívka za nějakých podmínek nefunguje na 100 procent. Chce to ověřit za motor sem tam nejede na 3 válce.

3) připojit na diagnostiku (jakoukoliv, klidně nejlevnější universální z aukra), vyčíst seznam závad. Není tam něco podezřelého ? LPG třeba celkem často odpráskne lambda sondu.

4) máte li systém sekvenčního vstřikování a nebyla li lišta v posledních řekněme 30 tisících km vyčištěna, tak bych to rozhodně nechal udělat (ale chcípe li to i na benzín, tak toto není ta závada)

5) co škrtící klapka? Není zanesená/špinavá?
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.