mac napísal:
Byl jsem se podívat a také projet, shodou okolností také s motorem 1.4 8V. Ačkoliv patřím mezi příznivce Fiatu a hájím nesmyslnou kritiku tak tady se ke kritikům musím přidat. Auto je nádherné z venku a dobře udělané uvnitř, což je doména spíš německých aut a proto tam Fiat asi směřuje, ale jinak jsem nebyl spokojen s mnoha věcmi. Všechno je tak nějak na efekt. Vnitřek není vůbec, ale vůbec praktický, ta barevná lišta sice ladí ale je cekem k ničemu, je z hladkého materiálu, ryche se poškrábe, o...
Musím reagovat se svými zkušenostmi. Projel jsem a důkladně jsem prolezl stejné Punto, se stejnou motorizací a mám pocit, že jsme každý řídili úplně jiné auto. takže tady jsou moje postřehy:
- auto je nádherné zvenku, uvnitř dobře udělané. To je asi jediná věc, na které se shodneme
- dobře udělané auto uvnitř je doména německých aut. Pane, doba se dost zýměnila, dnes už umějí udělat kvalitu vevnitř i Japonci, postupně se to učí i Korejci, Francouzi a Italové, je třaba se posadit do některé z nových Mazd nebo Toyot a nezaujatě porovnat. Naopak pokud jde o vnější design, tam už jsou ostatní zcela jinde než Němci, ačkoli uznávám, že design je věcí osobního vkusu a preferencí
- co se týká toho efektu a praktičnosti, je pravda, že v GP není zase tolik odkládacích schránek, ale ruku na srdce, skutečně je každý potřebuje v takové míře?
- materiál vnitřku - tak tohle hodnotit po pár týdnech prodeje je trochu odvážné, nemyslíte, až dostatrčný čas provozu ukáže kvalitu, já osobně bych se vůbec nebál, že by auto tímto mohlo trpět, nechovám se k němu jako bezohledný lajdák
- trojúhelníková okénka jsou skutečně daní originálnímu designu
- vyšší nákladová hrana kufru - nebude to daň za velkou pevnost karoserie, která se tak osvědčila při Crash testu ?
- vrcholem vaší "kritiky" je srovnání krásného tříramenného volantu s bezvadně poadnoucím vybráním pro ruce se Š120. Nevím nevím, kdo chce psa bít...
- auto jsem řídil se širokými zimními botami, které mají k dokonalosti pro práci s pedály daleko a neměl jsem jediný problém
- motor 1.4 8V skutečně není divoch, ale myslím, že jsme oba řídili syrový nezajetý motor, který má ke svému maximu dost daleko, hlučný tedy rozhodně nebyl, otáčky jsem nehlídal tak poctivě, ale 5. stupeň se mi zdál delší než u mého auta, kde mám při 4000 ot. 130 km/h
- přidávám, že jsem vyzkoušel podvozek jak na dálnici tak na kostkách a zasněžené okresce, prostě paráda za všech okolností
Na závěr se musím připojit k dealerovi - nedivím se, že koukal. Jinak celkově a bez urážky - myslím, že by vašim názorům nejlépe vyhověla Fábie.