0
späť
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat kombi od Fiatu do 30 tis. Kč?

kategórie zaradenia témy: italská vozidla, italská vozidla
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Pondelok 12.12.2016 09:25, Fiat Marea
Fiat je jako manželka, když dostane co potřebuje, tak jsi v pohodě, když se něco zanedbá, vrátí se ti to i s úroky.
V roce 2006 jsem pořídil sedan Fiat Marea 1.6 ELX rv. 4q 1999 jako náhradu za dosluhující Fiat 125 Speciál rv.1969. V době pořízení to byl nejdražší sedan svého druhu a druhý nejdražší z rodiny Marea sedan/kombi. Tehdá měl najeto cca 72t km a vyšel na 135t Kč.
Maruš jsem měl necelých 10 let, její funkční pouť ukončil letos řidič jedné Caddyny, který se z ní pokoušel udělat hatchback. Za zmíněnou dobu jsem s ní najezdil cca 140t km, jezdila každý den , parkovala venku. S kladba provozu byla 40/40/20 město/dálnice/okresky. Průměrná spotřeba se pohybovala okolo 8,5l/100km.
A teď co se týká spolehlivosti a provozních nákladů na mechanické díly. Mezi neplánované bych označil kolaps části cívky zapalování (je dělená ale v jednom obalu), která se odporoučela ve 120t km. Ostatní opravy bych zařadil už mezi provozní. Teď se pokusím udělat soupis dílů které se měnily a jejich životnosti. Životnost předních ramen cca 70t km, vnější čepy řízení a kosti stabilizátoru 150t km, tlumiče a pružiny 160t km, výfuk Walker 5let, vlnovec 160t km, přední destičky 50t km, kotouče 120tkm, zadní pakny 160 tkm, termostat 160t km, rozvody 80t km nebo 5 let, svíčky 30t km, olej + filtr 20t km, vzduchový filtr 30t km, kabinový 1x za rok, spojka 180 tkm, vnitřní manžety poloos 180t km (dělaly se preventivně při výměně spojky). Ve 160tkm, jsem dělal repas zadní nápravy,byl natržený silentblok zadní nápravnice (na větších nerovnostech to bouchalo, což mě docela vadilo) , tak už se to udělalo komplet včetně uložení zadních vlečných ramen.
Co se týká karoserie, tak hodně záleželo, jaká péče se věnovala spodku a dutinám, já jsem se na to vybodl a pak už začalo být pozdě, tak jsem postižená místa spíš maskoval (tím jsem tomu moc nepomáhal) s tím, že si to potom pěkně vyžeru, což se také stalo. Když jí bylo 13, tak jsem jí dopřál ozdravnou kůru v podání 1 m2 plechu a dvou prahů. No co, za tu službu co prokázala jsem se jí 4 dny věnoval, což zase nebyla taková tragédie.
K tomu pravidelnému servisu, olej jsem měnil po 20t km, dával jsem Selenii 20K (někdo může namítat, že to mělo být častěji, ale tak to prostě bylo). Hydroštely necvakaly ani po atakování 200t km, a spotřeba oleje při tomto nájezdu byla už větší než za mlada, mezi výměnami jsem už musel dolévat necelý půllitr oleje.

takhle to dopadne, když se něco zanedbá
http://worlusho.rajce.idnes.cz/Marus/#

a tohle byl její konec, oprava byla vzhledem k stáří a hodnotě vozu nerentabilní
http://worlusho.rajce.idnes.cz/bouracka_2016/
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Pondelok 12.12.2016 12:32, RE: Fiat Marea
Martin72 napísal:
Fiat je jako manželka, když dostane co potřebuje, tak jsi v pohodě, když se něco zanedbá, vrátí se ti to i s úroky. V roce 2006 jsem pořídil sedan Fiat Marea 1.6 ELX rv. 4q 1999 jako náhradu za dosluhující Fiat 125 Speciál rv.1969. V době pořízení to byl nejdražší sedan svého druhu a druhý nejdražší z rodiny Marea sedan/kombi. Tehdá měl najeto cca 72t km a vyšel na 135t Kč. Maruš jsem měl necelých 10 let, její funkční pouť ukončil letos řidič jedné Caddyny, který se z ní pokoušel udělat hatchback. Za zmíněnou dobu jsem s ní najezdil cca 140t km, jezdila každý den , parkovala venku. S kladba provozu byla 40/40/20 město/dálnice/okresky. Průměrná spotřeba se pohybovala okolo 8,5l/100km. A teď co se týká spolehlivosti a provozních nákladů na mechanické díly. Mezi neplánované bych označil kolaps části cívky zapalování (je dělená ale v jednom obalu), která se odporoučela ve 120t km. Ostatní opravy bych zařadil už mezi provozní. Teď se pokusím udělat soupis dílů které se měnily a jejich životnosti. Životnost předních ramen cca 70t km, vnější čepy řízení a kosti stabilizátoru 150t km, tlumiče a pružiny 160t km, výfuk Walker 5let, vlnovec 160t km, přední destičky 50t km, kotouče 120tkm, zadní pakny 160 tkm, termostat 160t km, rozvody 80t km nebo 5 let, svíčky 30t km, olej + filtr 20t km, vzduchový filtr 30t km, kabinový 1x za rok, spojka 180 tkm, vnitřní manžety poloos 180t km (dělaly se preventivně při výměně spojky). Ve 160tkm, jsem dělal repas zadní nápravy,byl natržený silentblok zadní nápravnice (na větších nerovnostech to bouchalo, což mě docela vadilo) , tak už se to udělalo komplet včetně uložení zadních vlečných ramen. Co se týká karoserie, tak hodně záleželo, jaká péče se věnovala spodku a dutinám, já jsem se na to vybodl a pak už začalo být pozdě, tak jsem postižená místa spíš maskoval (tím jsem tomu moc nepomáhal) s tím, že si to potom pěkně vyžeru, což se také stalo. Když jí bylo 13, tak jsem jí dopřál ozdravnou kůru v podání 1 m2 plechu a dvou prahů. No co, za tu službu co prokázala jsem se jí 4 dny věnoval, což zase nebyla taková tragédie. K tomu pravidelnému servisu, olej jsem měnil po 20t km, dával jsem Selenii 20K (někdo může namítat, že to mělo být častěji, ale tak to prostě bylo). Hydroštely necvakaly ani po atakování 200t km, a spotřeba oleje při tomto nájezdu byla už větší než za mlada, mezi výměnami jsem už musel dolévat necelý půllitr oleje. takhle to dopadne, když se něco zanedbá http://worlusho.rajce.idnes.cz/Marus/#a tohle byl její konec, oprava byla vzhledem k stáří a hodnotě vozu nerentabilníhttp://worlusho.rajce.idnes.cz/bouracka_2016/


Dobrý den, napište o svém autě recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni
reagovať
Roman AX
počet príspevkov134
dátum registrácie09.12.2011
Pondelok 12.12.2016 14:50, Děkuji
za bezvadný příspěvek a fotografickou dokumentaci. Lepší než tisíc slintů některých místních "znalců". Kdysi jsem si tohle auto vybral v autobazaru a jezdila s ním přítelkyně. Bylo fajn a teď jsem si ho zase připomněl!
reagovať
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Pondelok 12.12.2016 16:39, RE: Fiat Marea
danet - redakce TipCars napísal:
Martin72 napísal:
Fiat je jako manželka, když dostane co potřebuje, tak jsi v pohodě, když se něco zanedbá, vrátí se ti to i s úroky. V roce 2006 jsem pořídil sedan Fiat Marea 1.6 ELX rv. 4q 1999 jako náhradu za dosluhující Fiat 125 Speciál rv.1969. V době pořízení to byl nejdražší sedan svého druhu a druhý nejdražší z rodiny Marea sedan/kombi. Tehdá měl najeto cca 72t km a vyšel na 135t Kč. Maruš jsem měl necelých 10 let, její funkční pouť ukončil letos řidič jedné Caddyny, který se z ní pokoušel udělat hatchback. Za zmíněnou dobu jsem s ní najezdil cca 140t km, jezdila každý den , parkovala venku. S kladba provozu byla 40/40/20 město/dálnice/okresky. Průměrná spotřeba se pohybovala okolo 8,5l/100km. A teď co se týká spolehlivosti a provozních nákladů na mechanické díly. Mezi neplánované bych označil kolaps části cívky zapalování (je dělená ale v jednom obalu), která se odporoučela ve 120t km. Ostatní opravy bych zařadil už mezi provozní. Teď se pokusím udělat soupis dílů které se měnily a jejich životnosti. Životnost předních ramen cca 70t km, vnější čepy řízení a kosti stabilizátoru 150t km, tlumiče a pružiny 160t km, výfuk Walker 5let, vlnovec 160t km, přední destičky 50t km, kotouče 120tkm, zadní pakny 160 tkm, termostat 160t km, rozvody 80t km nebo 5 let, svíčky 30t km, olej + filtr 20t km, vzduchový filtr 30t km, kabinový 1x za rok, spojka 180 tkm, vnitřní manžety poloos 180t km (dělaly se preventivně při výměně spojky). Ve 160tkm, jsem dělal repas zadní nápravy,byl natržený silentblok zadní nápravnice (na větších nerovnostech to bouchalo, což mě docela vadilo) , tak už se to udělalo komplet včetně uložení zadních vlečných ramen. Co se týká karoserie, tak hodně záleželo, jaká péče se věnovala spodku a dutinám, já jsem se na to vybodl a pak už začalo být pozdě, tak jsem postižená místa spíš maskoval (tím jsem tomu moc nepomáhal) s tím, že si to potom pěkně vyžeru, což se také stalo. Když jí bylo 13, tak jsem jí dopřál ozdravnou kůru v podání 1 m2 plechu a dvou prahů. No co, za tu službu co prokázala jsem se jí 4 dny věnoval, což zase nebyla taková tragédie. K tomu pravidelnému servisu, olej jsem měnil po 20t km, dával jsem Selenii 20K (někdo může namítat, že to mělo být častěji, ale tak to prostě bylo). Hydroštely necvakaly ani po atakování 200t km, a spotřeba oleje při tomto nájezdu byla už větší než za mlada, mezi výměnami jsem už musel dolévat necelý půllitr oleje. takhle to dopadne, když se něco zanedbá http://worlusho.rajce.idnes.cz/Marus/#a tohle byl její konec, oprava byla vzhledem k stáří a hodnotě vozu nerentabilníhttp://worlusho.rajce.idnes.cz/bouracka_2016/
Dobrý den, napište o svém autě recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni


Tak já časem něco sesmolím , ale nejdříve si budete muset doplnit modelovou řadu Fiatu, abych mohl zapsat předchozí auto, nějak vám tam vypadl větší bratr Fiatu 124
reagovať
Franta Sádra
počet príspevkov4
dátum registrácie04.03.2013
Utorok 13.12.2016 09:03, kombi od Fiatu do 30 tis. Kč
Chci-li auto v ceně do 30 tis. Kč, vůbec bych netrval na Fiatu - zbytečně omezuji i tak malou nabídku. Zaměřil bych se pouze na technický stav (posoudí mechanik co se vyzná), ne na najeté km (v dané kategorii aut nepodstatné) maximálně bych hledal kombi. Opela, Forda, Peugeot, Toyotu nebo cokoliv je to jedno. Pokud natrefíte na slušné auto gratuluji, není to vyloučeno ale bude to těžké.
reagovať
Bzuk001
počet príspevkov5
dátum registrácie08.08.2012
Štvrtok 22.12.2016 11:16, Fiat
Volba Fiat není vůbec špatný nápad, ale už bych volil motor FIRE (při přetržení rozvoďáku se nepotkají ventily s pístem). To by se pak dalo i něco ušetřit na servisu, prodlužováním intervalu výměny, instalaci levnějších dílů, teda pokud by auto jezdilo jen kolem komínu a né do Chorvatska a zpět.
reagovať
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Štvrtok 22.12.2016 11:37, RE: Fiat
Bzuk001 napísal:
Volba Fiat není vůbec špatný nápad, ale už bych volil motor FIRE (při přetržení rozvoďáku se nepotkají ventily s pístem). To by se pak dalo i něco ušetřit na servisu, prodlužováním intervalu výměny, instalaci levnějších dílů, teda pokud by auto jezdilo jen kolem komínu a né do Chorvatska a zpět.


Ventily se nepotkají jenom u verze 8V u verze 16V se potkat můžou.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.