Streda 04.01.2017 20:12,
Neboj se ten motor trošku vytočit, bude se to líbit tobě i jemu....
Ahoj,
mám ten samý motor v Lancii Musa, takže technicky blízko příbuzné auto, jen poněkud "natažené", hlavně do výšky a trochu i do délky a snad i do šířky a s logy "Lancia" na chladiči, na volantu atd. S velkou částí tvého příspěvku musím souhlasit, ale s něčím také ne.
Především s tím, že je motor nastaven "nízko" a že si nechá líbit podtáčení na nějakých cca 1500 ot./min. On to možná přetrpí, ale o šetrném zacházení nemůže být řeč.
Je třeba si uvědomit, že kroutící moment vrcholí u tohoto motoru někde kolem 4500 ot./min a stará známá pravda říká, že každý motor ke svému životu potřebuje otáčky někde kolem tohoto vrcholu.
Já sám podřazuji, když otáčky klesnou pod 3000 - 2500 ot. /min., podle okolností, a pokud potřebuji prudce zrychlit, třeba při předjíždění, nemám problém ho vytočit i přes 5000 ot./ min.
Důsledky jsou jasné: při dlouhodobém podtáčení nedokonalé spalování, zanášení spalovacího prostoru karbonem, nižší tlak mazání a nakonec zadření...
Při vyšších otáčkách? Možná vyšší spotřeba a to je tak vše. Já osobně jezdím dlouhodobě se spotřebou o cca. 0,2 - 0,3 nižší, než udává TP.
Ciao, Arthuro
reagovať