Hurikan napísal:
nemusim tomu ani rozumet abych to nekomu poradil,ze?
Takže když vám není zdravotně dobře, ptáte se na radu instalatéra? V diskuzi by člověk očekával rady aspoň od babky kořenářky a v článku od lékaře (čili analogicky od někoho, kdo o cromě něco ví, víc než že má naftové motory od Fiatu - když je to fiat). Jak můžete někomu, kdo chce benzin, radit naftu jenom proto, že o benzinových motorech nevíte zhola nic (a o naftě pouze to, kdo ji vyrobil)? Měl jste někdy aspoň nějakého fiata, pokud možno vyrobeného v posledních 10 letech? Nemusíte odpovídat, to jsou řečnické otázky.
Ona dokonce není pravda ani to, že Fiat uměl jen malé benziny - pětiválce 2.0 20V a i 2.4 byly slušné motory, jenže v době, kdy se croma začala vyrábět, už automobilka vlastní tak velký motor neměla (ty zmíněné "zabily" emisní normy). A ani 1.8 z punta II HGT, barchetty, coupe a stila nebyla špatná - jen byla citlivější na správné zacházení a dodržování předepsané péče. Všechny tyto motory ale odpadly s nástupem směrnice Euro IV.
Ano, z pohledu srovnání benzinových a naftových motorů v cromě jsou ty nafty lepší, na druhé straně benziny nejsou žádný propadák, který by řidiče s malým nájezdem či městským provozem trápily, aby raději musel zápasit s nafťákem v nehodných režimech a zadělávat si na starosti. Naopak, v dnešní době stojí za zmínku, že to nejsou uměle vyhoněné agregáty, takže jim například nemůže odejít turbo, které se běžně při popojíždění ve městě nedostane ke slovu (a pokud ano, tak se nemusí nedochladit). Vykoupeno je to horší pružností (zejména ve srovnání s naftovými JTD) a dlužno dodat i to, že croma je celkem těžké auto s vyšší stavbou karoserie (na pomezí MPV), takže k rozhýbání potřebuje nějakou tu sílu (a nebo čas).