0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat croma 2,2MPI

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, automobilky, italská vozidla
Biggby
počet príspevkov13
dátum registrácie08.07.2014
Pondelok 11.08.2014 23:02, Fiat croma 2,2MPI
Ahojte. Vybral jsem si tento povoz, protože to není okoukané auto na našich silnicích. No bohužel mně všichni tlačí do nafty (1,9JTD), ale stejně si myslím, že pro mně je lepší benzín. Často jezdím krátké štreky jen pár kilometrů a často startuju. Navíc ročně najedu pod 20 000km a tak si myslím, že je pro mně nafty škoda a brzy bych ji zabil.
Bohužel na internetu není moc článků o těchto benzínových agregátech, ale motor je prý podobný tomu, který se dával do Opel Vectra B (vychází z něj). Našel jsem, že si to celkem pochutnává na oleji a tak nevím, jestli by nebylo lepší sáhnout po slabší 1.8.
Mohl by mi s tím někdo pomoct?
reagovať
rimjom
počet príspevkov1
dátum registrácie13.08.2014
Streda 13.08.2014 07:26, Motor 2,2i
Motor 2,2i mám v Opelu Vectra, r.v. 2000, celkem najeto 310.t. km, auto mám 6 let. Za tu dobu 1x výměna EGR ventilu, 1x výměna zapalovacího modulu, olej á 15.000 km, svíčky á 40.000 km.
Spotřeba oleje / levný originál Opel / značná, cca 1 l na 3.000 km. Spotřeba cca 8,5 - 9 l / 100 km.
Motor táhne od cca 1.800 ot., výkonu má dostatek , cestovní otáčky 2.000 - 2.500 ot./ min, od 4.000 ot./ min. znatelný nárůst výkonu. Rozvodový řetěz, zatím žádné problémy. Poctivě kontroluji olej, mizí někdy při krátkých jízdách doslova před očima, neřeším, jezdím. Cena oleje je zanedbatelná.

reagovať
bulawaio
počet príspevkov62
dátum registrácie18.06.2013
Streda 13.08.2014 09:11, Dobrá volba
To auto s motorem 2.2i mam do budoucna též vyhlédnuté, jako rodinného pracanta. Motor by měl být starší konstrukce. Snesl by případně i zástavbu na LPG. Určitě raději volit manuál. Problém je však, že výběr v ČR bude minimální. Proto raději zvolit dovoz z DE. Spíš bych se vyhnul vozům z Itálie. Samozřejmě koupit vůz ze serviskou a zkontrolovat jak byl měněn olej. Servisní interval dle manuálu je myslím 35 000 km nebo rok. Proto bych se raději vyhnul kouskům, které se k téhle porci km přiblížily. Za směšné peníze se dá najít dobré auto. Jinak JTD 1.9 by měla být taky dobrá volba. Na internetu je i přímo několik větších recenzích ke Cromě s tímto motorem, stačí hledat.
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Streda 13.08.2014 09:54, RE: Dobrá volba
bulawaio napísal:
To auto s motorem 2.2i mam do budoucna též vyhlédnuté, jako rodinného pracanta. Motor by měl být starší konstrukce. Snesl by případně i zástavbu na LPG. Určitě raději volit manuál. Problém je však, že výběr v ČR bude minimální. Proto raději zvolit dovoz z DE. Spíš bych se vyhnul vozům z Itálie. Samozřejmě koupit vůz ze serviskou a zkontrolovat jak byl měněn olej. Servisní interval dle manuálu je myslím 35 000 km nebo rok. Proto bych se raději vyhnul kouskům, které se k téhle porci km přiblížily. Za směšné peníze se dá najít dobré auto. Jinak JTD 1.9 by měla být taky dobrá volba. Na internetu je i přímo několik větších recenzích ke Cromě s tímto motorem, stačí hledat.


prakticky všechna vozidla s tímto motorem co jsou na trhu jsou z Itálie, a s LPG. u nás si ho v benzínu nikdo nekupoval. ale spotřebu oleje bych bral jako vlastnost, ne jako chybu. prostě každou plnou kontrola oleje popř. dolití, jako u Alfy, Subaru, některých benzínových Toyot, některých BMW (M54B30 např.), Fordů a Jaguárů V6 (ST) atd...
reagovať
Biggby
počet príspevkov13
dátum registrácie08.07.2014
Streda 13.08.2014 12:05, Olej
Vždyť to musí jít nějak zastavit ne? Pro motor asi nebude moc zdravé jíst tolik oleje.
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Streda 13.08.2014 12:37, RE: Olej
Biggby napísal:
Vždyť to musí jít nějak zastavit ne? Pro motor asi nebude moc zdravé jíst tolik oleje.


naopak, v některých motorech jde o tzv. řízenou spotřebu, a hlavně-každý motor si trochu oleje vezme. zdravé to není pro katalyzátory a lambda sondy. a zastavit to jde, obvykle stačí vyměnit těsnění ventilů a stírací kroužky na pístech. nejlépe rovnou s výměnou rozvodů atd... a ani to není drahé, kolega to dělal na Oktávce 1.6 74kW která tím často trpěla a se vším všudy ho to vyšlo na nějakých 5.500,- v materiálu
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.