0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat Croma 1.9 JTD - hodnocení majitele po 90 tis.km.

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.02.2012 10:16, croma
Bohužel Croma je v našich krajích neoblíbený model.Chce to trochu odvahu si ho koupit i když JTD motory patří mezi ty lepší.Jde o to jestli si myslíte že velká nafta z roku 06 má tyhle KM,běžně mají spíše ke 200.tis,pokud by jste měl uvedené Km pochybui o volných čepech a ucpaném EGR.Jinak přeji hodně spokojených KM.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.02.2012 11:29, RE: croma
dagošek napísal:
Bohužel Croma je v našich krajích neoblíbený model.Chce to trochu odvahu si ho koupit i když JTD motory patří mezi ty lepší.Jde o to jestli si myslíte že velká nafta z roku 06 má tyhle KM,běžně mají spíše ke 200.tis,pokud by jste měl uvedené Km pochybui o volných čepech a ucpaném EGR.Jinak přeji hodně spokojených KM.
Kam chcete pořád jezdit, abyste u čtyřletého auta natočil 200.000 km? Tady je totální panika ze stáčení a přitom k ní není důvod.

1. Ač statisktiky TUV pro mne mají minimální informační hodnotu, jeden zajímavý údaj obsahují - průměrný počet km na tachometru. Tento údaj strmě roste u 1-3 letých aut, dále se ale hodně zpomaluje a ani u modelů nad 10 let není údaj 200.000 km častý. Jasně, jedná se o průměrné hodnoty na model, ale i tak.

2. V minulém desetiletí byla jasně naftová doba. Ve střední třídě najít kloudný benzinový motor není zase tak snadné, výrobci jasně preferovali naftu. Cenový rozdíl benzín - nafta u nového auta byl často tak malý, že se ve spotřebě smazal po ujetí nějakých 5.000 až 10.000 km. Prodejci navíc často měli naftový vůz skladem, benzinový se musel zadat do výroby s dodací lhůtou x-měsíců. Pokud kupující věděl, že auto stejně do 4 let nebo 100.000 km prodá, nemusel vůbec řešit nějakou vyšší citlivost naftového motoru, protože za tu dobu se prostě ještě nic neprojevilo a všechny problémy si zpravidla vyžerou až další uživatelé.

3. Fiat Croma není fleetové auto jako třeba Mondeo. Cromu si koupil spíše soukromý majitel a tak roční nájezd kolem 20.000 km není nic mimořádného. Navíc nižší odolnost podvozku je u tohoto modelu známá.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.02.2012 12:48, RE: croma
Michal 22 napísal:
Kam chcete pořád jezdit, abyste u čtyřletého auta natočil 200.000 km? Tady je totální panika ze stáčení a přitom k ní není důvod.

1. Ač statisktiky TUV pro mne mají minimální informační hodnotu, jeden zajímavý údaj obsahují - průměrný počet km na tachometru. Tento údaj strmě roste u 1-3 letých aut, dále se ale hodně zpomaluje a ani u modelů nad 10 let není údaj 200.000 km častý. Jasně, jedná se o průměrné hodnoty na model, ale i tak.

2. V minulém desetiletí byla jasně naftová doba. Ve stře...
No vyčtený to máte pěkně,já jsem spíš posuzoval z praxe.Většinou se první majitel auta nezbavuje,teda pokud to není havárka po ujetí 60.000KM,propad ceny zvlášť u takového vozu je strašný.Pokud je majitel starý doktor je těch 20.000Km/rok reál,pokud firma tak klidně i 70.000Km/rok,takže záleží na kusu.Přední náprava se vymlátí vždy až po nějakých km u nás.Z dovozu drží i klidně po 200.000Km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.02.2012 13:23, RE: croma
dagošek napísal:
No vyčtený to máte pěkně,já jsem spíš posuzoval z praxe.Většinou se první majitel auta nezbavuje,teda pokud to není havárka po ujetí 60.000KM,propad ceny zvlášť u takového vozu je strašný.Pokud je majitel starý doktor je těch 20.000Km/rok reál,pokud firma tak klidně i 70.000Km/rok,takže záleží na kusu.Přední náprava se vymlátí vždy až po nějakých km u nás.Z dovozu drží i klidně po 200.000Km.
Začnu od konce - tady je rozšířený blud, že "na západě" mají kvalitnější silnice. Obecně tomu tak asi bude, ale... I německý příbuzný (Frankfurt - relativně bohatá oblast) u nás říkal, že oproti nim u nás nejsou silnice o moc horší. Já sám jsem se zhruba rok živil volantem po Evropě a tak si dovolím tvrdit, že mám jakési srovnání. Takže podle stavu přední nápravy bych počet kilometrů zase tak neodhadoval. Navíc, pán už najel 40.000 km u nás.
Jak už jsem uvedl v předchozím příspěvku, Croma s největší pravděpodobností ve firmě nesloužila, není to typický model firemních flotil, takže nájezdy 70.000 km ročně (zase, samozřejmě takové případy jsou, ale jak často? Firemní auto automaticky neznamená 70.000 km/rok) nejsou u tohoto modelu pravděpodobné. Já znám starší manželský pár soukromých lékařů, oba pravidelně po třech letech mění své vozy střední třídy, žádné chudobky, obvykle kolem 20.000 km na tachometru Oni si tím zkrátka snižují daňový základ. Jestli je to ekonomicky výhodné nechť posoudí jiní.
Když vezmeme nějaký střední proud, tak pokud má na koupi nového auta, kupuje si jej na dobu, jakou uzná za vhodné. V ceně, jakou dáte za nové auto, dostanete totiž tu nejvyšší možnou spolehlivost. A spousta lidí tu spolehlivost dovede ocenit a tak se pro mnohé nepochopitelně zbavuje auta i za cenu vysoké ztráty. Nebo se nabízí i jiné důvody - nový přírůstek do rodiny a nutnost více sedadel, společenská nutnost (snobismus), atd. Střední proud jde asi takhle - roční nájezd 50.000, výměna po 2 - 3 letech, nájezd 20.000, výměna po 4 - 5 letech, nájezd 15.000, výměna po 10 letech, atd. Ale takhle postupují třeba 2/3 majitelů a zbytek prodá auto klidně dřív.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.02.2012 22:19, RE: croma
Michal 22 napísal:
Začnu od konce - tady je rozšířený blud, že "na západě" mají kvalitnější silnice. Obecně tomu tak asi bude, ale... I německý příbuzný (Frankfurt - relativně bohatá oblast) u nás říkal, že oproti nim u nás nejsou silnice o moc horší. Já sám jsem se zhruba rok živil volantem po Evropě a tak si dovolím tvrdit, že mám jakési srovnání. Takže podle stavu přední nápravy bych počet kilometrů zase tak neodhadoval. Navíc, pán už najel 40.000 km u nás.
Jak už jsem uvedl v předchozím příspěvku, Croma s nej...
Někdo auto prodá klidně dřív a někdo později. Ale že by předchozí majitel jezdil s dieslem střední třídy jen 15 tisíc ročně? A po 4 letech ho prodá? No možné to je, ale spíš v benzínu. Navíc autor ani nic o původu nepíše, ani jestli měl servisku. No možná to nepovažuje za důležité.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 02.02.2012 09:26, RE: croma
Petr S napísal:
Někdo auto prodá klidně dřív a někdo později. Ale že by předchozí majitel jezdil s dieslem střední třídy jen 15 tisíc ročně? A po 4 letech ho prodá? No možné to je, ale spíš v benzínu. Navíc autor ani nic o původu nepíše, ani jestli měl servisku. No možná to nepovažuje za důležité.
No.... tak znovu. Ve střední třídě není příliš velký cenový rozdíl mezi benzín - diesel. Proto má drtivá většina aut střední třídy naftu. Vždyť tady sami každou chvíli brečíte, že s vyjímkou japonců nemůžete sehnat rozumné benzinové auto střední třídy.

A majitel může udělat to nejjednodušší - auto napíchnout na diagnostiku v autorizovaném servisu. U Cromy totiž nelze stav km přepsat z té "hlavní" paměti.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 07.02.2012 15:42, RE: croma
Michal 22 napísal:
No.... tak znovu. Ve střední třídě není příliš velký cenový rozdíl mezi benzín - diesel. Proto má drtivá většina aut střední třídy naftu. Vždyť tady sami každou chvíli brečíte, že s vyjímkou japonců nemůžete sehnat rozumné benzinové auto střední třídy.

A majitel může udělat to nejjednodušší - auto napíchnout na diagnostiku v autorizovaném servisu. U Cromy totiž nelze stav km přepsat z té "hlavní" paměti.
Tohle nemá cenu ani řešit. Tady si každý myslí, že co rok, to 30.000km, ale znám ve svém okolí spoustu lidí, kteří mají velké silné auto a najedou prd. Tyhle argumenty, co tady padají jsou sice logické, ale ani zdaleka ne dogma!!! Ale to asi někdo nepochopí, takže tady jsou věčné dohady.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 08.02.2012 00:35, RE: croma
šakal-33 napísal:
Tohle nemá cenu ani řešit. Tady si každý myslí, že co rok, to 30.000km, ale znám ve svém okolí spoustu lidí, kteří mají velké silné auto a najedou prd. Tyhle argumenty, co tady padají jsou sice logické, ale ani zdaleka ne dogma!!! Ale to asi někdo nepochopí, takže tady jsou věčné dohady.
To velmi silne auto je prumerny 100 kW diesel, o kterem je tu rec? Nebo dejme tomu silny benzin 8 valcu? A jedna se o auta koupena od novoty za temer 1 milion nebo silna auta co jsou 8 let stara? O tom je tu asi diskuse.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 13.02.2012 23:53, RE: croma
dagošek napísal:
Bohužel Croma je v našich krajích neoblíbený model.Chce to trochu odvahu si ho koupit i když JTD motory patří mezi ty lepší.Jde o to jestli si myslíte že velká nafta z roku 06 má tyhle KM,běžně mají spíše ke 200.tis,pokud by jste měl uvedené Km pochybui o volných čepech a ucpaném EGR.Jinak přeji hodně spokojených KM.
Takže pánové, k vašim dohadům o kilometrech na mém vozidle jen doplním: Vozidlo je z Itálie, kde jezdilo cca 2 roky, než jej leasingovka firmě zabavila (nějaká realitka) a pak rok stálo v depozitu. Servisní kniha k vozidlu tak jak ji známe u nás neexistuje, veškeré servisní úkony v autorizovaných servisech Fiat jsou v centrální databázi. Samozřejmě jsem si toto nechal vše "vyjet" včetně záznamů o ujetých km ze všech 3 řídících jednotek a to rovnou u dvou na sobě "nazávislých" autorizvaných servisech Fiat v Praze a v Prostějově. No - nebylo to zadarmo, to se ví, K tomu EGRu: u něj se vys... elektromagnetický spínač, ti darebáci to prodávají pochopitelně i s ventilem dohromady. Samotný ventil je jako nový, vypadlo z něj pouze trocha sazí. Takže poputuje do aukce, třeba se někomu šikne. Spínač je pochopitelně zalisován v celistvém pouzdře a já jako laik to rozhodně nehodlám opravovat abych na autě pokazil něco dalšího. A ty čepy?: jsem na tyto věci trochu úchyl, slovy technika z STK: vše je v naprostém pořádku, to klepání jsou "mikroskopické" vůle v čepech řízení. Nikdo to neslyší, já bohužel ano. Ale pokud si pamatuji, pokaždé když jsem měl jakékoliv auto k dispozici dýl jak týden, slyšel jsem taky všechno. A ještě jedna doplňující informace, kterou možná víte. Nová Croma je jen mladší sestra Opelu Signum a Saabu 9000. Nějak si u GM řekli, že vývoj platformy pouze pro 2 modely je neekonomický, tak se rozhodly pro zmrtvýchvstání Cromy. No, ale nějak to nevytrhla - že Ale mám ji celkem rád a dobře slouží!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 27.02.2012 10:54, RE: croma
PetrJank napísal:
Takže pánové, k vašim dohadům o kilometrech na mém vozidle jen doplním: Vozidlo je z Itálie, kde jezdilo cca 2 roky, než jej leasingovka firmě zabavila (nějaká realitka) a pak rok stálo v depozitu. Servisní kniha k vozidlu tak jak ji známe u nás neexistuje, veškeré servisní úkony v autorizovaných servisech Fiat jsou v centrální databázi. Samozřejmě jsem si toto nechal vše "vyjet" včetně záznamů o ujetých km ze všech 3 řídících jednotek a to rovnou u dvou na sobě "nazávislých" autorizvaných servi...
JTD- dobrej výběr- taky mám JTD (jenom 2,4 103kw v alfě romeo) a krásně šlape i po statísících km (odhadem máme 300 000km), přeji vám spoustu dalších šťastných km=)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.03.2012 22:41, RE: croma
PetrJank napísal:
Takže pánové, k vašim dohadům o kilometrech na mém vozidle jen doplním: Vozidlo je z Itálie, kde jezdilo cca 2 roky, než jej leasingovka firmě zabavila (nějaká realitka) a pak rok stálo v depozitu. Servisní kniha k vozidlu tak jak ji známe u nás neexistuje, veškeré servisní úkony v autorizovaných servisech Fiat jsou v centrální databázi. Samozřejmě jsem si toto nechal vše "vyjet" včetně záznamů o ujetých km ze všech 3 řídících jednotek a to rovnou u dvou na sobě "nazávislých" autorizvaných servi...
Já se musím smát, protože v tom pocitovém vnímání mikroskopických nepřesností jsem to samé. Jak říká známý v servisu : "tvoje auto si prdne, jiný by s tím najezdil 50 000 Km a ty už jsi zase tady" DD V práci máme půl roku Fabii II Combi a má najeto 11 000 Km a mne už se nezdá jak táhne občas k boku, něco občas vrže v palubce, na kloubech, na tuložení př nápravy...to samé Ford Tranzit, najeto 8500 Km a též už si stěžuju. Jinak Croma vypadá moc pěkně. Sám jsem neměl valné mínění o Fiatech a nakonec jsem si před dvěma lety koupil Lancii Kappa SW 2,4TDS...16 let starý kombík v původní pořizovací ceně přes 1 mil s historickým komůrkovým dieselem s charismatickým chrochro zvukem, Dal jsem za ni 30 000, narval do ní dalších 30 000, ale jinak ? úžasný konfort jízdy, absolutně bez koroze !!!, krásné posezení v křeslech s Alcantrou, skvělý zátah motoru který, když bylo před měsícem na severu -30 a my rozehřívali nového Forda, blafnul na prvním otočení klíčkem!!! Po těch tuctových škodovkách a problematických francouzech vím, že další auto bude zase Lancia SIce je to 16 let staré, ale když zaparkuji vedle Audi. BMW apod...ta noblesa mé Kappy přitahuje pohled daleko více i nyní
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.