0
späť
 

diskuze k tématu: Spotřeba oleje Fiat Bravo

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, italská vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.06.2015 15:32, Spotřeba oleje Fiat Bravo

vozidlo: Fiat Bravo 1.2 16V
rok výroby: 1999
palivo: benzin
výkon v kW: 60
kód motoru: 182B2.000

popis závady: Dobrý den, mám problém se spotřebou oleje. Zhruba za dva měsíce po cca 1300km mi ubude z měrky oleje skoro polovina. Nevím si rady protože tolik oleje by mě netěsností nemohlo uniknout. Známý mě řekl že to může být přidřený motor nebo odrovnané pístní kroužky. Potřebuji radu co mám dělat. Auto používám každý den a nové si dovolit nemohu ani nákladnou opravu. Předem mnohokrát děkuji.

S pozdravem Frejlich

kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 16.06.2015 15:42, Specifikace + viskozita
Co tam máte za olej a co doporučuje výrobce?
Olej se může ztrácet:
a) netěsností (mastné fleky pod autem)
b) spalovacím prostorem (shoří ve válcích)

Takže zkontrolujte vanu, olejový filtr a gufero na klikovém hřídeli, jestli tam nevisí někde kapky.

Pokud byste měl olej v souladu s předpisem výrobce, lze jako dočasné řešení použít olej vyšší viskozity (např. z 5W30 na 5W40), pokud nemáte např hydrostavy (hydraulické vymezení ventilových vůlí). Ale to při návratu z5 znamená ještě větší spotřebu oleje nebo opravu motoru (nebo výměnu motoru). Prozatím kontrolujte a dolévejte.
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Utorok 16.06.2015 21:57, RE: Specifikace + viskozita
David V napísal:
(např. z 5W30 na 5W40)


Davide, nemyslel jsi např. na 10W40 ?

reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 17.06.2015 09:41, RE: Specifikace + viskozita
Driver79 napísal:
David V napísal:
(např. z 5W30 na 5W40)
Davide, nemyslel jsi např. na 10W40 ?


Nemyslel, viskozitu za studena bych v prvním kroku neměnil, aby se nezpomalilo zatékání oleje při startování. Ale ještě jednou zdůrazňuji, že přechod na jiný olej beru jako poslední možnost.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 17.06.2015 23:54, re:
Dobrý den. Pokud vyloučíme úbytek oleje skrze netěsnosti, velmi pravděpodobně jsou opotřebené pístní kroužky, nebo vadná těsnění ventilových dříků. Více o stavu motoru napoví test komprese. Na základě toho lze podniknout další kroky.
reagovať
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Štvrtok 18.06.2015 13:19, ...
kromě výše zmíněného bych se zeptal na jinou věc - mizí tak rychle "v horní" i "ve spodní" polovině měrky?

setkal jsem se s motory, které byly v horní polovině měrky v podstatě lehce přelité a olej samy vyházely. od poloviny dolů olej ubýval výrazně pomaleji.

u takhle starého motoru je to malá pravděpodobnost, spíš bych to viděl na "přirozené stáří"
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.