0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat Bravo – vhodná ojetina pro studenta?

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Piatok 31.01.2014 11:39, Dobrá volba
Bravo se prodává za srandovní peníze a pokud se vyhnete 1.4 12v, 1.8 a 2.0HGT tak máte velice spolehlivé auto a na svou dobu s velice dobrou antikorozní ochranou, ale bohužel v dnešních měřítkách průměrnou ochranou při bouračce - auto je ještě na platformě Tipa. Nejlepší volba v poměru spotřeba/výkon a spolehlivost je motor 1.2 16v který jede výborně a s šikovnou nohou to umí mimo město i pod 6 litrů. Druhý benzin který stojí za to je 1.6. Pozor kvůli bordelu v technických průkazech kde se uvádí pouze datum první registrace můžete z let 1999-2000 narazit na 1.6 s euro II i euro III normou. S euro III se dá ušetřit na ekovýpalném (pokud už nebylo zaplaceno), ale motor dostal namísto spolehlivější elektroniky Magneti Marelli Bosch a není tak živý. Nenechte se zlákat koupí pětiválce 2.0. Auto na ten motor nemá podvozkově a výměna rozvodů bez demontáže motoru je jen pro mechaniky co si neváží svých šikovných rukou. 1.8 nejede o moc lépe jako 1.6 a přitom žere benzin a někdy i olej. Vzhledem k tomu, že prodeje Bravo, které stálo v ČR stejně jako Brava byly u nás minimální tak máte většinovou šanci koupit pouze auto z dovozu. Výhoda je, že auta nemají reálně moc najeto a speciálně mimo ČR byla spousta limitovaných edicí pěkných výbav které se u nás nikdy neprodávaly (např. Trofeo, Sporting, Schumacher, GT ap.) Dalším plusem u aut z venku jsou airbagy a ABS. ČR měla standard pouze řidičův. Doporučuji zkontrolovat výfuk, úniky oleje přes zkorodovanou vanu, spojku, funkčnost klimatizace, stav zadních ramen specifické nápravy a hlavně nevěřte Fiatu s výměnou rozvodů ve 120tkm - ve 119tkm klidně praskne řemen. U 1.6 16v jsou na výměnu rozvodů potřeba speciální přípravky na fixaci vaček. Vyhněte se tuzingu a autům které jsou ověšeny výfuky starline. I originál díly na Fiat jsou za hubičku tak nevidím důvod tam bastlit něco co s autem nefunguje. Jediná nepříjemnost co potkává většinu 1.6 jsou kolabující zapalovací cívky - každý válec má svoji. 1.4 oproti 1.2 nejedou a žerou + mají problematické málo odolné vačky.
reagovať
A4
počet príspevkov134
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 31.01.2014 12:43, RE: Dobrá volba
*autofans* napísal:
Bravo se prodává za srandovní peníze a pokud se vyhnete 1.4 12v, 1.8 a 2.0HGT tak máte velice spolehlivé auto a na svou dobu s velice dobrou antikorozní ochranou, ale bohužel v dnešních měřítkách průměrnou ochranou při bouračce - auto je ještě na platformě Tipa. Nejlepší volba v poměru spotřeba/výkon a spolehlivost je motor 1.2 16v který jede výborně a s šikovnou nohou to umí mimo město i pod 6 litrů. Druhý benzin který stojí za to je 1.6. Pozor kvůli bordelu v technických průkazech kde se uvádí pouze datum první registrace můžete z let 1999-2000 narazit na 1.6 s euro II i euro III normou. S euro III se dá ušetřit na ekovýpalném (pokud už nebylo zaplaceno), ale motor dostal namísto spolehlivější elektroniky Magneti Marelli Bosch a není tak živý. Nenechte se zlákat koupí pětiválce 2.0. Auto na ten motor nemá podvozkově a výměna rozvodů bez demontáže motoru je jen pro mechaniky co si neváží svých šikovných rukou. 1.8 nejede o moc lépe jako 1.6 a přitom žere benzin a někdy i olej. Vzhledem k tomu, že prodeje Bravo, které stálo v ČR stejně jako Brava byly u nás minimální tak máte většinovou šanci koupit pouze auto z dovozu. Výhoda je, že auta nemají reálně moc najeto a speciálně mimo ČR byla spousta limitovaných edicí pěkných výbav které se u nás nikdy neprodávaly (např. Trofeo, Sporting, Schumacher, GT ap.) Dalším plusem u aut z venku jsou airbagy a ABS. ČR měla standard pouze řidičův. Doporučuji zkontrolovat výfuk, úniky oleje přes zkorodovanou vanu, spojku, funkčnost klimatizace, stav zadních ramen specifické nápravy a hlavně nevěřte Fiatu s výměnou rozvodů ve 120tkm - ve 119tkm klidně praskne řemen. U 1.6 16v jsou na výměnu rozvodů potřeba speciální přípravky na fixaci vaček. Vyhněte se tuzingu a autům které jsou ověšeny výfuky starline. I originál díly na Fiat jsou za hubičku tak nevidím důvod tam bastlit něco co s autem nefunguje. Jediná nepříjemnost co potkává většinu 1.6 jsou kolabující zapalovací cívky - každý válec má svoji. 1.4 oproti 1.2 nejedou a žerou + mají problematické málo odolné vačky.


Good napsané, nechceš radši psát ty články ty místo p. Blaháčka?
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Piatok 31.01.2014 13:49, RE: Dobrá volba
*autofans* napísal:
Bravo se prodává za srandovní peníze a pokud se vyhnete 1.4 12v, 1.8 a 2.0HGT tak máte velice spolehlivé auto a na svou dobu s velice dobrou antikorozní ochranou, ale bohužel v dnešních měřítkách průměrnou ochranou při bouračce - auto je ještě na platformě Tipa. Nejlepší volba v poměru spotřeba/výkon a spolehlivost je motor 1.2 16v který jede výborně a s šikovnou nohou to umí mimo město i pod 6 litrů. Druhý benzin který stojí za to je 1.6. Pozor kvůli bordelu v technických průkazech kde se uvádí pouze datum první registrace můžete z let 1999-2000 narazit na 1.6 s euro II i euro III normou. S euro III se dá ušetřit na ekovýpalném (pokud už nebylo zaplaceno), ale motor dostal namísto spolehlivější elektroniky Magneti Marelli Bosch a není tak živý. Nenechte se zlákat koupí pětiválce 2.0. Auto na ten motor nemá podvozkově a výměna rozvodů bez demontáže motoru je jen pro mechaniky co si neváží svých šikovných rukou. 1.8 nejede o moc lépe jako 1.6 a přitom žere benzin a někdy i olej. Vzhledem k tomu, že prodeje Bravo, které stálo v ČR stejně jako Brava byly u nás minimální tak máte většinovou šanci koupit pouze auto z dovozu. Výhoda je, že auta nemají reálně moc najeto a speciálně mimo ČR byla spousta limitovaných edicí pěkných výbav které se u nás nikdy neprodávaly (např. Trofeo, Sporting, Schumacher, GT ap.) Dalším plusem u aut z venku jsou airbagy a ABS. ČR měla standard pouze řidičův. Doporučuji zkontrolovat výfuk, úniky oleje přes zkorodovanou vanu, spojku, funkčnost klimatizace, stav zadních ramen specifické nápravy a hlavně nevěřte Fiatu s výměnou rozvodů ve 120tkm - ve 119tkm klidně praskne řemen. U 1.6 16v jsou na výměnu rozvodů potřeba speciální přípravky na fixaci vaček. Vyhněte se tuzingu a autům které jsou ověšeny výfuky starline. I originál díly na Fiat jsou za hubičku tak nevidím důvod tam bastlit něco co s autem nefunguje. Jediná nepříjemnost co potkává většinu 1.6 jsou kolabující zapalovací cívky - každý válec má svoji. 1.4 oproti 1.2 nejedou a žerou + mají problematické málo odolné vačky.


Já nevim, ale ten motor 1.8 je stejnej co dával do marey, ne? Rozhodně špatný není a oproti 1.6 to byl dost znatelný rozdíl
pěkná recenze, ale moc zkušeností za ní nevidim.
reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Piatok 31.01.2014 14:14, RE: Dobrá volba
Zvirak napísal:
*autofans* napísal:
Bravo se prodává za srandovní peníze a pokud se vyhnete 1.4 12v, 1.8 a 2.0HGT tak máte velice spolehlivé auto a na svou dobu s velice dobrou antikorozní ochranou, ale bohužel v dnešních měřítkách průměrnou ochranou při bouračce - auto je ještě na platformě Tipa. Nejlepší volba v poměru spotřeba/výkon a spolehlivost je motor 1.2 16v který jede výborně a s šikovnou nohou to umí mimo město i pod 6 litrů. Druhý benzin který stojí za to je 1.6. Pozor kvůli bordelu v technických průkazech kde se uvádí pouze datum první registrace můžete z let 1999-2000 narazit na 1.6 s euro II i euro III normou. S euro III se dá ušetřit na ekovýpalném (pokud už nebylo zaplaceno), ale motor dostal namísto spolehlivější elektroniky Magneti Marelli Bosch a není tak živý. Nenechte se zlákat koupí pětiválce 2.0. Auto na ten motor nemá podvozkově a výměna rozvodů bez demontáže motoru je jen pro mechaniky co si neváží svých šikovných rukou. 1.8 nejede o moc lépe jako 1.6 a přitom žere benzin a někdy i olej. Vzhledem k tomu, že prodeje Bravo, které stálo v ČR stejně jako Brava byly u nás minimální tak máte většinovou šanci koupit pouze auto z dovozu. Výhoda je, že auta nemají reálně moc najeto a speciálně mimo ČR byla spousta limitovaných edicí pěkných výbav které se u nás nikdy neprodávaly (např. Trofeo, Sporting, Schumacher, GT ap.) Dalším plusem u aut z venku jsou airbagy a ABS. ČR měla standard pouze řidičův. Doporučuji zkontrolovat výfuk, úniky oleje přes zkorodovanou vanu, spojku, funkčnost klimatizace, stav zadních ramen specifické nápravy a hlavně nevěřte Fiatu s výměnou rozvodů ve 120tkm - ve 119tkm klidně praskne řemen. U 1.6 16v jsou na výměnu rozvodů potřeba speciální přípravky na fixaci vaček. Vyhněte se tuzingu a autům které jsou ověšeny výfuky starline. I originál díly na Fiat jsou za hubičku tak nevidím důvod tam bastlit něco co s autem nefunguje. Jediná nepříjemnost co potkává většinu 1.6 jsou kolabující zapalovací cívky - každý válec má svoji. 1.4 oproti 1.2 nejedou a žerou + mají problematické málo odolné vačky.
Já nevim, ale ten motor 1.8 je stejnej co dával do marey, ne? Rozhodně špatný není a oproti 1.6 to byl dost znatelný rozdíl pěkná recenze, ale moc zkušeností za ní nevidim.


1.8 je stejně u Bravo rarita, ano motor je stejný jako u F Marea kde šel celkem na odbyt, ale těch 10Nm a pár koní posazených do vyšších otáček v porovnání se slušně zajetou 1.6 euro II stejně u lehkého Bravo nepoznáte. Doporučuji se zajímat o přítomnost hnědočerveného klíče a ev. kartu s bezp. kódy. Jediná hmatatelná výhoda u 1.8 u Fiatu Marea byla výbava ELX/HLX kde byly lakované kliky dveří co nezpuchří a pěkné čalounění sedadel.
reagovať
skreat
počet príspevkov4
dátum registrácie16.02.2012
Sobota 01.02.2014 14:40, Bravo
osobni zkusenosti s punto 1,1 8V a bravo 1,2 16V

kdyz uz bravo, tak bych vzal 1,6 povedenej motor, a auto s nim musi pekelne uhanet, spotreba snesitelna ... bravo 1,2 16V nyni jezdim, spotreba vyborna, vykon dost slusnej (na 1,2), brzdy vadnou pri plnym a vyssim obsazeni ... ale kdyz uz chci jezdit za malo, pov. ruc. za malo a obecne naklady za malo - proc nejit radsi do Punta ? (zjevne vyhody - zadna spotreba (hlavne 8V jezdi prakticky na vzduch), levnejsi dily(pri porovnani vyse zminenych cca 100kc/kus na spotrebaku) a oproti bravo 1,2 dieta min 100kg ...
(sam sem chtel punto 1,2 , ale 16Ventilů je minimum, jezdicích jeste mensi minimum)

zaverem:
chci aby to hodne jelo,chci malou spotrebu, chci to za malo penez
= punto 1,2 16V (8V - pokud chci aby to jelo na vzduch a vyber je mnooohem vetsi)
chci aby to jelo vic nez punto, chci aby to vypadalo lip nez punto, chci to furt za malo penez
= Bravo 1,6 16V

PS: malo eNkap * ? copak si kupuju auto na to abych boural ?
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Streda 05.02.2014 10:33, celkový stav
Reaguji na první příspěvek, Je velmi dobře napsaný, jen bych dodal, že u aut za 10 - 20 000 Kč je nejdůležitější celkový stav (zde opravdu doporučuji si auto nechat zvednout a dobře prohlédnout) a co nejdelší platnost technické. Celkově je Bravo v benzínu určitě doporučitelné auto za pár korun.
reagovať
StB..czx
počet príspevkov1
dátum registrácie22.10.2014
Streda 22.10.2014 23:08, Trochu méně zaujatosti do toho ;-)
- ano, prodává se za srandovní peníze, ale opravdu dobrý kus stále není "zadarmo"

- "průměrná ochrana při bouračce" - co to je? On někdo takový kraviny při nákupu ojetiny řeší? Místo toho, jestli auto není splácaný ze tří kusů a podobně? Nehoupaat

- protikorozní ochrana je výborná. Ne jen "na svou dobu dobrá". Auto u kterýho nebyly (krom montáže) nikdy vystříkávány dutiny prorezlo až po šestnácti letech. Tím myslím to moje, které garáž posledních deset let nevidělo. Ale je fakt, že první auta, tj. ročníky 95 a první měsíce 96 s tím měly trochu problémy, než se vyladila výroba. No a do cca deseti-dvanácti let stáří auta se dalo v bazarech v pohodě poznat, který bylo bouraný a který ne. Teď už hnijou všechny, takže je to už skoro jedno

-motor 1,4 12V - nenechte se ukolébat řečma chytráků z internetu. Je to jako tichá pošta, kde na začátku vypustíte "auto" a na konci nějakej blboun prohlásí, že to bylo "ho*no" je jednoduchej na údržbu, která se skládá vlastně jen z pravidelné a VČASNÉ výměny provozních náplní. Měnit olej po 20.000km je nesmysl! Jenže hloupej a krkavej Čecháček ve své omezenosti na to slyší s tím, že ušetří. Pročpak je asi na piksle s olejem napsáno, že u víceventilových a přeplňovaných motorů je doporučená výměna oleje po 10.000km? Hm? Asi pro srandu králíkům... Pak se to začně spatně mazat, protože už to není olej, ale mastná polívka a následky jsou jasné. Někde se to začne přidírat, pak ucpávat, pak se hryzne zdvihátko, který přestane vymezovat ventilovou vůli, vačka se otříská a ohobluje o vahadlo (originál vahadlo má karbidovou destičku, repliky jí nemají, odejdou do pár tisíc km) a je vymalováno. Výměna rozvodových součástek se pohybuje v několika desítkách tisíc v případě autorizovaného servisu. Dá se to sehnat do patnácti, ale práci si musíte zvládnout sami a koupit originální vahadla + kvalitní zdvihátka. Na trhu jsou totiž i "parodie" na zdvihátka, který jsou špatně zapertlovaný a jejich životnost tedy krátká.
Pro zajímavost - přibližné rozměry zdvihátka v tomto motoru jsou cca 12mm průměr a cca 40mm.
Dost strašení. Ten motor je:
- malej
- je kolem něj spousta místa, takže přístup skoro ke všemu zaručen
- je to jednobodovka = JEDEN vstřikovač pro čtyři válce dohromady. Někde tady bylo omylem psáno, že má vícebodové vstřikování. Není to tak
- když se s tím umí jezdit, není to lenoch a průměr do 7 litrů je normální stav (umí i za šest). Ovšem lidi, kteří mají jen řidičák a umějí leda najít, kudy se do toho leze a kde to má volant, tuto větu nemohou nikdy pochopit. Natož v praxi takové spotřeby dosahovat. Možná vás vyděsí pohled do techničáku - tam je město 11 litrů/100km. Neodpovídá realitě. Vejdu se do osmi
- jízdní dynamika, tj. pružnost, akcelerace je trochu nad úrovní felicie 1,3. Pokud chcete víc dynamiky, musíte holt víc řadit. Písty mají krátký zdvih, takže se musí nejdřív rozběhnout. Kdo někdy řídil starší Alfu, chápe. Tam to bylo, ale i z jiného důvodu.

Motor 1,6 76Kw (s plastovým sáním-pohlídejte si, aby to nebyla jen předělávka, např. po nehodě) - dobrá volba. 90% jich je stočených minimálně o 30.000km, některý opakovaně, vždy se změnou majitele. Při dobré péči vás přežije.

Motor 1,8 16V - moc jich není ze dvou důvodů - u nás si tuhle motorizaci málokdo koupil novou. Další věc je ta, že z nějakého důvodu se u těchto motorů protočila šála na klice (ojniční ložisko), motor začal klepat a klepal, dokud zmíněná ojnice neproletěla z bloku ven. K tomuto jevu docházelo mezi 150-200.000 km. Co bylo příčinou té poruchy nevím. Tento motor najdete v Bravo/Brava/Marea. Barchetta má jinou hlavu a k tomu variátor.

Motor 2,0 (HGT) - asi jede, určitě žere, ale kdo si to pořizoval, ten na benzín měl. Většina těchto motorů bude po smrti nebo těsně okolo. Ten výkon prostě sváděl k "řádění". A, že na to podvozek nemá? Úsměvné. Prosil bych tedy osvětlit, proč model Coupé měl stejný motor s přeplňováním a prakticky identický podvozek jako HGT, jinak to budu chápat jako další nepodložený internetový plk. V HGT jsem nejel, v Coupé 2,0 20VT ano.
Čistě pro informaci - HGT má proti ostatním motorizacím Bravo/Brava širší nápravy (stejné jako Marea a Coupé), větší kotouče vpředu, kotoučové brzdy vzadu, nižší světlou výšku a ještě by se pár drobností našlo.
Rozvodový řemen a kladky opravdu lze vyměnit bez demontáže motoru, ale časově je to nastejno. Buď půl dne dolovat motor ven a pracovat piánko nebo si půl dne lámat ruce a pak si léčit kostru.

Motor 1,9 D (cca 48 kW) - stará kovadlina. Na dnešní poměry nemá výkon, ale stačí to. Sežere cokoliv, co se naftě aspoň podobá. I fritovací olej. Spotřeba do sedmi.

Motor 1,9 TD 75 (55kW) - dalo by se říct upgrade předchozího. Pozor na vstřikovací čerpadla LUCAS - jde hodně blbě seřídit, pokud vůbec. Háklivější na kvalitu paliva, než výše uvedené. Vůle ventilů se seřizuje podložkama.

Motor 1,9 TD 100 (74kW) - viz výše

Motor 1,9 JTD 100 a 105 - první Common Raily. Výkon téměř zůstal, jen trochu jiný průběh, přibylo víc elektroniky, spotřeba i pod šest. Když odejde "váha vzduchu", stačí ji odpojit, auto jede dál (pokud není souběh několika závad). Sice v nouzovém režimu, ale jede "normálně". Na rozdíl od nejmenovaného koncernu, kde jste kvůli tomu dojezdili

Motor 1,2 16V (59kW a 60 kW, Euro 2 a Euro 3) - Těchto motorů jsou 3 typy, liší se kombinací výkonu a emisní normy. Nerad bych něco plácal od boku, tak to blíže nerozepíšu, ať někoho neuvádím v omyl. Výkon a točivý moment shodný s 1,4 12V, přesto je 1,2 16V o něco rychlejší a zběsilejší. Dlouho jsem tomu něvěřil, ale je to tak. Je to dáno průběhem výkonu a momentu, kde 1,2 má maxima za 4.500 otáček, kdežto 1,4 12V má max momentu ve 2.850 ot/min. Výkon končí +- shodně v 6.000 ot/min. Takže na rovině 1,2 ještě táhne, kdežto 1,4 už musí řadit nahoru, protože má kratší kvalty. Pro hovoří nižší pojistka, stejný výkon a o maličko lepší dynamika. Proti - "bojí" se to kopců. Na vině je dlouhé zpřevodování dvanáctistovky. Kdo s tím umí jezdit, nemá problém. 1,2 HTP ve Fabii I je taky "kopcoposera".
U některé z těch tří verzí častěji zlobil volnoběh, většinou se kvůli tomu měnil regulační člen volnoběhu=krokový motorek, kterýžto je poměrně drahý, protože jeho součástí je i potenciometr škrtící klapky.

Podvozek - na předku snad každý najde, na co se podívat, klasický McPherson. Vzadu je trochu kulišárna v podobě klikové nápravy s kyvnými rameny. je to takové polonezávislé zavěšení, kdy jsou ramena vlečena na příčce, kolem které se mohou kývat nahoru a dolů nezávisle na sobě. Jejich nezávislost omezuje stabilizátor, který je propojuje. Opačný konec ramen pak s karoserií spojuje tlumič a pružina. Na příčce je každé rameno uloženo na čepu, tvořeném šroubem a párem kuželíkových ložisek. Tedy NE jehlových, jak jsem tu taky někde našel. Má to omezenou životnost, jejíž konec poznáte podle zadních kol zaklánějících se do karoserie - kola do "A". Kdo je slepý, všimne si toho při dotahování zadních kol - kolo se mírně kýve. Tímto neduhem trpělo už Tipo, z něhož je komplet podvozek převzatý. Lze to opravit doma svépomocí na heveru. Obvykle není problém povolit šroub v rameni, ale vydolovat rozpadlé ložisko, resp. jeho zbytky a vnější kroužky. Nutno nahřát plamenem a trpělivě dolovat. Horší je, když ramena už kovově bouchají. Tam je riziko, že je některé ložisko úplně na maděru a, že s sebou vzalo i rameno - z kulaté díry na ložisko je oválný/hranatý patvar. Pak už se musí vyměnit celé rameno. Tato závada bude čekat na všechny potencionální kupce těchto aut, neb nadchází čas, kdy se toto uložení začíná sypat. Jsou už auta, kde bylo vyměněno, ale dovnitř nevidíte. Je tam originál nebo ložiska SKF nebo nějaký čínský aftermarket? Poslední jmenované vydrží jak dlouho?

Výfuk - originál za osum nebo polský za dva? Volba je na vás. Já měl originál Walker, za cca tři roky byl prožranej. Koupil jsem poláka Polmostrow, vydržel šest let. Pravda, před montáží jsem ho natřel Řeč je o celém výfuku od katalyzátoru dozadu! Nepochopím, jak si někdo může pořídit pouze koncový tlumič zn. Starline nebo jiný za cca 4-5 tisíc...který stejně uhnije v místě navaření na původní část. Holt, jsme zase u toho čecháčkovství... koupit motorový olej za pade/litr a chrochtat, jak jsme ušetřili a pak dát takovou raketu za tlumič výfuku ))

Možná se setkáte s tím, že vás bude někdo s tím autem posílat na diagnostiku. Ve spoustě případů zbytečně vyhozené peníze. V sevisech se běžně pod pojmem "diagnostika" skrývá prachsprosté zobrazení závad načtených v paměti řídící jednotky motoru. Vypláznete pětikilo nebo kolik a ahoj. Na tohle nemusíte jezdit do servisu, to si na netu kupte diagnostickej kabel (OBD1-to má 1,4 12V určitě, 1,6 taky, ale nevím, jestli facelift nemá už OBD2) a příslušný software a s noťasem v ruce si tohle můžete vyjet sami. Poctivý servis umí s diagnostickým zařízením pracovat. Tedy vám vyjede nejen seznam závad v paměti (pokud jsou), ale provede test funkčnosti různých součástek ovlivňujících chod motoru. Dále dle závad v paměti umí určit skutečnou příčinu poruchy. Některé závady jsou totiž až následkem závady jiné -tam už záleží na tom, jestli je obsluha mechanik nebo jen "mačkač tlačítek" a "kasírovač". A samozřejmostí je i jízdní zkouška, protože některé vrtochy se projevují výhradně za jízdy a při plně zahřátém motoru. Jenže ono to zabere nějaký čas a ochota servisů zabývat se "takovou sra*kou" je menší, než malá. Nemluvě o (ne)přiměřenosti výsledné ceny a následné ochoty zákazníka toto zaplatit... Běžná cena značkového servisu Fiat se pohybuje cca kolem pětistovky/hod., ale to si potencionální majitel už zjistí sám.
No a jelikož se jedná už o "staré" vozidlo, je mnoho závad popsáno v různých diskusích na klubových stránkách příslušného nebo příbuzného modelu.

Takže student, pokud nekoupí nějakou vyloženou vraždu, nebude mít s provozováním takového auta problém. Jen si musí odpustit blbiny typu tankovat za stovku, neřešit údržbu a kvalitu náplní, jezdit nalitej nebo sjetej, atd. Při koupi se neřídit jen cenou! Může, ale nemusí se to vyplatit. A nejhorší kšeft je koupě auta od kámoše. Riskujete ztrátu finanční, ztrátu auta i toho kámoše.
Auta v tuningu a "tuzingu" nebrat, pokud to nebyly leštěnky, které nejezdily po vlastní ose a po koupi se běžný provoz ani nepředpokládá. Bylo pár takových kousků, jejich denní provoz by končil brzkou zkázou pro auto. Ostatní tuněné bývají většinou olítaný popelnice.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 23.10.2014 00:40, Bravo Euro NCAP test nemá
tak o bezpečnosti můžeme akorát spekulovat. Punto r.v. 2000 má 4 hvězdy. Pokud bych chtěl Fiata, tak bych snad koupil radši to Punto.
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Štvrtok 23.10.2014 08:38, RE: Bravo Euro NCAP test nemá
Petr S napísal:
tak o bezpečnosti můžeme akorát spekulovat. Punto r.v. 2000 má 4 hvězdy. Pokud bych chtěl Fiata, tak bych snad koupil radši to Punto.


Bravo nemá test, ale myslím, že brava nebo marea ano a je to stejné auto, je jen jinak pojmenovaná karosářská verze
Jinak souhlasím, že punto II je super, malé prostorné, jednoduché spolehlivé a provozně nenákladné
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 23.10.2014 14:17, RE: Bravo Euro NCAP test nemá
BMW528i napísal:
Petr S napísal:
tak o bezpečnosti můžeme akorát spekulovat. Punto r.v. 2000 má 4 hvězdy. Pokud bych chtěl Fiata, tak bych snad koupil radši to Punto.
Bravo nemá test, ale myslím, že brava nebo marea ano a je to stejné auto, je jen jinak pojmenovaná karosářská verze Jinak souhlasím, že punto II je super, malé prostorné, jednoduché spolehlivé a provozně nenákladné


Viz. http://www.euroncap.com/results/fiat.aspx Marea test nemá a Brava 1998 má 2* to je docela o hubu :)
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Štvrtok 23.10.2014 14:34, RE: Bravo Euro NCAP test nemá
Petr S napísal:
BMW528i napísal:
Petr S napísal:
tak o bezpečnosti můžeme akorát spekulovat. Punto r.v. 2000 má 4 hvězdy. Pokud bych chtěl Fiata, tak bych snad koupil radši to Punto.
Bravo nemá test, ale myslím, že brava nebo marea ano a je to stejné auto, je jen jinak pojmenovaná karosářská verze Jinak souhlasím, že punto II je super, malé prostorné, jednoduché spolehlivé a provozně nenákladné
Viz. http://www.euroncap.com/results/fiat.aspx Marea test nemá a Brava 1998 má 2* to je docela o hubu :)


pokud má brava 2* tak má i marea a bravo 2*, no v dnešním provozu už to není nic moc ale v té cenové relaci a stáří to bude všechno dost podobné, escort a mondeo má taky myslím 2* (teda pokud není uplně shnilý )
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Štvrtok 23.10.2014 17:33, brava
Pamatuju si že v r. 98 měl Bravu tehdy skoro švagr a už jako nové to mělo dost závad, ovšem nikdy nic co by auto odstavilo. Prostě pičoviny typu nefunkčního radia ( origo je stejně katastrofální ), nefunkční zámky, budíky, stahovačky... prostě slušný auto s odfláknutým sestavením detailů.
Ten trouba to po 4 letech omotal kolem stromu, auto na šrot ale jemu se nic nestalo. I bez hvězdiček. Ovšem dnes to bude zrezlé a jen o něco lepší než felda, takže nějaké výsledky testů u nového auta jsou naporosto mimo.
Jo a boural proto že po cca. 70t km totálně odešly zadní tlumiče, auto se mu jednou před zatáčkou rozvlnilo tak jel rovně. No vim, měl je vyměnit, ale je to strašněj žid
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 23.10.2014 23:30, RE: brava
PetrT napísal:
Pamatuju si že v r. 98 měl Bravu tehdy skoro švagr a už jako nové to mělo dost závad, ovšem nikdy nic co by auto odstavilo. Prostě pičoviny typu nefunkčního radia ( origo je stejně katastrofální ), nefunkční zámky, budíky, stahovačky... prostě slušný auto s odfláknutým sestavením detailů. Ten trouba to po 4 letech omotal kolem stromu, auto na šrot ale jemu se nic nestalo. I bez hvězdiček. Ovšem dnes to bude zrezlé a jen o něco lepší než felda, takže nějaké výsledky testů u nového auta jsou naporosto mimo.Jo a boural proto že po cca. 70t km totálně odešly zadní tlumiče, auto se mu jednou před zatáčkou rozvlnilo tak jel rovně. No vim, měl je vyměnit, ale je to strašněj žid


No asi měl skoro švagr dost velkou kliku. Manželka bourala v 5* Yarisu 2008 (7 airbagů) s Octavií TDi r.v. 2000. Trefili se prakticky roh na roh, obě auta totálka. Pokud by manželka jela v 2* Bravu nebo v jiném příspěvku zmíněném Mitsubishi Baleno, tak možná ještě leží v nemocnici, v tom lepším případě. Z Yarise odešla po svých a neměla naražená žebra od pásu jako řidič starší a těžší octávky se 4*. Takže ty hvězdičky z NCAPu bych úplně nepodceňoval.

Ostatně v testu octávky píšou:
Although the front belts were fitted with pre-tensioners that were reel-mounted they did not have load limiters and relatively high loads were recorded on the driver’s and passenger’s chests.
Proto měl řidič octávky nejspíš naražený žebra kdežto manželka ne. Starší octavie ještě neměla systém pro povolení pásů během nárazu.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 24.10.2014 00:01, RE: brava
Petr S napísal:
PetrT napísal:
Pamatuju si že v r. 98 měl Bravu tehdy skoro švagr a už jako nové to mělo dost závad, ovšem nikdy nic co by auto odstavilo. Prostě pičoviny typu nefunkčního radia ( origo je stejně katastrofální ), nefunkční zámky, budíky, stahovačky... prostě slušný auto s odfláknutým sestavením detailů. Ten trouba to po 4 letech omotal kolem stromu, auto na šrot ale jemu se nic nestalo. I bez hvězdiček. Ovšem dnes to bude zrezlé a jen o něco lepší než felda, takže nějaké výsledky testů u nového auta jsou naporosto mimo.Jo a boural proto že po cca. 70t km totálně odešly zadní tlumiče, auto se mu jednou před zatáčkou rozvlnilo tak jel rovně. No vim, měl je vyměnit, ale je to strašněj žid
No asi měl skoro švagr velkou kliku. Manželka bourala v Yarisu 2008 (7 airbagů) s Octavií TDi r.v. 2000. Trefili se prakticky roh na roh, obě auta totálka. Pokud by manželka jela v 2* Bravu nebo v jiném příspěvku zmíněném Mitsubishi Baleno, tak možná ještě leží v nemocnici, v tom lepším případě. Z Yarise odešla po svých a neměla naražená žebra od pásu jako řidič starší a těžší octávky. Takže ty hvězdičky z NCAPu bych úplně nepodceňoval.


Jasně že měl superštěstí. A hvězdy nijak nepodcenuji, jen u 15 let starého auta už to asi nebude uplně vypovídající údaj. I kdyby auto bylo v dokonalém stavu a nehnilo, což je nesmysl, tak si nejsem jistý jakou zaručenou životnost má airbag.
Ale v ceně ojeté bravy je obecně těžké vybrat něco slušného nebo dokonce lepšího.

reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 24.10.2014 00:09, RE: brava
PetrT napísal:
Petr S napísal:
PetrT napísal:
Pamatuju si že v r. 98 měl Bravu tehdy skoro švagr a už jako nové to mělo dost závad, ovšem nikdy nic co by auto odstavilo. Prostě pičoviny typu nefunkčního radia ( origo je stejně katastrofální ), nefunkční zámky, budíky, stahovačky... prostě slušný auto s odfláknutým sestavením detailů. Ten trouba to po 4 letech omotal kolem stromu, auto na šrot ale jemu se nic nestalo. I bez hvězdiček. Ovšem dnes to bude zrezlé a jen o něco lepší než felda, takže nějaké výsledky testů u nového auta jsou naporosto mimo.Jo a boural proto že po cca. 70t km totálně odešly zadní tlumiče, auto se mu jednou před zatáčkou rozvlnilo tak jel rovně. No vim, měl je vyměnit, ale je to strašněj žid
No asi měl skoro švagr velkou kliku. Manželka bourala v Yarisu 2008 (7 airbagů) s Octavií TDi r.v. 2000. Trefili se prakticky roh na roh, obě auta totálka. Pokud by manželka jela v 2* Bravu nebo v jiném příspěvku zmíněném Mitsubishi Baleno, tak možná ještě leží v nemocnici, v tom lepším případě. Z Yarise odešla po svých a neměla naražená žebra od pásu jako řidič starší a těžší octávky. Takže ty hvězdičky z NCAPu bych úplně nepodceňoval.
Jasně že měl superštěstí. A hvězdy nijak nepodcenuji, jen u 15 let starého auta už to asi nebude uplně vypovídající údaj. I kdyby auto bylo v dokonalém stavu a nehnilo, což je nesmysl, tak si nejsem jistý jakou zaručenou životnost má airbag. Ale v ceně ojeté bravy je obecně těžké vybrat něco slušného nebo dokonce lepšího.


Z roku 2000 je celkem dost aut se 4*. Jestli by fungovaly airbagy po takové době to netuším. Celkově ty auta asi už byly konstruované tak aby se bortil čumák a ne kabina.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Piatok 24.10.2014 14:12, Airbagy
Podle předpisů automobilek by se měly airbagy měnit po 10 letech. Nikdo to samozřejmě nedělá, ale může dojít k selhání.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 24.10.2014 15:37, RE: Airbagy
brin napísal:
Podle předpisů automobilek by se měly airbagy měnit po 10 letech. Nikdo to samozřejmě nedělá, ale může dojít k selhání.


Tak jestli 10 let tak to je v pohode. Tam bude urcite nejaka rezerva. Olej by se taky mel spravne menit po roce i kdyz se s autem treba nejezdi.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.