0
späť
 

diskuze k tématu: S jakým motorem koupit Fiat 500?

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
rbiciste
počet príspevkov83
dátum registrácie30.09.2011
Streda 30.09.2020 08:55, Spotřeba 1.2 8V FIRE
V roce 2014 jsme koupili novou Lancii Ypsilon s motorem 1.2 8V. Je vyráběna na stejné lince jako FIAT 500 a má i stejnou techniku. Je to taková 500 s pěti dveřmi a slušným kufrem. Bydlíme u města a manželka ji využívá na cesty do práce. Máme dlouhodobou spotřebu 5,5 l v zimě 5,6 l na 100 kilometrů.
Na základě toho si myslím, že rozdíl ve spotřebě nebude tak dramatický. Osobně bych tipoval něco okolo 0,5 litru. Na druhou stranu 1.2 8V má jenom 5 rychlostní převodovku a hybrid pomáhá hlavně při rozjezdech. FIRE nejlépe jede nad 2500 otáček.
Osobně bych neviděl volbu motoru jako nijak limitující. Projel bych obě varianty a vybral si auto, které se Vám bude víc líbit.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 01.10.2020 14:13, Radějí atmosféru a nebo Yaris :-)
Ten nový tříválec mildhybrid(el. motor jen pomáhá, neumí jet sám) je přímý vstřik, tak netuším, jak to bude s celkovou životností motoru. Naopak starý 1.2 je neprůstřelný - nepřímovstřiková jednoduchá atmosféra s levným servisem.

Jinak bych určitě vyzkoušel i vozy od konkurence, počínaje Toyotou Yaris, přes Suzuki Swift až po skladovku VW Polo 1.0 MPI a Ford Fiestu 1.1i, chybu neudělá člověk ani jedním vozem
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 01.10.2020 15:39, RE: Radějí atmosféru a nebo Yaris :-)
citácia:
reakce na: BobanHTP, 01.10.2020 14:13 (Ten nový tříválec mildhybrid(e ...)


Tazatelka si vybere malé, stylové auto ze segmentu A, evropský bestseller. A ty začneš navrhovat, ať vyzkouší jednu tuctovou obludu vedle druhé, ze segmentu B, tedy o třídu větší auta. Když pominu estetickou stránku věci, tak například 30+ centimetrů rozdílu na délce může být výrazný problém při hledání podélného parkovacího místa.

K motoru - jednoznačně bych se klonil k 1.2 FIRE. Máme 500 s tímto motorem od roku 2014, ten motor je naprosto nezničitelný, v 8V verzi je v pětistovce ve své historicky nejvýkonnější specifikaci s 51 kW, což na to lehoučké auto úplně stačí. Výhodou faceliftovaných modelů je ale úprava motor managementu, kde při stejné papírové hodnotě výkonu je motor pocitově živější. Potřeba je ho ale od novoty vytáčet a "postaru" dobře zajet. Neprojevuje se to na spotřebě, ale dynamika je výrazně lepší. Měl jsem půjčené náhradní auto a kde na Vysočině běžně do prudšího stoupání řadím s naším prckem 4, jelo náhradní auto na 5 a stále zrychlovalo. Při tankování před vrácením jsem byl ale mile překvapen spotřebou, v kombinovaném režimu byla pod 5 litrů. My máme dlouhodobý průměr 5,8 l na 100 km, ovšem běžný provoz je cca 90 % město a 10 % dálnice. Na dálnici se s tím dá jezdit reálnou (dle GPS) rychlostí 160 km/h a není to ani otravné. Auto je celkem dobře odhlučněno a je také stabilní díky poměrně velkým kolům (ve vztahu k celkové velikosti auta) v rozích karoserie.
reagovať
reznicekm
počet príspevkov2
dátum registrácie24.03.2019
Streda 24.03.2021 12:09, RE: Radějí atmosféru a nebo Yaris :-)
citácia:
reakce na: BobanHTP, 01.10.2020 14:13 (Ten nový tříválec mildhybrid(e ...)


I když už je asi pozdě, rozhodně souhlasím na základě vlastních otřesných zkušeností s tím, že je lépe dát od Fiatu co nejdříve ruce pryč. Stejně tak na základě vlastních zkušeností doporučuji Yaris. Vlastnil jsem II. generaci a jde o neskutečně variabilní, prostorné, praktické, spolehlivé, úsporné, mrštné auto v neuvěřitelným rejdem a designem, který si člověk zamiluje. A když zahrnu ještě komfortní nastavení podvozku, kdy máte pocit, že jedete s o třídu větším autem, prostě japonská pečlivost do detailu.
O tom všem se Fiatu může jen zdát! Vyjma toho designu. Ten je famózní, ale to je všechno. Je to jak v životě, také si nebereme modelky jenom na parádu. Katastrofální nespolehlivost, praktičnost nulová, nejlepší na tomto italském SHITU byl opravdu motor 1,2 Fire. Úsporný, ale časem i ten dal za pravdu "spolehlivosti" Fiatu. Co jsem naprosto nepobral, je pozice za volantem. Cela nakřivo, po čase se cítíte, jako byste měli křivici. Celé vyoseno na jednu stranu, naprosto nepřirozeně. A naladění podvozku? Uskákané, nekomfortní, jak jankovitá koza! A co ta směšná roletka u (zbytečné) prosklené střechy? V létě Vám nic nezastíní (je perforovaná), takže máte hlavu spálenou tak jako tak. BRAVO!
Největším paradoxem je, že italský shit se koupil jako nový a po 10tis km se víceméně začal rozpadat... O servisu v záruce radši pomlčet - prostě Itálie...
Yaris se kupoval jako ojetý (70tis km) a naprosto bez problémů do 150tis, kdy jsem ho prodal, abych si koupil větší, novou Mazdu se spolehlivou a úspornou atmosférou.
VIVAT ITALIA!
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov574
dátum registrácie16.11.2012
Štvrtok 25.03.2021 12:22, RE: RE: Radějí atmosféru a nebo Yaris :-)
citácia:
reakce na: reznicekm, 24.03.2021 12:09 (I když už je asi pozdě, rozhod ...)


Dobrý den, budeme rádi, když na svůj Yaris napíšete recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Hezký den
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.