0
späť
 

diskuze k tématu: Ojetý Fiat 500 - potěší ženu spolehlivostí?

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Sobota 19.03.2016 09:59, F500
Poněkud nerozumím autorskému úvodu, kde se zmiňuje řada vad. Na článek si ovšem musíme počkat. Takže k autu a dotazu čtenářky...

F500 je v zásadě jednoduché auto postavené z ověřených a spolehlivých součástí. Solidní technika je zabalena do slušivého kabátu, který ani po 9 letech nezevšedněl. Loňský facelift naštěstí příliš nezměnil vzhled, techniku téměř vůbec a autu prodloužil životnost na trhu. Omlazený model dostal tento týden v Autosalonu na Primě hodnocení 91 %, přičemž rozdíly mezi novou a původní verzí jsou takřka marginální (pozměněná palubní deska a středová konzole, infotainment místo rádia, TFT přístrojový štít ve standardu - dříve u verze Cult nebo za příplatek, drobné vizuální retuše přední a zadní části, vpředu LED denní svícení místo klasických žárovek).

Ač je F500 na evropském trhu suverénně nejprodávanější auto své kategorie, na výběr mezi ojetinami moc není. Těch pár, které jsou, se velmi liší stavem i cenou. F500 sice jde koupit od nějakých 120 tisíc korun, ale nemá to smysl. Pěkné kousky začínají na 150 tisících, ty ještě lepší jsou za 170-200 tisíc. Nabízí se otázka, zda nekoupit předváděcí předfaceliftovaný model s 5letou zárukou, protože tady jsou ceny od 250 tisíc. Z dotazu není zřejmý rozpočet, od nákupu na spodní hranici nabídky bych tazatelku raději odradil. To, že ta nabídka je tak malá, je dáno vysokou poptávkou a kvalitami auta, které si drží cenu.

Na co upozornit, kromě obvyklých rad pro nákup ojetiny: pozor na stav akumulátoru, slabší baterie (zejména na konci životnosti) může při startování způsobit na palubním počítači chybovou hlášku závady posilovače řízení. S tím to zpravidla nesouvisí a postačuje vyměnit baterii. Zadní díl výfuku (tlumič) je dvouplášťový a při celoročním městském provozu má poměrně krátkou životnost (4-5 let/50 tisíc km). Vnější plášť v podstatě odpadne, což na emise sice nemá vliv, ale na STK vás s tím vyhodí, protože i když ho oloupete, zůstanou tam ostré hrany. Naštěstí náhradní díl je dobře dostupný i neoriginál, Podobně jako tlumič výfuku trpí i ozdobná koncovka výfuku, náhradní originál stojí téměř 5 tisíc. Není k provozu nutná, ale image je image, a o ten u F500 jde. Koncovka se dá zachránit, stačí ji rozleštit pastou na chromy a navoskovat, na internetu dokonce najdete návod, jak chromované díly čistit Coca Colou.

Co vás možná překvapí, je poměrně vysoké havarijní pojištění. Snad za to může prosklená střecha, která je pro výbavu Lounge standardem, nicméně připravte se, že za kompletní pojištění (povinné + havarijní) s nízkou spoluúčastí zaplatíte ročně 7 a více tisíc.

Z pohledu jízdy a provozních výdajů tvoří nejlepší kombinaci 15palcová kola a základní benzinový motor 1.2. Motor je potřeba více vytáčet, protože i když se jedná o nejsilnější verzi s 51 kW, kvůli emisních norem je v nižších otáčkách utlumená a nemá pocitově takový tah jako starší verze 44 kW. Je ale servisně nenáročná a spolehlivá. Okolo 100 tisíc najetých km bude pouze potřebovat přetěsnit. Pneu 185/55 R15 poskytují dobrý poměr mezi komfortem a stabilitou jízdy. Některé verze mají příplatkové 16palcové ráfky s pneu 195/45 R16 - to má negativní dopad na dynamiku, o něco vyšší spotřebu a jízda je hlavně méně pohodlná. A zase o tolik lépe to nevypadá, nemluvě o výrazně dražších gumách. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km, čehož se dá dosáhnout na 15" s trochou citu, na 14" základních kolech hravě. Na 15" kolech při živější jízdě je spotřeba okolo 5,5 litru. Pro jízdu v noci mimo město je vhodnější vyměnit žárovky potkávacích světel za více výkonné než tovární, v tomto se osvědčil Osram Night Breaker Unlimited. Výměna je snadná, žárovky jsou snadno dostupné. Horší je to se žárovkami dálkových světel a světel denního svícení - ta jsou v nárazníku "utopená" a případná výměna těchto žárovek je úkolem pro servis.

Jezdit s F500 je radost. To auto má svou atmosféru, spousta lidí se za ním otočí a pro řidiče je pohodlné a nezáludné. I se základním motorem se dá cestovat na delší vzdálenosti, sedadla jsou pohodlná a člověk nevystupuje rozlámaný (platí to samozřejmě pouze pro sedadla přední, ta zadní jsou v podstatě pro děti F500 by slušelo otypování jako 2+2, nikoliv čtyřmístné auto).

Poměrně slušné je autorádio s 6 repro a systémem Blue and Me (bluetooth spárování s telefonem vč. handsfree a streamování hudby), který lze ovládat hlasem (základní funkce jsou jednoduché a je to překvapivě použitelné například pro telefonování za jízdy).
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Sobota 19.03.2016 13:44, xxxx xxxx xxxxx
petikilo je genialni auto. Po deviti letech vypada porad vyborne a bude i za dalsich devet. To je jiste uz ted. A proto je zbytecne se ho zbavovat, nove by skoro ani nikdo nepoznal.
Podobne to umi jen Mini, jinak nikdo. Fiat je jednoduchy a krom nesmyslne JTD nemuzou byt problemy.
Mimochodem, v petikilu bych se rozhodne nestydel jezdit v jakemkoliv veku a Abarthem bych se vylozene chlubil ;)
reagovať
Alda
počet príspevkov36
dátum registrácie25.05.2007
Nedela 20.03.2016 00:09, RE: F500
@Giorgio
Hmm... klobouk dolů a palec nahoru! Tohle už redakce těžko překoná
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Pondelok 21.03.2016 10:01, RE: F500
Giorgio napísal:
Poněkud nerozumím autorskému úvodu, kde se zmiňuje řada vad. Na článek si ovšem musíme počkat. Takže k autu a dotazu čtenářky...F500 je v zásadě jednoduché auto postavené z ověřených a spolehlivých součástí. Solidní technika je zabalena do slušivého kabátu, který ani po 9 letech nezevšedněl. Loňský facelift naštěstí příliš nezměnil vzhled, techniku téměř vůbec a autu prodloužil životnost na trhu. Omlazený model dostal tento týden v Autosalonu na Primě hodnocení 91 %, přičemž rozdíly mezi novou a původní verzí jsou takřka marginální (pozměněná palubní deska a středová konzole, infotainment místo rádia, TFT přístrojový štít ve standardu - dříve u verze Cult nebo za příplatek, drobné vizuální retuše přední a zadní části, vpředu LED denní svícení místo klasických žárovek).Ač je F500 na evropském trhu suverénně nejprodávanější auto své kategorie, na výběr mezi ojetinami moc není. Těch pár, které jsou, se velmi liší stavem i cenou. F500 sice jde koupit od nějakých 120 tisíc korun, ale nemá to smysl. Pěkné kousky začínají na 150 tisících, ty ještě lepší jsou za 170-200 tisíc. Nabízí se otázka, zda nekoupit předváděcí předfaceliftovaný model s 5letou zárukou, protože tady jsou ceny od 250 tisíc. Z dotazu není zřejmý rozpočet, od nákupu na spodní hranici nabídky bych tazatelku raději odradil. To, že ta nabídka je tak malá, je dáno vysokou poptávkou a kvalitami auta, které si drží cenu.Na co upozornit, kromě obvyklých rad pro nákup ojetiny: pozor na stav akumulátoru, slabší baterie (zejména na konci životnosti) může při startování způsobit na palubním počítači chybovou hlášku závady posilovače řízení. S tím to zpravidla nesouvisí a postačuje vyměnit baterii. Zadní díl výfuku (tlumič) je dvouplášťový a při celoročním městském provozu má poměrně krátkou životnost (4-5 let/50 tisíc km). Vnější plášť v podstatě odpadne, což na emise sice nemá vliv, ale na STK vás s tím vyhodí, protože i když ho oloupete, zůstanou tam ostré hrany. Naštěstí náhradní díl je dobře dostupný i neoriginál, Podobně jako tlumič výfuku trpí i ozdobná koncovka výfuku, náhradní originál stojí téměř 5 tisíc. Není k provozu nutná, ale image je image, a o ten u F500 jde. Koncovka se dá zachránit, stačí ji rozleštit pastou na chromy a navoskovat, na internetu dokonce najdete návod, jak chromované díly čistit Coca Colou.Co vás možná překvapí, je poměrně vysoké havarijní pojištění. Snad za to může prosklená střecha, která je pro výbavu Lounge standardem, nicméně připravte se, že za kompletní pojištění (povinné + havarijní) s nízkou spoluúčastí zaplatíte ročně 7 a více tisíc.Z pohledu jízdy a provozních výdajů tvoří nejlepší kombinaci 15palcová kola a základní benzinový motor 1.2. Motor je potřeba více vytáčet, protože i když se jedná o nejsilnější verzi s 51 kW, kvůli emisních norem je v nižších otáčkách utlumená a nemá pocitově takový tah jako starší verze 44 kW. Je ale servisně nenáročná a spolehlivá. Okolo 100 tisíc najetých km bude pouze potřebovat přetěsnit. Pneu 185/55 R15 poskytují dobrý poměr mezi komfortem a stabilitou jízdy. Některé verze mají příplatkové 16palcové ráfky s pneu 195/45 R16 - to má negativní dopad na dynamiku, o něco vyšší spotřebu a jízda je hlavně méně pohodlná. A zase o tolik lépe to nevypadá, nemluvě o výrazně dražších gumách. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km, čehož se dá dosáhnout na 15" s trochou citu, na 14" základních kolech hravě. Na 15" kolech při živější jízdě je spotřeba okolo 5,5 litru. Pro jízdu v noci mimo město je vhodnější vyměnit žárovky potkávacích světel za více výkonné než tovární, v tomto se osvědčil Osram Night Breaker Unlimited. Výměna je snadná, žárovky jsou snadno dostupné. Horší je to se žárovkami dálkových světel a světel denního svícení - ta jsou v nárazníku "utopená" a případná výměna těchto žárovek je úkolem pro servis.Jezdit s F500 je radost. To auto má svou atmosféru, spousta lidí se za ním otočí a pro řidiče je pohodlné a nezáludné. I se základním motorem se dá cestovat na delší vzdálenosti, sedadla jsou pohodlná a člověk nevystupuje rozlámaný (platí to samozřejmě pouze pro sedadla přední, ta zadní jsou v podstatě pro děti F500 by slušelo otypování jako 2+2, nikoliv čtyřmístné auto).Poměrně slušné je autorádio s 6 repro a systémem Blue and Me (bluetooth spárování s telefonem vč. handsfree a streamování hudby), který lze ovládat hlasem (základní funkce jsou jednoduché a je to překvapivě použitelné například pro telefonování za jízdy).



Dobrý den, děkujeme za vyčerpávající příspěvek do fóra. Budeme rádi, když na TipCars napíšete recenzi o voze, se kterým jezdíte. http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 21.03.2016 13:09, RE: F500
Giorgio napísal:
Poněkud nerozumím autorskému úvodu, kde se zmiňuje řada vad. Na článek si ovšem musíme počkat. Takže k autu a dotazu čtenářky...F500 je v zásadě jednoduché auto postavené z ověřených a spolehlivých součástí. Solidní technika je zabalena do slušivého kabátu, který ani po 9 letech nezevšedněl. Loňský facelift naštěstí příliš nezměnil vzhled, techniku téměř vůbec a autu prodloužil životnost na trhu. Omlazený model dostal tento týden v Autosalonu na Primě hodnocení 91 %, přičemž rozdíly mezi novou a původní verzí jsou takřka marginální (pozměněná palubní deska a středová konzole, infotainment místo rádia, TFT přístrojový štít ve standardu - dříve u verze Cult nebo za příplatek, drobné vizuální retuše přední a zadní části, vpředu LED denní svícení místo klasických žárovek).Ač je F500 na evropském trhu suverénně nejprodávanější auto své kategorie, na výběr mezi ojetinami moc není. Těch pár, které jsou, se velmi liší stavem i cenou. F500 sice jde koupit od nějakých 120 tisíc korun, ale nemá to smysl. Pěkné kousky začínají na 150 tisících, ty ještě lepší jsou za 170-200 tisíc. Nabízí se otázka, zda nekoupit předváděcí předfaceliftovaný model s 5letou zárukou, protože tady jsou ceny od 250 tisíc. Z dotazu není zřejmý rozpočet, od nákupu na spodní hranici nabídky bych tazatelku raději odradil. To, že ta nabídka je tak malá, je dáno vysokou poptávkou a kvalitami auta, které si drží cenu.Na co upozornit, kromě obvyklých rad pro nákup ojetiny: pozor na stav akumulátoru, slabší baterie (zejména na konci životnosti) může při startování způsobit na palubním počítači chybovou hlášku závady posilovače řízení. S tím to zpravidla nesouvisí a postačuje vyměnit baterii. Zadní díl výfuku (tlumič) je dvouplášťový a při celoročním městském provozu má poměrně krátkou životnost (4-5 let/50 tisíc km). Vnější plášť v podstatě odpadne, což na emise sice nemá vliv, ale na STK vás s tím vyhodí, protože i když ho oloupete, zůstanou tam ostré hrany. Naštěstí náhradní díl je dobře dostupný i neoriginál, Podobně jako tlumič výfuku trpí i ozdobná koncovka výfuku, náhradní originál stojí téměř 5 tisíc. Není k provozu nutná, ale image je image, a o ten u F500 jde. Koncovka se dá zachránit, stačí ji rozleštit pastou na chromy a navoskovat, na internetu dokonce najdete návod, jak chromované díly čistit Coca Colou.Co vás možná překvapí, je poměrně vysoké havarijní pojištění. Snad za to může prosklená střecha, která je pro výbavu Lounge standardem, nicméně připravte se, že za kompletní pojištění (povinné + havarijní) s nízkou spoluúčastí zaplatíte ročně 7 a více tisíc.Z pohledu jízdy a provozních výdajů tvoří nejlepší kombinaci 15palcová kola a základní benzinový motor 1.2. Motor je potřeba více vytáčet, protože i když se jedná o nejsilnější verzi s 51 kW, kvůli emisních norem je v nižších otáčkách utlumená a nemá pocitově takový tah jako starší verze 44 kW. Je ale servisně nenáročná a spolehlivá. Okolo 100 tisíc najetých km bude pouze potřebovat přetěsnit. Pneu 185/55 R15 poskytují dobrý poměr mezi komfortem a stabilitou jízdy. Některé verze mají příplatkové 16palcové ráfky s pneu 195/45 R16 - to má negativní dopad na dynamiku, o něco vyšší spotřebu a jízda je hlavně méně pohodlná. A zase o tolik lépe to nevypadá, nemluvě o výrazně dražších gumách. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km, čehož se dá dosáhnout na 15" s trochou citu, na 14" základních kolech hravě. Na 15" kolech při živější jízdě je spotřeba okolo 5,5 litru. Pro jízdu v noci mimo město je vhodnější vyměnit žárovky potkávacích světel za více výkonné než tovární, v tomto se osvědčil Osram Night Breaker Unlimited. Výměna je snadná, žárovky jsou snadno dostupné. Horší je to se žárovkami dálkových světel a světel denního svícení - ta jsou v nárazníku "utopená" a případná výměna těchto žárovek je úkolem pro servis.Jezdit s F500 je radost. To auto má svou atmosféru, spousta lidí se za ním otočí a pro řidiče je pohodlné a nezáludné. I se základním motorem se dá cestovat na delší vzdálenosti, sedadla jsou pohodlná a člověk nevystupuje rozlámaný (platí to samozřejmě pouze pro sedadla přední, ta zadní jsou v podstatě pro děti F500 by slušelo otypování jako 2+2, nikoliv čtyřmístné auto).Poměrně slušné je autorádio s 6 repro a systémem Blue and Me (bluetooth spárování s telefonem vč. handsfree a streamování hudby), který lze ovládat hlasem (základní funkce jsou jednoduché a je to překvapivě použitelné například pro telefonování za jízdy).


Piatkova recenzia uz v sobotu? Na co budeme teraz cely tyzden cakat? :)
reagovať
reznicekm
počet príspevkov2
dátum registrácie24.03.2019
Streda 24.03.2021 12:22, RE: F500
citácia:
reakce na: Giorgio, 19.03.2016 09:59 (Poněkud nerozumím autorskému ú ...)


Na základě vlastních otřesných zkušeností musím napsat, že je lépe dát od Fiatu co nejdříve ruce pryč. Stejně tak na základě vlastních zkušeností doporučuji Yaris. Vlastnil jsem II. generaci a jde o neskutečně variabilní, prostorné, praktické, spolehlivé, úsporné, mrštné auto v neuvěřitelným rejdem a designem, který si člověk zamiluje. A když zahrnu ještě komfortní nastavení podvozku, kdy máte pocit, že jedete s o třídu větším autem, prostě japonská pečlivost do detailu.
O tom všem se Fiatu může jen zdát! Vyjma toho designu. Ten je famózní, ale to je všechno. Je to jak v životě, také si nebereme modelky jenom na parádu. Katastrofální nespolehlivost, praktičnost nulová, nejlepší na tomto italském SHITU byl opravdu motor 1,2 Fire. Úsporný, ale časem i ten dal za pravdu "spolehlivosti" Fiatu. Co jsem naprosto nepobral, je pozice za volantem. Cela nakřivo, po čase se cítíte, jako byste měli křivici. Celé vyoseno na jednu stranu, naprosto nepřirozeně. A naladění podvozku? Uskákané, nekomfortní, jak jankovitá koza! A co ta směšná roletka u (zbytečné) prosklené střechy? V létě Vám nic nezastíní (je perforovaná), takže máte hlavu spálenou tak jako tak. BRAVO!
Největším paradoxem je, že italský shit se koupil jako nový a po 10tis km se víceméně začal rozpadat... O servisu v záruce radši pomlčet - prostě Itálie...
Yaris se kupoval jako ojetý (70tis km) a naprosto bez problémů do 150tis, kdy jsem ho prodal, abych si koupil větší, novou Mazdu se spolehlivou a úspornou atmosférou.
VIVAT ITALIA!
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.