Sebastian napísal:
Ve chvíly kdy průměrná měsíční mzda v České republice bude cca. 2.000 € na místo nynějších cca. 700 €, průměrný věk našich vozů bude také srovnatelnější s věkovým průměrem vozového parku našich západních sousedů. Je sice pravda, že z průměrného platu si člověk pořídí nový automobil dříve nežli před patnácti lety, ale stále je to spoření na velmi dlouhou dobu. Pokud např. Škodovka může prodávat Octavie v Řecku až o 20% levněji nežli na domácím trhu, nabízí nám cenová strategie domácích výrobců...
JE pravda, ze stari vozidel odrazi presne nasi kupni silu, kazdy by si chtel koupit auto mladsi, nebo alepson novejsi, ale kdyz na to lidi nemaji, za komunistu si lidi poridili novou skodku 120, meli ji par let, padl komunismus, skodovka jim zustala a po padu komunistu uz na nove nikdy neusetrily, napriklad moji rodice, kdyz se vzali koupili 120 uzovku, usetrili na uplne novou, ale potom uz jen same ojetiny, protoze na leasing je proste drahy a preplaci se, a nam staci vzdycky tak 6 let stare auto a vyplati se nam udrzovat ho v kondici. Protoze s cenou 6 let stareho automobilu se i s opravami nikd ynedostanu, ani nepriblizim cene noveho auta. Napriklad koupil jsem kdysi Astru 2000 ten novy model. Stal 225 tis tehdy, byla stara 3 roky, za dalsi 3 roky provozu se do ni dalo celkem asi 30 tis, ale spousta veci byla spotrebnich jako olej, desticky, rozvody a tak, ale pocitam to dohromady, protoze u noveho desticky a rozvody mate nove, takze cekate na nekdy, kdyz je budete menit. Na to, ze to auto stalo 500 tis kdysi, tak my jsme byli nekde okolo 260 tis.