0
späť
 

diskuze k tématu: Dojezd elektromobilů stoupá až k osmi stovkám kilometrů. Tesla ustupuje z pozic

kategórie zaradenia témy:
PeKoc
počet príspevkov1
dátum registrácie11.01.2017
Štvrtok 04.04.2024 12:10, Nezapomněli jste na Teslu Model 3?
Nová Tesla Model 3 se u nás dodává zákazníkům už půl roku a pokud vím ve verzi Long Range má s 18" koly WLTP rating (TEL) 678 km, takže by jí mělo připadnout 7. místo. I s 19" koly je WLTP dojezd (TEH) 629 km, což je pořád víc než Scénic na 10. místě, nicméně u ostatních aut je vždy hodnota TEL. A na rozdíl od té Tesly u nás Polestar 2 ani Lucid Air nekoupíte a e-3008 a asi ani ID.7 a Scénic a možná ani nový Taycan se ještě pokud vím zákazníkům nedodává.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 05.04.2024 09:59, Aku vozy
Hele, nacpat do auta víc baterek a zvednout mu hmotnost kvůli dojezdu nepovažuji za správnou cestu. Obecně si myslím, že bateriový provoz je vhodný pro městský a příměstský provoz, pokud má člověk snadný přístup k nabíjení, ale ne za ceny, za které se dá koupit konvenční velké rodinné auto. V tomto směru dávají smysl kamiony, kde se do návěsu vejde mnoho tun baterií pro opravdu slušný dojezd
No a v neposlední řadě nejde jen o absolutní hodnotu dojezdu, kdy ještě samy automobilky doporučují nabíjet na 90% a nechodit pod 20%, což se nám z 800 km smrskne na nějakých 560, ale jde i o rychlost nabíjení, která je podle mě důležitějším parametrem než samotný dojezd.
Pořád je konvenční metoda rychlejší a efektivnější -> za několik minut načerpám do nádrže cca 60kg energie na vyšší stovky km v porovnání s desítkami minut dlouhý proces, kdy do stovek kg baterií soukám energii na jednotky stovek km...
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.