0
späť
 

diskuze k tématu: Daewoo Kalos 1.2 a zkušenosti majitele

kategórie zaradenia témy: korejská vozidla
A4
počet príspevkov134
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 29.11.2012 06:45, spotřeba jak v autě s jednou tak velkým motorem
No tak jezdit s takhle malým autem a motorem za 8 - 10 litrů je opravdu "umění". Tolik nebere ani můj dvoulitrový accord. Příčinou bude nejspíš ten element mezi sedačkou a pedály
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 29.11.2012 07:22, RE: spotřeba jak v autě s jednou tak velkým motorem
A4 napísal:
No tak jezdit s takhle malým autem a motorem za 8 - 10 litrů je opravdu "umění". Tolik nebere ani můj dvoulitrový accord. Příčinou bude nejspíš ten element mezi sedačkou a pedály


Jenže pán má rád sportovní jízdu! Je třba pořádně číst
reagovať
A4
počet príspevkov134
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 29.11.2012 07:38, RE: spotřeba jak v autě s jednou tak velkým motorem
Pepe napísal:
A4 napísal:
No tak jezdit s takhle malým autem a motorem za 8 - 10 litrů je opravdu "umění". Tolik nebere ani můj dvoulitrový accord. Příčinou bude nejspíš ten element mezi sedačkou a pedály
Jenže pán má rád sportovní jízdu! Je třba pořádně číst


To jo, na tu je 53 kW ideálních, třeba na předjíždění traktorů ...
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Štvrtok 29.11.2012 09:12, RE: spotřeba jak v autě s jednou tak velkým motorem
A4 napísal:
Pepe napísal:
A4 napísal:
No tak jezdit s takhle malým autem a motorem za 8 - 10 litrů je opravdu "umění". Tolik nebere ani můj dvoulitrový accord. Příčinou bude nejspíš ten element mezi sedačkou a pedály
Jenže pán má rád sportovní jízdu! Je třba pořádně číst
To jo, na tu je 53 kW ideálních, třeba na předjíždění traktorů ...


taky jsem jednou udělal chybu a koupil Daewoo. čtyřletou Nubiru, dvoulitr ecotec od opela. ABS fungovalo kdy se mu chtělo, podle techničáku měla jet 200 což ani omylem, líný jak prase, spotřeba docela slušná, 7-9. po půl roce mi při rozjezdu z křižovatky upadla převodovka. celý agregát je totiž na třech úchytech-dva na motoru a jeden na převodovce. a ten se doslova vylomil i s kusem skříně. koupila se z vrakáče druhá, a šlo to z domu. nikdy víc. radši stoletýho japonce než ´´zánovního´´ korejce.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 29.11.2012 13:16, RE: spotřeba jak v autě s jednou tak velkým motorem
A4 napísal:
Pepe napísal:
A4 napísal:
No tak jezdit s takhle malým autem a motorem za 8 - 10 litrů je opravdu "umění". Tolik nebere ani můj dvoulitrový accord. Příčinou bude nejspíš ten element mezi sedačkou a pedály
Jenže pán má rád sportovní jízdu! Je třba pořádně číst
To jo, na tu je 53 kW ideálních, třeba na předjíždění traktorů ...


A dokonce ušetří i za Matějskou...
reagovať
Johny_Fotowalker
počet príspevkov2
dátum registrácie29.11.2012
Štvrtok 29.11.2012 14:59, je recenzet duševně zdráv ?
Dobrý den, od včerejška jsem se těšil na recenzi tohodle né moc rozšířeného vozu. Provozuji ho cca 7 let, znám velmi dobře jeho slabé stránky a rozhodně nejsem jeho slepým fanouškem.

První co mě zaráží, je srovnávání s Octavia II 1,9TDI 77Kw ? Jak může někdo kdo chce psát o autech přehlídnout atributy 1. benzín versus nafta 2. rozdíl tříd malé vozy versus nižší střední třída? Octavia se dá srovnávat s Focusem, Astrou, I30, ale Kalos je o třídu níže, ten se dá srovnávat s Fábií, Fiestou, Astrou... ono i cena vozu je jiná a zázraky se nedějí

Výkon
53 kw na takhle malé auto vážící něco málo přes tunu je rozhodně dostačující výkon. Ale problém je v kroutícím momentu který je prostě nízký. Takže tento motor prostě netáhne od nízkých otáček, ale ožívá od cca 3500 ot/min a ve vysokých otáčkách nemá problém, ba přímo si o ně říká

Spotřeba
Není řidič jako řidič, ale udělat průměr na 100km k 9L benzínu je jasný úkaz, že řidič není normální. Dálniční spotřeba na vzdálenostech trasy kolem 1000km vychází +- 6L (maximální rychlost cca 120km/h) Průměrná kombinovaná je od 6,5 - 7,5L. Zimní couračky po městě 5km tam apod. to roste na 8L. Není to žádný economy dream, ale rozhodně to není 9L, tam bych hledal kde je problém.

Kufr
Kalos má kufr 220L, je to spíše méně, ale je to fakt, zase vzhledem ke své celkové délce má na svoji třídu delší rozvor a více místa pro pasažéry. Jak je velký kufr to snad každý vidí, dá se do něj díky kolmé zádi dostat více než se zdá. Sám to vím, vozím tam dětský kočárek a zavazadla na týden pobytu.

Cena
Jak to myslíte, že je vysoká ? V bazarech jsou s malým nájezdem kolem 60 000 Kč. Jako nové bylo levnější o cca 80 000 Kč než srovnatelná Fabie I.

Kalos není žádný zázrak, ale odvděčí se vám spolehlivostí (jednoduchá konstrukce), pohodovou jízdou a uštří peníze při jeho pořízení.

Při dalších pokusech o publikování se prosím nejdřív zeptejte sám sebe jestli to má cenu, případně doporučuji se vycintat u piva.
reagovať
rojack
počet príspevkov145
dátum registrácie06.01.2009
Štvrtok 29.11.2012 17:59, Kalos kalos kalos
Tož ta spotřeba je vysoká jako u třílitrového bavoráka.
reagovať
Rover623
počet príspevkov96
dátum registrácie14.04.2009
Štvrtok 29.11.2012 21:05, Spotřeba a způsob jízdy
Jsou auta co vám odpustí dost, ale nechají si za to zaplatit právě spotřebou. Kde většina aut už cuká nebo rovnou chcípne, některá ještě jedou. Ale spotřeba je z velké části nakonec odvislá od toho jaký máte cit pro auto. Pokud je řidič prostě "lepák" dokáže jezdit za 20L na 100 i s Fabií HTP. Benzínové motory prostě potřebují otáčky, pokud je trápíte v nízkých, netáhnou a žerou, mantra příznivců nafty, že nízké otáčky=nízká spotřeba zde prostě nefunguje.

Navíc Kalos má ještě starý motor (Opel), kde se považovala spotřeba do 9L za něco zcela normálního. Pokud si odmyslím konstrukčně staré nafty VW, které jsou víc příbuzné s motory z náklaďáku (spektrum použitelných otáček je jak v autobusu), tak většina novodobých motorů sice inzeruje nízkou spotřebu, ale skutečnost je dost jinde. Většina novodobých motorů má totiž optimální využití výkonu posazeno do velmi úzkého spektra a to je kámen úrazu. V reálném provozu se totiž nedá moc jezdit podle toho kde má motor optimální poměr mezi spotřebou a výkonem, obzvlášť když je to pásmo úzké.
reagovať
wonderka
počet príspevkov6
dátum registrácie14.12.2009
Piatok 30.11.2012 14:43, RE: je recenzet duševně zdráv ?
Johny_Fotowalker napísal:
Dobrý den, od včerejška jsem se těšil na recenzi tohodle né moc rozšířeného vozu. Provozuji ho cca 7 let, znám velmi dobře jeho slabé stránky a rozhodně nejsem jeho slepým fanouškem. První co mě zaráží, je srovnávání s Octavia II 1,9TDI 77Kw ? Jak může někdo kdo chce psát o autech přehlídnout atributy 1. benzín versus nafta 2. rozdíl tříd malé vozy versus nižší střední třída? Octavia se dá srovnávat s Focusem, Astrou, I30, ale Kalos je o třídu níže, ten se dá srovnávat s Fábií, Fiestou, Astrou... ono i cena vozu je jiná a zázraky se nedějí Výkon 53 kw na takhle malé auto vážící něco málo přes tunu je rozhodně dostačující výkon. Ale problém je v kroutícím momentu který je prostě nízký. Takže tento motor prostě netáhne od nízkých otáček, ale ožívá od cca 3500 ot/min a ve vysokých otáčkách nemá problém, ba přímo si o ně říká Spotřeba Není řidič jako řidič, ale udělat průměr na 100km k 9L benzínu je jasný úkaz, že řidič není normální. Dálniční spotřeba na vzdálenostech trasy kolem 1000km vychází +- 6L (maximální rychlost cca 120km/h) Průměrná kombinovaná je od 6,5 - 7,5L. Zimní couračky po městě 5km tam apod. to roste na 8L. Není to žádný economy dream, ale rozhodně to není 9L, tam bych hledal kde je problém. Kufr Kalos má kufr 220L, je to spíše méně, ale je to fakt, zase vzhledem ke své celkové délce má na svoji třídu delší rozvor a více místa pro pasažéry. Jak je velký kufr to snad každý vidí, dá se do něj díky kolmé zádi dostat více než se zdá. Sám to vím, vozím tam dětský kočárek a zavazadla na týden pobytu. Cena Jak to myslíte, že je vysoká ? V bazarech jsou s malým nájezdem kolem 60 000 Kč. Jako nové bylo levnější o cca 80 000 Kč než srovnatelná Fabie I. Kalos není žádný zázrak, ale odvděčí se vám spolehlivostí (jednoduchá konstrukce), pohodovou jízdou a uštří peníze při jeho pořízení. Při dalších pokusech o publikování se prosím nejdřív zeptejte sám sebe jestli to má cenu, případně doporučuji se vycintat u piva.


mno toz jeste neco k tomu a mohla by to byt zajimava recenze, nechcete se do toho pustit?
reagovať
lukasvavre
počet príspevkov3
dátum registrácie30.11.2012
Sobota 01.12.2012 16:12, recenze jak "NOHA"
Zvláštní, máme stejné auto, stejný obsah motoru ale spotřeba 7 až 8L, Někdy se zadaří a najedu 100km i pod 7! Všechno kratší vzdálenosti max do 14km. No a k těm brzdám, pokud můžu srovnat třeba s Fábii 1.gen. nepříjdou mi nijak slabé.
Srovnání tohoto autíčka s Octávií..to už je vážně zvěrstvo!
Než napsat takovou blbost, zvažte jestli nepsat raději nic.
reagovať
Rover623
počet príspevkov96
dátum registrácie14.04.2009
Nedela 02.12.2012 04:02, RE: je recenzet duševně zdráv ?
mno toz jeste neco k tomu a mohla by to byt zajimava recenze, nechcete se do toho pustit?

Tohle by asi lépe osvětlil někdo kdo motory navrhuje, já vycházím jen ze zkušeností člověka který navrhoval motory někdy před 10 lety. Obvykle ovšem platí, že motor má určité spektrum otáček ve kterých pracuje nejefektivněji. Velmi dlouho se konstruktéři snažili to spektrum učinit co nejširší. Jenže nové normy EURO nutí konstruktéry navrhovat motory tak aby byly co nejúčinnější, jenže toho lze dosáhnout pouze tehdy pokud velmi přesně stanovíte podmínky kdy toho motor dosahuje.

Klasické nafty jsou úsporné ze 2 důvodů, jednal má naftový motor asi o 5% vyšší účinnost a klasický naftový motor (s turbem i bez něj) má poměrně malé spektrum využitelných otáček. Pokusy zvýšit využitelné spektrum otáček (aby se nemuselo u osobáku pořád řadit) vedly k motorům CR (common-rail), které jsou ovšem schopné jezdit (starší typy) s rozdílem proti benzínu právě jen o těch 5%.

Hlubší analýza sahá hluboko za moje znalosti, nicméně koncept GM použitý u Voltu (Ampera), který je převzatý s diesel lokomotiv, není tak zcestný, naftový nebo benzínový motor použitý jako generátor pro elektromotor (účinnost přes 90%) je poměrně rozumnou volbou, protože spalovací motor v takovémto zapojení může pracovat pouze v předem určených parametrech které se nemění. Nakonec je to vidět na různých záložních generátorech elektřiny, ty jsou schopné na relativně malé množství paliva běžet velmi dlouho.
reagovať
lisakubaFB
počet príspevkov2
dátum registrácie03.02.2013
Nedela 03.02.2013 19:49, RE: je recenzet duševně zdráv ?
Johny_Fotowalker napísal:
Dobrý den, od včerejška jsem se těšil na recenzi tohodle né moc rozšířeného vozu. Provozuji ho cca 7 let, znám velmi dobře jeho slabé stránky a rozhodně nejsem jeho slepým fanouškem. První co mě zaráží, je srovnávání s Octavia II 1,9TDI 77Kw ? Jak může někdo kdo chce psát o autech přehlídnout atributy 1. benzín versus nafta 2. rozdíl tříd malé vozy versus nižší střední třída? Octavia se dá srovnávat s Focusem, Astrou, I30, ale Kalos je o třídu níže, ten se dá srovnávat s Fábií, Fiestou, Astrou... ono i cena vozu je jiná a zázraky se nedějí Výkon 53 kw na takhle malé auto vážící něco málo přes tunu je rozhodně dostačující výkon. Ale problém je v kroutícím momentu který je prostě nízký. Takže tento motor prostě netáhne od nízkých otáček, ale ožívá od cca 3500 ot/min a ve vysokých otáčkách nemá problém, ba přímo si o ně říká Spotřeba Není řidič jako řidič, ale udělat průměr na 100km k 9L benzínu je jasný úkaz, že řidič není normální. Dálniční spotřeba na vzdálenostech trasy kolem 1000km vychází +- 6L (maximální rychlost cca 120km/h) Průměrná kombinovaná je od 6,5 - 7,5L. Zimní couračky po městě 5km tam apod. to roste na 8L. Není to žádný economy dream, ale rozhodně to není 9L, tam bych hledal kde je problém. Kufr Kalos má kufr 220L, je to spíše méně, ale je to fakt, zase vzhledem ke své celkové délce má na svoji třídu delší rozvor a více místa pro pasažéry. Jak je velký kufr to snad každý vidí, dá se do něj díky kolmé zádi dostat více než se zdá. Sám to vím, vozím tam dětský kočárek a zavazadla na týden pobytu. Cena Jak to myslíte, že je vysoká ? V bazarech jsou s malým nájezdem kolem 60 000 Kč. Jako nové bylo levnější o cca 80 000 Kč než srovnatelná Fabie I. Kalos není žádný zázrak, ale odvděčí se vám spolehlivostí (jednoduchá konstrukce), pohodovou jízdou a uštří peníze při jeho pořízení. Při dalších pokusech o publikování se prosím nejdřív zeptejte sám sebe jestli to má cenu, případně doporučuji se vycintat u piva.[/quote

recenzi jsem napsal tak jak to vidím já, od toho snad recenze je. :) Srovnával jsem to s Ocavii II proto, aby byl prostě znát ten rozdíl, já nevěděl, že se to nesmí. Co se týče spotřeby, pokud je tam něco rozbitého, nejsme mechanik nevím, a kdyby se to opravilo a snížila se spotřeba, byl bych vděčný.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.