0
späť
 

diskuze k tématu: Dacia Sandero 1.6i - jak jezdí po roce a 5 tis. km?

kategórie zaradenia témy: automobilky, francouzská vozidla, francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 07:59, Termostat
Mezi napsanim a uverejnenim clanku ubehla nejaka doba, takze jeste bych si dovolil doplnit aktualni situaci s termostatem:
Autorizak se k tomu nakonec postavil celem, udelali se mnou zkusebni jizdu s napojenou diagnostikou a zjistili, ze se motor nedostane na vic jak 78°C (pri teplote vzduchu 20°C). Takze termostat na zaruku vymenili. Kdyz k tomu pripoctu cenu 1462 Kc za garancni prohlidku (vcetne vymeny oleje), tak z toho nakonec vychazi aut. servis velmi dobre.
Nicmene termostat trapi opravdu hodne lidi s Dacii, aspon soude podle internetoveho fora o tehle znacne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 08:20, RE: Termostat
bitner napísal:
Mezi napsanim a uverejnenim clanku ubehla nejaka doba, takze jeste bych si dovolil doplnit aktualni situaci s termostatem:
Autorizak se k tomu nakonec postavil celem, udelali se mnou zkusebni jizdu s napojenou diagnostikou a zjistili, ze se motor nedostane na vic jak 78°C (pri teplote vzduchu 20°C). Takze termostat na zaruku vymenili. Kdyz k tomu pripoctu cenu 1462 Kc za garancni prohlidku (vcetne vymeny oleje), tak z toho nakonec vychazi aut. servis velmi dobre.
Nicmene termostat trapi opravdu ...
myslím si že pro daný účel ideální volba. pěkná recenze, díky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 10:06, RE: Termostat
tomaskrtek napísal:
myslím si že pro daný účel ideální volba. pěkná recenze, díky.
Souhlas. Navíc ta spotřeba klesne i se správně fungujícím termostatem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 12:33, RE: Termostat
Pepe napísal:
Souhlas. Navíc ta spotřeba klesne i se správně fungujícím termostatem.
Mě osobně průměrná spotřeba 7 l nepřipadá vůbec špatná.Problém spíš je norma euro 5,která spoustě dobrých motorů uškodila.Docela se obávám normy euro 6.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 13:21, Konstrukční jednoduchost
Dacia a podobné vozy sice nejsou má krevní skupina ale pro funkci jednoduchého záložního auta - proč ne. Pisateli určitě poslouží dobře a děkuji za zajímavé poznatky. Bohužel, i jednoduché a spolehlivé konstrukce motorů jsou pohřbívány spoustou čidel hlídajících množství a složení spalin. Zvlášť tím trpí motory podobné 1,6 8V v Sanderu. Tím teď nemyslím nespolehlivost (různá čidla odcházejí na konstrukci nové i staré) ale často opožděnou a mdlou reakci na plyn, pomalé padání otáček při přeřazování, atd. Vše nastaveno tak, aby ještě prošly EU emisní zkouškou. Na druhou stranu u nich člověk neriskuje mechanické problémy jako přeskakující rozvodové řetězy - mor spousty nadějných nových benzínů. Tak ať slouží :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 13:24, RE: Termostat
Fanda napísal:
Mě osobně průměrná spotřeba 7 l nepřipadá vůbec špatná.Problém spíš je norma euro 5,která spoustě dobrých motorů uškodila.Docela se obávám normy euro 6.
mě již dříve napadlo v souvoslosti s emisemi dle norem EUx, zda ekoteroristy někdy v budoucnu napadne, že čistější než čisté vzpodiny hoření již být nemůžou. Představme si geniální systém na jehož výstupu budou nulové saze, nulové uhlovodíky, nulové NOx, nulové CO. Co pak? Zavedeme další Euro, třeba v pořadí čtyřicáté šesté, protože co 4 roky se "musí" zavádět přísnější norma?
Odpověď jsem však dostal poměrně brzy, ekologové se přece nenechají nahnat do úzkých. Ve vzplodinách hoření benzínu i nafty i po vyčištění sebegeniálnějším filtrem či katalysátorem vždy zbyde CO2. Sláva. Obviníme tedy to zlé CO2 a tím vlastně nehrozí, že by válka proti "emisím" mohla někdy skončit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 13:56, RE: Konstrukční jednoduchost
Paul napísal:
Dacia a podobné vozy sice nejsou má krevní skupina ale pro funkci jednoduchého záložního auta - proč ne. Pisateli určitě poslouží dobře a děkuji za zajímavé poznatky. Bohužel, i jednoduché a spolehlivé konstrukce motorů jsou pohřbívány spoustou čidel hlídajících množství a složení spalin. Zvlášť tím trpí motory podobné 1,6 8V v Sanderu. Tím teď nemyslím nespolehlivost (různá čidla odcházejí na konstrukci nové i staré) ale často opožděnou a mdlou reakci na plyn, pomalé padání otáček při přeřazová...
Diky
Mel jsem ten motor v Meganovi I (97) a to ve verzi Euro 2. Mel za sebou buhvikolik kilometru a presto byl o dost dravejsi, nez nova 1,6 v Sanderu Euro 5. Mel psano 66 kW.
Tezko rict, jak novy motor uzraje nebo ne.
Bohuzel, neda se nic delat, jsem rad, ze se takovy motor jeste vubec da koupit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 15:16, RE: Konstrukční jednoduchost
bitner napísal:
Diky
Mel jsem ten motor v Meganovi I (97) a to ve verzi Euro 2. Mel za sebou buhvikolik kilometru a presto byl o dost dravejsi, nez nova 1,6 v Sanderu Euro 5. Mel psano 66 kW.
Tezko rict, jak novy motor uzraje nebo ne.
Bohuzel, neda se nic delat, jsem rad, ze se takovy motor jeste vubec da koupit.
čistě teoreticky-šlo by přehrát soft ŘJ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 15:31, RE: Konstrukční jednoduchost
tomaskrtek napísal:
čistě teoreticky-šlo by přehrát soft ŘJ?
Taky me to napadlo, ale netusim, jestli by to nevyzadovalo i nejaky hardwarovy zasah. Pokud vim, tak chiptuneri soft prehravaji, ale do jake miry jsou schopni zmenit chovani a tim i emise v celem rozsahu otacek, tezko rict. To je otazka pro nejakeho odbornika.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 17:34, RE: Termostat
Fanda napísal:
Mě osobně průměrná spotřeba 7 l nepřipadá vůbec špatná.Problém spíš je norma euro 5,která spoustě dobrých motorů uškodila.Docela se obávám normy euro 6.
Tak autor očekává, že "po zajetí" spotřeba ještě klesne. Vadným termostatem je objevena další možná rezerva pro zlepšení. Nic víc jsem neřekl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.09.2012 21:48, RE: Konstrukční jednoduchost
tomaskrtek napísal:
čistě teoreticky-šlo by přehrát soft ŘJ?
Nejen teoreticky. V praxi se to běžně děje - např. u motoru 1,6 8V z Okty. Vím že to nabízely i autorizáky. Hlavně se zlepšila odezva na plyn. Na STK no problem, z výroby to tak bylo blbě nastavené kvůli EU.
reagovať
bitner
počet príspevkov216
dátum registrácie19.06.2012
Streda 30.07.2014 19:41, Aktualizace po 2 letech
Na novy clanek to neni, dovolim si aspon malou aktualizaci. Auto ma v soucasne dobe skoro 3 roky a tedy skoro po zaruce. Najeto je 38000 km, 1 mesic po napsani clanku sla Dacia do plynu. Tzn. na LPG mam najeto 32000. Bez zavaznejsich problemu, jenom se to zpocatku trochu ladilo, nejakych 15000 trvalo, nez si vse poradne sedlo. Jednou jsem nechal aplikovat primo do nadrze aditivum TUNAP. Zadne primazavani neresim.
Auto je v nizsich otackach zivejsi na LPG, coz je docela zajimave a velmi prijemne prekvapeni.
Tolik asi k motoru.
Uvnitr jsou jiz patrne devastujici ucinky pobytu mych ratolesti na sedadlech, ktere v aute s oblibou ji, piji, drobi a rozlevaji ruzne napoje. Oproti tomu plasty vypadaji porad dobre. Na kastli pribylo par sramu od dveri aut parkujicich vedle meho auta. V 32000 jsem mel moznost videt auto zespodu a byl to pekny pohled na cisty podvozek.

Servisni ukony:
Po dvou letech vymena oleje + vsech tri filtru (2600,- v autorizovanem servisu) v 22000.
Ve 26000 vymena leve H4 svepomoci.
Letos na jare dezinfekce vyparniku klimatizace (400,-)
Zakoupeni zadniho znaku Dacia (typu "otvirak"), protoze mi ho nejaky pachant ukradl (699,-)
Ve 35000 opet vymena leve H4.
Ve 36000 vymena prave H4.
Na jare a na podzim komplet prezuti vzdy za 500,- az 600,-
Za mesic me ceka vymena oleje a filtru v neautorizovanem servisu (990,-), kabinovy a vzduchovy filtr zvladnu sam.

Doufam, ze servis bude v podobnem duchu pokracovat co nejdele (az na ten znak, nejaci dementi to snad sbiraji).
Nevim, jestli existuje na provoz levnejsi auto.
Spotreba: poctive zapisuju kazde tankovani, prumer mi pocita excell.
Celkova spotreba phm od prestavby (LPG+benzin): 9,4 l/100 km, z toho LPG 8,8l, benzin 0,6l. Za 1 km zaplatim v phm 1,74 Kc.
V rodine se vyskytlo 2. auto: Ford Focus rv 1999 1,6 16V vicemene darovany mym otcem. Jizda s Focusem je ve srovnani s Dacii nekde jinde, ale bohuzel, je mu tech 15 let. Az doslouzi, pujdu si pro dalsi Dacii (pokud v te dobe jeste bude v nabidce benzinova atmosfera, jinak budu muset jit bohuzel do ojetiny).
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.