0
späť
 

diskuze k tématu: Jaké auto je vhodné na přestabvu pro LPG?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Utorok 02.02.2021 21:19, Varování
Pavle, doporučení pana Maška kromě Dacie ignorujte. Většina v textu jmenovaných značek sice používá nepříme vstřikováním, ale zároveň i ventily bez hydroštelů, takže bez pravidelné kontroly ventilové vůle to neskončí dobře. I kdybyste to chtěl absolvovat, tak sundavaní ventilového víka a případná výměna vymezovacích podložek výrazně sníží úsporu z provozu na LPG. Sám provozují od nova originál LPG merivu 1.4 turbína, která má motor na LPG už z výroby a není sebemenší problém. Podruhé bych ale auto na LPG nekoupil. Proč ? Kromě 8ltr LPG si auto vezme ještě 2ltr Naturalu a nelze vozit rezervu, jinak jež v kufru. Náklady na KM mi vychází jen na palivu více než u Aurise v hybridu a to nepočítám dražší servis Opelu a absenci automatu. Výkon a dynamika je velmi podobná. Když LPG, tak motor kde to dává smysl. 2.4 benzin Volvo, 4.7 hemi, 1.8 ecotec Opel nebo Chevrolet, 1.6 MPI koncern VW, 1.6 Renault/Nissan, motory 1.4 Fire od Fiatu
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 04.02.2021 16:00, LPG může mít i přímý vstřik
Jen bych rád dodal, že LPG může být např. i pro TSI motory, akorát cena od 30tis.kč výš. Je to plnohodnotné LPG bez stálého "přistříkávání" benzínu.
Spalování LPG by mělo mít dokonce méně "sazí", ale jak už se psalo na více místech, pokud nejde o tovární LPG, kde se dává odolnější hlava motoru atd, je to vždy trochu loterie.

Velmi dobré zkušenosti jsou se základní 1.4i od Fiatu, kde Tipo je dobrý vůz, u kterého bych odhodil předsudky Ze starších vozů je k neutahání renaultí 2.0 TCe ve Scenicu II, Megane III a Lagune III (tajný tip).
reagovať
bacour
počet príspevkov1
dátum registrácie15.03.2021
Pondelok 15.03.2021 22:29, RE: Varování
citácia:
reakce na: sám provozují od nova originál LPG merivu 1.4 turbína, která má motor na LPG už z výroby a není sebemenší problém. Podruhé bych ale auto na LPG nekoupil. Proč ? Kromě 8ltr LPG si auto vezme ještě 2ltr Naturalu


jen pro srovnání s jmenovanou tovární LPG turbo Merivou B: Meriva A 1,4 66 kw, přestavěno při 75000 km, systém Lovato, dnes mám 266 000 tis. km, spotřeba 7 - 7,5 plynu a 0,5 l benzinu/100 km, 1x výměna vstřikovačů asi za 3000 Kč. Ovšem dynamika již tak tragického motoru je na plyn ještě tragičtější....
Nikdo nezmínil Mitsubishi ASX...
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 16.03.2021 14:51, RE: LPG může mít i přímý vstřik
citácia:
reakce na: BobanHTP, 04.02.2021 16:00 (Jen bych rád dodal, že LPG můž ...)


Bohdane, opravdu nechápu tvou utkvělou snahu "zasvěceně" radit i když o problematice nic nevíš, nebo sis přinejlepším něco přečetl ve Světě motorů.
Jakýkoli přímovstřik, TSI nevyjímaje, je pro přestavbu na LPG nevhodný. Ještě jsem neviděl systém, který by se obešel bez občasného vstřiku benzínu. Ten je nutný k chlazení benzinových vstřikovačů, jinak časem doslova shoří. Už jsem potkal několik firem, které tvrdily, že benzínové přímovstřiku používají ke vstřikování kapalného LPG přímo do válců původní benzínové vstřikovače. Po prostudování dodané technické dokumentace můžu říct jen jedno - všichni lhali. Sice používali kapalný LPG, ale se samostatným střikovačem. Proto je také záruka na přestavbu přímovstřiku omezená na ujetí 50 tisíc km....
Z toho co jsi vyjmenoval se na LPG skutečně hodí motor Fire od Fiatu a se zavřeným jedním okem 1,8 Ecotec od Opelu. Zbytek zmíněných motorů najede bez problémů max 100 tisíc (při běžné údržbě v podání LPG šetřílků), nebo se budou majitelé muset při servisování opravdu snažit, hlídat ventily a velmi často měnit olej i svíčky. A to něco stojí....
reagovať
V70II
počet príspevkov3
dátum registrácie26.03.2021
Piatok 26.03.2021 09:06, RE: Varování
citácia:
reakce na: *autofans*, 02.02.2021 21:19 (Pavle, doporučení pana Maška k ...)


Řadový pětiválec od Volva 2,4, nebo novější 2,5 se předělává na LPG docela často, ale také má vymezení ventilových vůlí podložkama. Mám zkušenost, že mi hlava motoru vydržela provoz na LPG cca 160tis km. Zatím nejlepší motor co jsem měl na LPG byl SR20DE v Nissanu, tam se ještě nešetřilo, motor má hydroštely a nesmrtelné rozvody řetězem, pak samozřejmě 1,3 ve feldě :).
reagovať
V70II
počet príspevkov3
dátum registrácie26.03.2021
Piatok 26.03.2021 09:09, RE: LPG může mít i přímý vstřik
citácia:
reakce na: BobanHTP, 04.02.2021 16:00 (Jen bych rád dodal, že LPG můž ...)


Co jsem se dočetl, tak snad by měl být vhodný i motor 1,4t 88Kw co se dával do Fiatu, ale třeba i do Lancie Delty.
reagovať
V70II
počet príspevkov3
dátum registrácie26.03.2021
Piatok 26.03.2021 09:15, RE: RE: LPG může mít i přímý vstřik
citácia:
reakce na: Pavlik, 16.03.2021 14:51 (Bohdane, opravdu nechápu tvou ...)


Jezdím na LPG už asi 18let a najít vhodný motor je čím dál tím těžší. Co jsem načetl, tak by mohl být na LPG vhodný motor od Fordu - FLEXIFUEL, myslím že jsem zahlédl 1,8 a 2,0, pak jsem zahlédl od Saabu BIOPOWER a to buď 2,0 nebo 2,3, a Volvo dělalo BIFUEL obsah 2,4. Všechny tyto motory by měli mít tvrzená sedla a LPG by jim nemělo tolik vadit.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.