0
späť
 

diskuze k tématu: Který benzínový motor vybrat pro ojetou Dacii Dokker?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 01.03.2019 16:01, Dokker
Pokud hledá čtenář dokker van. Tak se v rozpočtu najde i nový s benzínovou šestnáctistovkou. Ta má svůj původ u nissanu, je spolehlivá a oproti dnešním motorům velmi jednoduchá. Dokker je kostka, takže aby s tím šestnáctistovka hýbala, má kratší kvalty, to vadí na dálnici.
Pokud čtenář hledá osobního dokkera, tak ten jedině ojetý, ale nissaní šestnáctistovka je tam také, minimálně od normy Euro6. U starších aut nevím. Auto se prodávalo i s 1,2 tCe. Ta už pár problémů má, a krátké trasy ji zničí. O důvodech je hezký článek na rnews.cz
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 01.03.2019 23:25, Raději Kangoo :-)
Za mě bych šel za 200 tis.kč, raději do ojetiny R. Kangoo 1.6, protože interiér a odhlučnění je stále o třídu lepší, včetně antikorozní ochrany.
Jinak mě napadá Citroen Nemo nebo bratříček Fiat Qubo, ale bohužel kromě pár recenzí, kde si tohle auto hodně chváli právě lidé, co rozvážejí, nic o nich nevím
Všechny zmíněné vozy mají možnost LPG nebo CNG, takže také zajímavá varianta
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Sobota 02.03.2019 06:45, RE: Raději Kangoo :-)
citácia:
reakce na: BobanHTP, 01.03.2019 23:25 (Za mě bych šel za 200 tis.kč, ...)


Nemo není bratříček quba, ale spíše naopak, protože auta se dělají v závodě Fiatu v Turecku, kde koncern PSA nemá žádnou majetkovou účast (na rozdíl od francouzské fabriky, kde se vyrábějí větší dodávky ducato/jumper/boxer). Dále je qubo osobní variantou užitného fiorina, to je asi s ohledem na van důležitější.

Konstrukčně je to taky fiat, řada dílů podvozku i uvnitř je shodná s grande puntem - což je dobře. Jedinou věc, kterou dodal koncern PSA, je benzinový motor 1.4 54 kW, což je objektivně nejslabší část vozu - je otřesně líný, žere hodně benzinu i docela dost oleje, akorát je bytelný. Problém může být s jeho elektronikou a přípravou směsi. S příchodem normy Euro V ho nahradil motor 1.4 57 kW od Fiatu, což je tentýž agregát používaný celou dobu i jako tovární plynová verze. Je agilnější, úspornější a stejně odolný.

Qubo jsme chvíli měli. Je to velmi praktické auto, s krátkou délkou 4 metry se vejde všude při velkém užitném prostoru. S ohledem na původ bylo docela pohodlné - vpředu příjemná sedadla, i vzadu se to prý 200 km celkem dalo. Akorát je to krabice, takže spotřeba benzinu byla celkem vysoká - ve městě přes 8, při nějaké dynamice 9 l/100 km. Punto, kterému nedávno skončila výroba, to se stejným motorem zvládá ve stejném režimu o 1,5-2 l/100 km lépe. Uvnitř se nedá moc zamaskovat užitný původ - tvrdé plasty, místy hůře slícované. Aktuální provedení je na tom výrazně lépe, ale nebude ještě v cenovém limitu.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.