Mám cca 12 fiatů s průměrným rokem výroby 1971. S hesly typu: Fiatem ta, zpátky pěšky!" si mohou závistiví škodovkáři akorát vytřít prdel. To že škodovka ve své době a dlouho po roce 1970 nedokázala vyrobit konkurence schopné auto fiatu, který měl poloviční objemy motoru je pravda a dnes to můžou někteří slabomyslní vlastenci svádět na komunismus - jako že jim nedovolili vyvýjet lepší auta :))))
Období kdy se vyráběly Tempry, Regaty apod. - považuju víceméně za mrtvé. Takže jej nebudu řešit.
Ale technologii benzínových motorů mají vychytanou za ty roky na tolik, že jim v jejich třídě nelze konkurovat!!!
Co se týče karoserií vyrábějí v určitém standardu jako ostatní firmy a dílenské zpracování se zlepšilo také přímoúměrně ostatním automobilkám.
Pokud mám v jednom voze motor 903ccm, který vznikl v roce 1968 a někteří vrazi jsou s ním a 4kvaltem schopni jet 160km/h, může někdo začít něco mít proti fiatům
Fiat coupe 20V Turbo je špička své doby a nejen jí, je to dělo.
Dnes bych volil mezi fiatem Stilo Abarth a Fiatem Grande punto.
Nicméně jako prodávající SEATů musím malinko ohřát i jejich kašičku. Tato bývalá odnož fiatu dnes ve vlastnictví (zde některými velmi oblíbeného) VW vyrábí auta s velmi osobitým designem s motory zcela německými takže Nový Seat Leon se svým 2.0 TFSI 200k případně 2.0 TDI 170k s DPF si s jakýmkoliv Passatem hravě poradí.
A motor osobního auta po 700 000 km bych vydět nechtěl, protože by mu dřív zřejmě prorezl blok :*)