David V napísal:
Vloni jsem přezouval až začátkem prosince. Jsem zvědavý, do kdy to na letních vydržím letos. Ad testy: Koupil jsem celá kola přímo u Forda za zajímavou cenu. Jsou to Klébery, které letos v porovnání ani nefigurovaly. Řekl bych, že je to běžná guma. Zatím jsem v zimě všechno vyjel, všemu vyhl a všechno ubrzdil. Řetezy jsou ještě originál zabalené, a to jezdíváme na hory. Testy jsou fajn, ale pokud člověk vybírá z renomovaných značek, nemůže udělat zásadní chybu. Na Vectř jsem měl Polarisy a taky jsem s jejich vlastnostmi nebyl nespokojen. Vliv na spotřebu bych asi neřešil vůbec. Větší problém je si nechat nafoukat kola v pneuservisu při 20-ti stupních na dolní hranici tlaku a pak s nimi v mrazu jezdit. Vůbec nejhorší je pak v tomto ohledu dusíková náplň, neboť majitel si po \\\\\\\"odborné\\\\\\\" masáži myslí, že se s dusíkovou náplní nemění tlak plynu s teplotou a někteří se dokonce bojí dofouknout normální vzduch při podhuštění pneumatiky, aby si náplň neznehodnotili. Chce to přístup s rozumem. Konrétně je vhodné na podzim nahustit na horní hranici předepsaného tlaku, protože každých 10°C rozdílu teplot znamená změnu tlaku v pneumatice cca o 0,1 bar a se klesající okolní teplotou klesá i tlak v pneu.
Dusík je jen a pouze podvod, ve vzduchu je dusíku 80%, kola když se budou foukat dusíkem, tak se foukají z atmosférického tlaku (normální vzduch) na cca dvojnásobek, tzn. v pneumatice je po nahuštění o nějakých 10% více dusíku obj. ale když ono to je jen za pár kaček, tak co bych si placebo nekoupil...