free78 napísal:
u některých mortorů může až překvapit množství kondenzátu na víčku od oleje. Osobně jsem to viděl u dvou různých vozů s motorem VW 1.6 AEE (55kW). Těsnění pod hlavou OK, hlava OK, olej vyměněn, na víčku po pár tisících "sliz". Na měrce nikdy nic.
U jiného typu motoru - Mitsubushi (a v licenci Hyundai) 1.8, 16V (94kW) jsem u dvou vozů s tímto motorem jakoukoliv stopu po kondenzátu neobjevil nikdy.
Obávám se však, že to co popisuje pán v dotazu již není jen tak nějaký kondenzát co se dostal do m...
Taky to šacuju na odcházející těsnění pod hlavou, napovídal by tomu i ten neustálený chod na volnoběh při studeném autě. Ale pozor u Xantie to po určité porci kilometrů může plíživě prosakovat i jinde, pak má dotyčný zaděláno na repas motoru