Streda 03.01.2018 15:32,
3.0 HDI
Pavle, neřiďte se raději radami které jsou uvedeny. 3.0 HDi sice táhne neskutečně a je spolehlivý, ale na motor není dimenzován zbytek auta. Tento motor primárně sloužil v rámci koncernu Fiat do Iveca se zadním náhonem pro auta s vyšší nosností. V trojčetech Jumper, Boxer, Ducato svým točivým momentem akorát spolehlivě likviduje převodovky a poloosy. Další nevýhodou, když nepočítám drobnost v podobě pojištění, je vyšší spotřeba a téměř 100% jistota nejvyššího nájezdu ze všech nabízených motorů. Tato auta bez tachografu klidně 16h denně křižují Evropu a nejsou výjímkou reálné nájezdy kolem 120000km/ročně. Raději hledejte zachovalou 2.2HDI či v případě Fiatu 2.3JTD po nějakém živnostníkovi, než větší verze ze služeb DHL/PPL/DPD apod. U motoru 2.2 HDi , který je i v Tranzitech doporučuji zkontrolovat tlak mazání. Olejová zubová čerpadla při vyšším nájezdu opotřebením pozvolna ztrácí výtlak a hrozí zadření motoru obzvlášť u bezohledně provozovaných aut. První věc po koupi doporučuji zkontrolovat jestli je funkční naviják rezervy. V prvních letech byla na tuto součástku svolávací akce a pár aut ztratilo kolo někde na dálnici. U aut která rezervu stále mají zase naviják zatuhl a nejde po letech vyndat. Zkrátka Made In Italy, tam se prý nesolí tak proč to řešit....
reagovať