David V napísal:
To je pravda. Motor je srdce auta, je to to nejdůležitější (samože brzdy jsou ještě nad motorem). Podvozek je potom podle toho, co jak komu vyhovuje. Tvrdý podvozek na naše silnice mi otravuje život, ale žvejkačka zase není pohodlná do zatáček. Kompromis se hledá obtížně.
Auta z produkce jižnějších národů ve mně budí nedůvěru, ale není to z mých zkušeností, ale ze zkušeností z rodiny a od kamarádů. Člověk se chce vyvarovat předsudků a věřit tomu, že je to u těchto aut pouze zanedbanou údržbou. O...
Asi jsem to v testu moc nezmínila, aktivní hydraulika (dávají jí do těch nejvyšších modelů 2.2, 3.0 u nové verze i 2.7) tak trochu zvládá všechno dohromady. Možná bych někde ještě našla dobře napsaný článek (myslím že v Automobilu) co veze Activa umí. Není to zázračný podvozek, ale nadprůměrný ano, "přizpůsobuje se" vysokým rychlostem, nečekaným odskokům zádě, zatáčkám a vy jako řidič o tom jakoby ani nevíte. Asi jako ESP. Vlastně si to v lepším případě uvědomíte až poté, co je situace vyřešena. Jako mladší jsem samozřejmě také preferovala jiná auta, dnes už vím že třílitrem a automatem do cíle dojedu stejně rychle jako s vysokootáčkových hot hatchem, jen méně unavena. Na české silnice se kompromis najít nedá, jsou snad nejhorší na světě a to srovnávám i silnice v Tunisu apod. Na české silnice snad Hummer.
Mám v rodině fanouška na italská auta, a i když mou důvěru také moc nebudí, něco do sebe Alfy i Lancie mají a některé modely Maseratti (Quattroporte 3.2 V6 Turbo) byly doslova srdeční záležitost (ano známý ho měl a poruchovost a cenu náhradních dílů nediskutujme, přesto to auto mělo něco do sebe (ve čtyřdvéřové limuzíně objet předjet 911 a zmizet v dáli je fakt sexy).
Ohledně poruchovosti (nejen) jsou mezi lidmi zažitá neuvěřitelná klišé. Dnes už jsou bez problémů dostupné informace (ať německé či jiné mezinárodní) o poruchovosti a těmi bych se řídila. Jsou tam někdy i docela zajímavé rozdíly mezi ročníky výroby. A krom stálic jako je 911 se to docela hýbe, i dříve spolehlivostí vyhlášená Toyota má v posledních letech docela problémy, některé výsledky docela překvapí. Zrovna C5 se pohybuje někdy v nad- někdy v podprůměru, v praxi průměr. Zkušený servisák vám (bez ohledu na značku) prozradí, že obrovský vliv má jestli máte auto z pondělní první várky či páteční poslední apod. Je to trochu i náhoda na kus, u jetého vozu má obrovský vliv co s ním předchozí majitel dělal jak se staral, jak si ho zajel (což bohužel asi poznat nejde). Kylie