Utorok 04.06.2019 01:04,
Citroen C5 - problémy s brzdami
S Citroenem C5 I jsem měl naprosto stejné problémy s předními brzdami: opakované zahřívání přeního kola, výměna spáleného obložení, pak v krátkém časovém rozmezí výměna obou brzdičů. Teprve dodatečně jsem zjistil, že problémy nezpůsobovaly samotné brzdy - což ovšem v servisu nikdo neřešil, a tak se zbytečně měnilo a já jsem platil ...
Doporučuji na voze zkontrolovat tato dvě vysoce riziková místa.
----------------
1. Páčka ovládání ruční brzdy na předním kole
Je pohodlně přístupná z vnitřní strany kola po vytočení volantu do plného rejdu; nasaďte na konec páčky očkový klíč č. 7 a zkuste, zda se páčka volně pohybuje v celém rozsahu. Pokud vázne, pak je porušené gufero utěsňující osu páčky - a vlhkost uvnitř už koná své dílo. Většinou to lze rozhýbat s pomocí silikonového spreje, u těžších případů musí napřed pomoci kladivo. Oprava je sice možná, ale potřebujete speciální opravnou sadu s novým guferem, momentový klíč a uvnitř brzdiče nečekaně narazíte na pětihranný šroub.
----------------
2. Lanovod ruční brzdy
Pokud se lanko přestane volně pohybovat ve vedení, páčka na brzdiči se vrací jen pomalu a neochotně (zpětná pružina na páčce je poměrně slabá a lanko "nepřetáhne"). Výsledkem jsou hřející či spálené přední brzdy.
----------------
Podle Murphyho zákonů se zpravidla obě závady nepravidelně kombinují. Zvykl jsem si vždy po ujetí 2000 km rozhýbat obě páčky a kontroluji při tom i chod bovdenu přední brzdy. Očkový klíč č. 7 a silikonový sprej vozím za tím účelem stále s sebou.
Citroen C5 není obyčejné auto. Musíte se mu věnovat a mluvit s ním pěkně, jinak vám vyvede nějakou zlomyslnost.
reagovať