0
späť
 

diskuze k tématu: C5 - tahání za volant při brždění

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 19.05.2014 13:18, C5 - tahání za volant při brždění

vozidlo: Citroën C5 Exclusive - Hydractive
rok výroby: 2006
palivo: nafta
výkon v kW: 100
kód motoru: nevím

popis závady: Při sešlápnutí brzdy předek vozidla mírně sklouzne vlevo a volant se stočí vpravo asi o 3 - 5 cm na obvodu věnce a vozidlo jede vpravo. Pokud se volant přidrží jede vůz rovně, pouze je cítit skluz předku vlevo. Při jízdě do pravotočivé zatáčky je toto chování výrazně znatelnější. Se skluzem předku vlevo vůz začne vyjíždět ven ze zatáčky a je potřeba ho přiřídit doprava pohybem volantu. Projevuje se toto v rychlostech nad cca 40 km/h. Jinak vozidlo v přímé jízdě drží dobře směr. Čistě subjektivně mám pocit, že síla na volantu je v pravotočivé zatáčce větší než v levotočivé .Brzdy přední i zadní zkoušeny na STK na válcích - ukazatel pravé a levé strany jde až do číslice 3 přesně v zákrytu. Vůle v zavěšení +/- odpovídají nájezdu 260000 km.Vozidlo prohlédnuto karosářem v odborném servisu s výsledkem, že pouze pravý blatník byl přelakován. Jinak žádné známky po rozsáhlé opravě karoserie. Tlak v pneu OK. Stav pneu na všech kolech OK.

kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: Zatím žádné. Chystám se na kontrolu a případné seřízení geometrie. Ale nemám představu zda uvedené chování při brždění může z vadnou geometríí souviset. tel. 777 645 189
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 19.05.2014 13:50, Logicky
Co to asi může být - při brzdění se mění geometrie nápravy, a pokud to při brzdění táhne doprava, tak to znamená, že je na pravé straně něco utržené. Pravděpodobně silentblok nápravy. Při silném zrychlování může auto táhnout doleva, ale nemusí, záleží na typu nápravy a silentblocích.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 19.05.2014 13:58, RE: Logicky
brin napísal:
Co to asi může být - při brzdění se mění geometrie nápravy, a pokud to při brzdění táhne doprava, tak to znamená, že je na pravé straně něco utržené. Pravděpodobně silentblok nápravy. Při silném zrychlování může auto táhnout doleva, ale nemusí, záleží na typu nápravy a silentblocích.


Jj, pravděpodobně to bude silentblok na rameni. Ale je divný, že to v servisu nedokázali objevit
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 19.05.2014 15:17, Nedivím se
Nedivím se, že to v servisu neobjevili. Ono totiž dnes v servisu už neobjeví vůbec nic. Co se neukáže na diagnostice, to není. Takže můžete mít na podvozku urvané vzpěry, popraskané pružiny, silentbloky v hrobě, chybějící kosti, ale mechanik vám s úsměvem oznámí, že to bouchání nic neznamená, to je normální. A naúčtuje si 2000,-.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 19.05.2014 18:31, RE: Nedivím se
brin napísal:
Nedivím se, že to v servisu neobjevili. Ono totiž dnes v servisu už neobjeví vůbec nic. Co se neukáže na diagnostice, to není. Takže můžete mít na podvozku urvané vzpěry, popraskané pružiny, silentbloky v hrobě, chybějící kosti, ale mechanik vám s úsměvem oznámí, že to bouchání nic neznamená, to je normální. A naúčtuje si 2000,-.


... a ti "mazanější" něco zkusmo vymění, a naúčtují 3x tolik
reagovať
benzinak
počet príspevkov14
dátum registrácie18.11.2009
Utorok 20.05.2014 11:08, servis
Co se týče servisu tak mám podobnou zkušenost, že v nissanu řekli že je špatná geometrie tak seřídily vzali peníze a že je vše v pořádku a problém pořád stejnej, v zatáčkách to utíkalo ven. Na STK zjistily vymlácený silentblocky na ramenách.
takže servisu bych moc nevěřil
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.