David V napísal:
TOM napísal:
David V napísal:
nepřihlášený uživatel napísal:
Hezký den,zvažuji koupi ojetého vozu (max 100 tis km, cena do 300tis Kc s DPH, nafta, r.výroby 2010 a výše). Mými největšími favority jsou výše uvedená vozidla. Zvažuji však i Citroen C4, mazdu 3... V podstatě se nebráním ničemu. Auto by mělo být spíše menší, používat jej budu zejména do práce a z práce (denně cca 50 km). Jde mi zejména o úsporu, spolehlivost, bezpečnost (podmínka 5* NCAP) a ,,živost\" auta. Teď mám Peugeot 207, benzín 1.4, r.v. 2008 a auto do kopce tlačím i očima, aby vyjelo. Děkuji za přečtení mého vyčerpávajícího článku a za odpovědi...
A zase nafta do tenisáku pro 15 tisíc ročně.... Proč? Doufám, že ne kvůli úspoře ... za 300 tisíc.
A proč ne nafták kvůli úspoře? Za ty peníze může mít např C4 druhé generace, rok 2011-2012 najeto 20-40tis km. Pokud to auto bude mít 5 let má snad očekávat nějaký problém? Troufnu si tvrdit, že nemusí. Takže jestli člověku nevadí mírně vyšší hlučnost proč pár korun neuspořit? Rozdíl ve spotřeba bude cca 2l/100km, takže úspora 0,70kč/km. 50km denně do práce+plus předpokládám, že člověk taky občas jede někam jinam může být 20tis km/rok = úspora 14tis Kč. Za pět let tedy 70tis Kč. Pro plno lidí 70tis Kč mít či nemít může být dost zásadní fakt. Já bych takovou úsporu nebagatelizoval.
Uváděný výpočet je záměrně na horní hranici finančních výdajů, ale koukněme takto: Koupím ojetý o trochu starší benzín této velikosti o 100 tisíc levněji, nebudu se bát drahých oprav a ještě jsem ušetřil 30 tisíc oproti té naftě, a to se nehodlám přít o tom, zda je běžný rozdíl spotřeb pro tyto malé vozy 2 litry paliva, protože já si myslím, že je tak maximálně litr a půl. Jako vedlejší produkt je pak rychlý náběh topení, levnější servis (zejména ten neočekávaný) a pomalejší ztrátu hodnoty. Záporné body mám za "menší presige". Tady záleží na váze jednotlivých kritérií. Takže pokud je pro někoho mít a nemít 70 tisíc během 5-ti let otázka života a smrti, kupte si o těch 70 tisíc na počátku levnější auto, ušetříte možná víc, než nepredikovatelným provozem. Jsme pořád u toho stejného porovnání. Za rok ztratím klidně 50 tisíc na hodnotě, ale trápí mě primárně úspora na palivu, která ne třetinová, ne-li čtvrtinová.
Srovnájme srovnávatelné. Pokud jsem uvedl např C4, tak starší auto levnější o 100tis kč bude jiná generace.
Rozdíl 2l/100km jsem vyčetl ze spritmonitor.de.
Jak jsem psal-za 300tis to bude 1-2roky staré auto s 20-40tis km, po pěti letech používání tedy 6-7let staré s 120-140tis km, nemyslím, že by do té doby něco neočekávatelného mělo odejít.
Taky jsem neřekl, že by mělo být 70tis Kč otázkou života a smrti. Trochu mi to zní jako povyšování se nad průměrně vydělávajícími lidmi. Jako, že - "já teda takový drobný neřeším".
Ten člověk ted chce dát za auto 300tis a chce mít řekněme 1-2 roky starý vůz. Těch 300tis ted má. Ale proč by měl mít za pět let o 70tis míň mi furt není jasné.
Dnešní diesely (moje zkušenost) topí po cca 2 km a po 5 km je voda na provozní teplotě.
Takže koupit si 2 letý nafták je špatná volba, ale 5 letý benzínák je dobrá volba?
Podle TUV je průměr závad 2-3 letých vozů 6,1%, ale u 4-5 letých to je 10,6%, tzn. že když si někdo koupí pětileté auto oproti 2 letému má o 70% větší pravděpodobnost závady.