anonym napísal:
Podle toho jak detailne jste popsal nutné opravy Vaseho Berlinga 1,4 s tím,že to žere při jizdě po dalnici 130km 9,5( což je u tohoto typu karoserie a bezinoveho motoru logicke) a taky ze si to papne olej (coz uz tak logicke neni), tak si myslim ,ze to moc dobra koupe nebyla. Ale každý máme jiná měřítka, pokud jste perfekcionista tak nevím. Já sice perfekcionista nejsem ,ale podle toho co jste napsal , bych byl z vozem velmi nespokojen a rychle bych se ho zbavil.
Autor: Dle mého odhadu se jednalo o spotřebu max 0,2-0,3L oleje na 1500 km dálničního provozu (úbytek na měrce asi 3mm) , na který to auto není stavěné, protože motor točí od 4000 ot/min více. Pouze to byl významný znatelný úbytek. Od výměny oleje do současné doby (najeto i se zmiňovanou cestou 15400 km, olej plná syntetika úbytek na rysce ca 5-6mm, tedy o spotřebě se nebavím, dělala to skutečně skoro všechna auta, která jsem kdy jezdil, včetně nových. Vězte, že pokud by byl úbytek větší, tak auto nepůjde, jak je v těchto krajích zvykem do světa (tedy bazaru), ale pokud jsem s ním spokojený, radši investuji 20-30 tis.kč (levnější výměna pouze kroužků má dle mých zkušeností velmi omezenou dobu funkčnosti) do opravy a budu ho jezdit dál (pokud se to samozřejmě z hlediska hodnoty vozu vyplatí). Spotřeba LPG se při oné rychlé dálniční jízdě vyhoupla na ca 12-13L s "rakví" na střeše.