0
späť
 

diskuze k tématu: auto pro dítě v kómatu na vozíku

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 11.08.2014 10:46, auto pro dítě v kómatu na vozíku
Dobrý den,
zajímalo by mě porovnání možností a výběru vhodného auta pro tento účel - např. Berlingo, Dobló, Caddy a další - výška podlahy, úprava dodatečně nebo originální verze, cena a náklady, možnosti v současné době na trhu. Mám na mysli přepravu dítěte na vozíku, ne překládání na sedačku. Děkuji
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Utorok 12.08.2014 09:31, RE: auto pro dítě v kómatu na vozíku
nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den, zajímalo by mě porovnání možností a výběru vhodného auta pro tento účel - např. Berlingo, Dobló, Caddy a další - výška podlahy, úprava dodatečně nebo originální verze, cena a náklady, možnosti v současné době na trhu. Mám na mysli přepravu dítěte na vozíku, ne překládání na sedačku. Děkuji


Určitě by to mělo mít široké posuvné boční dveře, nebo křídlové zadní, případně vysoko výklopné a co nejnižší podlahu. Caddy je dobrá volba, navíc se dělá s orig. přestavbou na CNG a LPG. Pokud bude řešené ojeté auto, tak nejlépe s 1,9 TDI nebo 2,0 CNG. Oproti Berlingu a Doblu je ale cenově někde jinde. Na druhou stranu je to jeden z posledních bytelných VW. Doporučuji navštívit autosalony, na všechna auta se podívat a nechat si udělat nabídky. Spousta výrobců dává pro ZTP velké slevy a myslím, že budete mít i nárok na odpočet DPH. Ještě není špatná Škoda Roomster 1,4 16V. Dobře se s ní jezdí, je spolehlivá a nenáročná na servis, a má velmi variabilní interiér, navíc cenově bude pravděpodobně vycházet nejlíp. U Škody totiž vím 100% že podporuje ZTP, Roomstera jsem řešil se známou co má postiženého kluka a potřebovala taky něco dodávkovitého. VW snad podporuje taky.
reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Utorok 12.08.2014 10:55, Pár rad
V prvé řadě si ujasněte jaký typ úpravy chcete na autě podstupovat a kolik má zůstat v autě zůstat plnohodnotných sedadel. Pokud se má vzadu kotvit pouze vozík s pasažérem tak máte dvě možnosti jak jej tam pohodlně dostat.
1/ snížení podlahy vzadu kvůli nájezdu vozíku - dost drastická a hodně drahá úprava, která zásadním způsobem sníží torzní tuhost auta, zhorší ochranu při nárazu ze zadu a navíc Vás omezí v dalším využití auta (většinou zmenšená nádrž, atypický výfuk, narušená antikorozní ochrana, nemožnost tažného zařízení a už vůbec ne CNG/LPG). Tato auta se navíc po letech stávají prakticky bezcenná na trhu ojetin - držitelé ZTP, kteří dostanou příspěvek tak jdou do nového, stejně tak různé ústavy ap.
2/ dodatečná montáž nájezdové rampy ručně nebo elektricky ovládané - tady u většiny aut narazíte na malou světlou výšku v otvoru karoserie. Řešením je pouze Dobló se zvýšenou střechou nebo volba většího a dražšího auta s horší manévrovatelností (Vivaro, Expert, Transporter)
Roomster je pro vozíčkáře co se vozí v autě ve vozíčku nesmysl, vysoko umístěná nákladová hrana a je malý uvnitř - úzký otvor vzadu oproti Berlibgo/Partner/Caddy/Dobló.
Další věc je pohodlí a pořizovací cena. Caddy bude i po slevě na ZTP o 100tkč dražší než cokoliv jiného a jeho tuhá zadní náprava je možná dobrá na převoz pytlů brambor nikoliv handicapovaného člověka který bude sedět přímo nad ní. Opět výhoda pro všechny ostatní auta a především dvojčata Dobló/Combo kde má podvozek i vzadu nezávislé zavěšení. Jinak slevu na ZTP nabízí snad všechny automobilky, pokud budete čerpat státní příspěvek tak si odečtete i DPH. Na co si dejte hodně pozor je pojistka auta. V případě krádeže nejen, že jste bez auta ale státní příspěvek musíte vrátit státu ! U pojištění tedy zvolte příplatek za GAP.
reagovať
jan.kotlar.58FB
počet príspevkov7
dátum registrácie05.06.2014
Utorok 12.08.2014 14:06, CADDY
Dobrý den,
každé auto má své pro a proti. Co se týká robustnosti a spolehlivosti doporučuji Caddy. Dá se sehnat i v prodloužené verzi, kdy může být zachována obsazernost auta 5. lidmi na sedadlech a vzadu může být člověk na vozíku a nějaká ta bagáž. Co se týká úpravy zadku s nájezdem, aby tam mohl člověk na vozíku pohodlně najet a sedět, pak je na zvážení na jak dlouho auto chcete a jak moc budete spěchat na jeho pozdější prodej...? Pokud spěchat nebudete, pak bych se neobával neprodejnosti vozu. On si ho od Vás nějaký hendikepovaný člověk rád koupí. Když to bude Caddy, tím lépe... Mimo to, pokud budete najíždět s vozíkem do nesnížené podlahy, pak to je docela krpál a docela bych se bál toto často podstupovat. Co se týká záruky na rez a na bytelnost zadku auta, tak dnes už má většina úpravců vozu atest a požehnání přímo výrobce, tudíž tady bych asi problém nehledal. Co se pohodlí týká, to je na každém, jak to pociťuje. Vím jediné, tuhá náprava u Caddy vydrží celou životnost auta. Všelijaký multilinky či vlečky u takto velkého vozu časem odejdou. Ale ano, Caddy je o něco tvrdší než třeba Partner. V roce 2011 jsem sehnal novou Caddy o cca 40 000 dráž než Partnera se ZTP slevou, takže ten rozdíl v ceně není propastný. Doblo dnes vyjde i dráž. Na Caddy jsou aktuálně slevy, dá se za 350 000 Kč sehnat fungl nová.

Pokud jste od Prahy, není problém Caddy u mě vyzkoušet, mám i lyžiny, tudíž můžete zkusit vytlačit do auta vozík i s člověkem u auta bez úpravy. Já sníženou podlahu nepotřebuji, jen převážím prázdný vozík.

Kdyžtak napište na kotlar@seznam.cz a dohodnem schůzku, jsem z Černého Mostu.

Zdravím.

Kotlář
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.