Sobota 20.08.2016 11:28,
2014 Lancia Voyager 2,8 CRD (131kW)
Já mám už 3. Voyagera, resp. první byl 2001 Dodge Grand Caravan 3,3 V6 (118 kW, dovoz z Kanady, jednoduché, celkem spolehlivé, levné na servis, spotřeba cca 11l/100km), pak jsem pořídil nový 2008 Dodge Grand Caravan 4,0 V6 (191 kW, dovoz z USA, relativně poruchové, nekvalitní materiály - holt první ročník výroby této generace, spotřeba cca 10,5l/100km, oproti verzi z 2001 ale generační náskok ve všem - hlavně v jízdních vlastnostech) a nakonec nyní mám 2014 Lancia Voyager 2,8 CRD (131kW). Lancia je zatím zcela bezporuchová (nyní najeto teprve 30tis km), dlouhodobá spotřeba cca 8l/100km, město neměsto.... Ta hlučnost motoru je opravdu trochu vyšší, ale spíš jde o celkovou akustickou pohodu v kabině a ta je výrazně lepší, než např. v VW T5, kde je sice motor o něco lépe odhlučněn, zato aerodynamický hluk a hluk od odvalování pneumatik proniká do kabiny o dost víc. V tomhle je Lancia lépe odhlučněna, jen ten motor je skoro stále slyšet. Narozdíl od T5 se ale ve 140 km/h dá mluvit s lidmi v kabině bez zvýšení hlasu, což se mi v T5 nedaří.... Jinak kvalita materiálů a hlavně jízdní vlastnosti jsou překvapivě dobré a ve srovnání s 2008 Dodge Grand Caravan výrazně lepší, Lancia je prostě nastavená na evropské silnice. Co mi ale nevyhovuje - neustálé přeřazování převodovky (6A), jakmile vjedete do menšího kopce, auto ihned podřadí, výkon a kroutící moment na tak těžký vůz moc nestačí. Na druhou stranu to stejné dělal benzínový 4,0 V6, také neustále přeřazoval, takže ta převodovka je asi tak nastavená. Dost vzpomínám na původní 4A převodovku v 2001 Dodge Grand Caravan, který zařadil 4. stupeň a přeřadil v podstatě až při zastavení....jinak vše vzal na 4. a výjimečně na 3.stupeň a obecně řadil hrozně málo. Když to ale shrnu, tak jsem s Lancií zatím spokojený, jízdní vlastnosti překvapivě dobré, spotřeba není příliš vysoká na to, že auto má skoro 2,5t, komfort jízdy bych řekl, že je na velmi dobré úrovni
reagovať