Mám Orlando, 2.0 diesel 120 kW tři a půl roku / 73.000 km a jak už tady někdo psal, nedám na něj dopustit. Bylo to moje první
nové auto a dal jsem za něj 403.000 Kč (doprodej). Auto je skvěle odhlučněné, takže občas zapomínám řadit. Motor v interiéru skoro není slyšet. Má krouťák 360 Nm, takže krásně táhne i plně zatížený. Spotřebu mám 6,5-6,9 l/100 km podle trasy. Je pravda, že motor nepodtáčím a snažím se držet otáčky kolem 1800-1900. Pokud bych se držel ikony na palubce a řadil podle ní, tak budu mít asi nižší spotřebu. Ale jezdit s dieslem v pásmu 1300-1500 otáček mi nepřijde rozumné. Velmi pohodlné přední sedačky i na dlouhé cesty. Bohatá výbava: dešťový senzor, parkovací senzor, tempomat, digitální klima (velmi příjemná rozfuk, který neobtěžuje), 8 airbagů (i pro třetí řadu), elektricky sklápěná zrcátka, ovl. kvalitního radia na volantu, palubní PC, zatmavená skla od B sloupku, samozatmavovací zpětná zrcátka, výškově i podélně stav. volant, zpětné zrcátko na dítě, vzadu středová opěrka s držáky nápojů,atp. Vše skvěle funkční a intuitivně ovládané. Opěradlo spolujezdce jde sklopit dopředu do roviny a převézt třeba třiapulmetrový koberec. Po sklopení 2.řady vznikne absolutní rovina cca 180x135 cm = pohodlné spaní pro dva (vyzkoušeno). Jediný nedostatek byl hlučnější podvozek. V 70.000 km jsem vyměnil
(dobrovolně) tlumiče za Sachs´e. Od té doby je to tichá limuzína, srovnatelná s auty dražšími o 300 až 400.000 Kč. Ještě jedno mínus. Nechal jsem si namontovat držák rezervy pod kufr (uvnitř není místo kvůli 3.řadě sedadel). Vyndat rezervu ještě jde, ale dát jí zpět je úkol pro fyzicky zdatného jedince. Myslím, že ženská by to nezvládla. A k 3. řadě. Není až tak nepohodlná a už jsme jeli v sedmi dospělých asi 300 km i s zavazadly. Dá se to přežít, ale mikrobus to samozřejmě není. Pokud ale přidáte na střechu rakev, pak vyřešíte i malý kufr. Pro 4-5 lidí je však dostatečně velký. Dal jsem na auto tažné a jezdíme s přítelkyní do Rakouska a Itálie se skůtrem a motorkou na přívěsu. Musím si dávat lístek na palubku, protože na výkon auta to nemá žádný vliv a já zapomínám, že něco táhnu. A občas se strašně leknu, když kouknu do zrcátka, že jsou na mě "nalepený" dva motorkáři
. Jo a ještě něco. Nemá Bluetooth pro mobily. Jenom pro přehrávání hudby. Co se výdajů týká, tak jsem měnil pouze olej a filtry každých 15.000 km a 1x komplet brzdové destičky. Auto občas protáhnu po dálnici při 3.000 ot., abych vypálil filtr. Jinak nic. Závěr? Nemám důvod prodávat, protože za ty peníze nic tak vybaveného a spolehlivého prostě nekoupím.