Šakal napísal:
Jenže u nás dostane atest úplně všechno. Záleží jen na tom, kolik se přiloží k žádosti bankovek. Poznal jsem, že jsme taky země neomezených možností, za prachy jde udělat úplně všechno a když je v tom Charouz, tak se toho nebojím. Podmázlý bude všechno a dokonale
Mylite se. K tomu, aby se daly na uzemi CR (a tim padem cele EU) legalne prodavat osobni vozy ve lelkych seriich (pro os. vozy je to zpravidla nad 500 kusu) je treba splneni vsech pozadavku pro udeleni certifikatu Globalni homologace, po jejimz udeleni schvali MD vozy do provozu. Ziskat Globalni homologaci, kterou u nas udeluje pouze TUV, neni vubec jednoduche a urcite ji nelze podplatit, uznava se totiz v cele EU a noikdo v TUV si nevezme na triko spatne nebo nekorektne udelane testy. Certifikace podle pozadavku GH obsahuje mimo jine crashtesty (neplest s EURO NCAP - to je soukroma firma a jeji "hvezdicky" nemaji zadnou hodnotu, jedna se o komercni crashtesty vyvolane bud automobilkami, nebo konkurenci), plneni emisnich limitu EURO IV, homologace kazde komponenty vozu, osvetleni, ochranu chodcu (sleduji se biomechanicke zmeny pri srazce s figurinou), proskleni, zrcatka, horlavost atd, atd, atd.... Je to velmi narocny soubor testu a rozhodne se neda podplatit ani upravit, auta proste musi plnit.
Jinak v Cine jsem byl v jedne z automobilek, probihala vstupni jednani o eventuelnim importu uzitkovych vozidel do EU, zasekli jsme se prave na emisich. Kvalita jejich vozu neni zdaleka tak spatne, jak se nam snazi vemluvit ostatni automobilky - uprimne je prumerna, rekneme srovnatelna s Dacii. Ale pro dvoulete zaruce a servisu do 100 tis. km by mohly stat o mnoho mene i nez Dacia Logan .