0
späť
 

diskuze k tématu: Bohatší vybavení automobilů působí proti redukci jejich hmotnosti

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 15.10.2008 21:05, nic
njn, co na to říct. Nic. Já jen aby tady někdo byl...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 15.10.2008 23:25, RE: nic
Alda napísal:
njn, co na to říct. Nic. Já jen aby tady někdo byl...
Jenom provokativně.....ona nauka o materiálech je fajn, ale fuška...(jsem nedostudovaný strojař ČVUT, takže vim a už nikdy)....takže asi se Kylie hádat nepříde, protože pochybuju, že o tom něco ví.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.10.2008 01:53, RE: nic
dpwagen napísal:
Jenom provokativně.....ona nauka o materiálech je fajn, ale fuška...(jsem nedostudovaný strojař ČVUT, takže vim a už nikdy)....takže asi se Kylie hádat nepříde, protože pochybuju, že o tom něco ví.
No jo Oktávko, nechci nic říkat, ale nauka o materiálu byl +- jednoduchý předmět. To se stačilo nučit diagram železo-uhlík, nebýt mamlas, nazupat se pár čísel a pohoda. Laboratoře byli sranda, to jsme vždycky v jídelně pobrali příbory a o přestávce jsme na lisu dělali trhací zkoušky s příbory kdy jsme sledovali relativní prodloužení, plastické a trvalé deformace, lomy atd Daleko těžší máš různé dynamické aplikace a výpočty (o samotné matice nemluvě). Kylie má nevýhodu v tom, že je všude a je urputná. Nicméně musíš uznat, že přehled má náhodou dost dobrý a vyzná se !!! Že Citróna přechvaluje je marné, každý máme rád to svoje. Ale že ti reje do tvýho auta dělá správně, protože si nevydí jen na špičku nosu a má právě onen zmiňovaný přehled. Jako externí redaktorka by nebyla špatná. Co se týče těch materiálů, tak to je jen opět marketing a o tom kdo to s kým peče. Každý materiál, má trochu odlišné vlastnosti, nedá se říct co je nej. Je třeba správně nakombinovat mnoho, často protichůdných požadavků. Tvrdost, odolnost v tahu, obrobitelnost, cenu, náročnost různých procesů, tepelnou roztažnost atd atd. Když si vezmu provozní hmotnosti A8 a S-klasse, tak chtě nechtě je třeba konstatovat, že ten hliník moc úsporu hmotnosti nepřinesl. Takže se klidně může přestěhovat zpět na D1 exit 90 (Humpolec). Zcela luxusně se pak takové auto opravuje po nehodě, rovnání a svařování nadlidský úkol !!! Auta jsou těžší ze dvou důvodů. Zaprvé je v nich mraky chujovinek (není nad to navýšit cenu a zvýšit závislost na servise) . Zadruhé konstrukce aut je trochu jiná, bezpečnost, celkově kastle atd. Ve starém autě máš pod kapotou všude plno místa, u moderních je tam prostor zaplněn tak, že nestrčíš ani šroubovák. Víš co váží jen blbá klimatizace? Přesto všecko všecky moderní auta tak ohromně těžké nejsou S-klasse w221, ta nová Mazda 6, X6 atd. Ono když se chce tak to jde, jen je otázka proč chtít. Karbon a plasty taky pomáhají, při vhodném umístění parádně snižují těžiště (kupodovu málo sledovaná věc) . Takže je třeba se obrátit na svůj milovaný koncern a ptát se proč dělají tak vyžrané vozy. Ono méně je někdy více, není pravda že čím víc železa tam navalím tím je to pevnější. Ono je proto třeba dostudovat a při výpočtu mostů, jeřábů a vůbec prutových konstrukcí objevíš spoustu zajímavého. Lidově Eiffelovka je taky pár trubiček, ale jak drží. Jen to chce mít toho fištróna a dobře to vymyslet. Že to každý neumí (resp nechce umět) a proto produkuje mamlasovské auta je věc druhá.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.10.2008 09:32, RE: nic
Ráďa napísal:
No jo Oktávko, nechci nic říkat, ale nauka o materiálu byl +- jednoduchý předmět. To se stačilo nučit diagram železo-uhlík, nebýt mamlas, nazupat se pár čísel a pohoda. Laboratoře byli sranda, to jsme vždycky v jídelně pobrali příbory a o přestávce jsme na lisu dělali trhací zkoušky s příbory kdy jsme sledovali relativní prodloužení, plastické a trvalé deformace, lomy atd Daleko těžší máš různé dynamické aplikace a výpočty (o samotné matice nemluvě). Kylie má nevýhodu v tom, že je všude a...
Tento příspěvek se mi moc líbí. Ještě bych ale podotknul, že se od rámových konstrukcí upustilo a dělají se karoserie samonosné. Na karoserii se totiž kladou protichůdné požadavky - musí být pevná, ale deformovatelná podle nějakých předepsaných kritérií. Rám by mohl být určitě pevnější, ale s jeho deformací při havárii je problém.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.10.2008 10:55, RE: nic
Ráďa napísal:
No jo Oktávko, nechci nic říkat, ale nauka o materiálu byl +- jednoduchý předmět. To se stačilo nučit diagram železo-uhlík, nebýt mamlas, nazupat se pár čísel a pohoda. Laboratoře byli sranda, to jsme vždycky v jídelně pobrali příbory a o přestávce jsme na lisu dělali trhací zkoušky s příbory kdy jsme sledovali relativní prodloužení, plastické a trvalé deformace, lomy atd Daleko těžší máš různé dynamické aplikace a výpočty (o samotné matice nemluvě). Kylie má nevýhodu v tom, že je všude a...
Ale to je známá věc, že koncern na inovace v lidových značka peče....Ale musíš uznat, že nová ibiza předčila mazdu2 a stala se snad nejlehčím autem s nejlepším výsledkem crashtestu ve třídě. Ono když se to vezme z globálu, proč by VW např. do golfu nebo Fabie cpal to nejnovější, když se ta auta prodávají (mají větší odběr) než kdejaký jiný technicky vychytaný zázrak....Octavku1 patlaj už 12. rok, prodává se, spousta těch latinsko-americkejch sraček.....peníze tečou, je to snad golf 1. generace?? Teď jsem již vytratil přehled, ale VW krom škody, seatu a audi vlastní porsche, lambo, v akciích má tuším značku Kia a ne malým podílem (nebo hyundai teď nevím)......a pořád kupuje a kupuje.............v době současné "krize" byl VW snad jediný podnik na světě, kterému pořád stoupal zisk...je to něco jako siemëns:) když něco konkuruje, tak to koupí a zařadí pod sebe....když se nedaří, tak to prodělečný pustí, prodá, ale nakoupí akciově nazpět, takže kupř. siemens mobile už neni, ale peníze tečou víc, než když byl.....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.10.2008 14:41, RE: nic
dpwagen napísal:
Ale to je známá věc, že koncern na inovace v lidových značka peče....Ale musíš uznat, že nová ibiza předčila mazdu2 a stala se snad nejlehčím autem s nejlepším výsledkem crashtestu ve třídě. Ono když se to vezme z globálu, proč by VW např. do golfu nebo Fabie cpal to nejnovější, když se ta auta prodávají (mají větší odběr) než kdejaký jiný technicky vychytaný zázrak....Octavku1 patlaj už 12. rok, prodává se, spousta těch latinsko-americkejch sraček.....peníze tečou, je to snad golf 1. generace??...
David V: njn, rám. To je kapitola sama pro sebe, jj máš pravdu já už v myšlenkách rám úplně vypustil. PS: "nejluxusnější" řešení je to zakázané v podobě předního nárazníku přivařeného přímo na podélník rámu jako téčko. Deformační zóny nic, ale protivníkem jsi projel skrz

dpwagen: jasně je to marketing, když se prodává stará technika proč by ji tam nedal, však prodeje VW grup má, to všecka čest. A zisk se počítá. Jen mě prostě štve, žeby to uměl udělat líp ale neudělá. Tím snižuje laťku i ostatním. A vy majitelé tomu přitakáte, místo abyste volali vylepšit vylepšit. Ty malé auta moc nesleduji, ale souhlasím že nová Ibiza body zatím docela sbírá Nicméně nejlehčí nevím: Mazda2 1.3 63kw 5dv 1022kg, Clio 1.2 55kw 5dv 1098kg, Ibiza 1.4 63kw 1108kg ale není to podstatné.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.