0
späť
 

diskuze k tématu: Zábavné auto na solidní jízdy

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.11.2013 09:35, Zábavné auto na solidní jízdy
Dobrý den,
chtěl bych poprosit o pomoc s výběrem auta, případně uvítám jakékoliv poznámky k navrhovaným vozům a na co si dát pozor.
Hledám auto s pořizovací cenou mezi 100 - 150 tisíci Kč s tím, že no následných oprav mechanických částí vozu jsem ochoten investovat dalších 50-100 tisíc.
Jsem sám / s přítelkyní, hledám tedy buď sedan nebo kupé (případně kabriolet s pevnou střechou). V žádném případě nechci kabrio s látkovou střechou, SUV a nechce se mi pořizovat hatchback ani kombi.
Auto musí být benzín, ideálně atmosférický 6 válec nebo 8 válec (rád bych se i u benzínu vyhnul turbu). Spotřeba mě nezajímá ale vzhledem ke stáří vozu musí být motor solidně udělaný, předpokládám že ojetina bude mít reálně najeto i přes 300tis km a rád bych aby ještě pár let blok motoru vydržel (s opravami jeho částí se počítá, ale ne s jeho výměnou). Také se musí jednat o manuál, o automat nemám z různých důvodů zájem.
Vzhledem k tomu že auto nepotřebuji tak bude sloužit hlavně pro zábavu, výkon auta by měl být dostatečný na zrychlení z 0-100km/h do 9s. Ve předu by měl být dostatek místa a pohodlné sedačky (přečalounění si případně zaplatím ale tvar sedaček musí být pohodlný)

Zatím uvažuji nad těmito auty:
BMW E46 323i, 328i před faceliftem (údajně kvalitnější motory)
BMW E39 730i
Volvo S60 I generace, 2,4i, 2,5i
Ford Mondeo ST220
Subaru Legacy 3,0i (nejsem si jistý jestli vůbec existuje v manuálu)
Alfa Romeo 159 JTS 2,2i
Mercedes Benz SLK 2,0i, 2,3i Kompressor 1. generace
Mercedes Benz CLK 2. generace
Wolkswagen Passat W8 (má s tímto autem někdo zkušenost, kolik stojí repas motoru?)
Mazda RX-8 (opět, co stojí repas motoru který se má dělat každých 100tisíc km?)

Předem mnohokrát děkuji za každou radu, jen prosím opravdu se má jednat o auto na hraní, nepřesvědčujte mě tedy do kombi v dieslu atd.

S pozdravem
Marek
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Piatok 15.11.2013 10:26, Zadní náhon
Zdravím,
pokud má být auto na zábavu, tak rovnou zapomente na předokolky a zaměřte se na zadní náhon anebo max 4x4, záleží jestli hccete vyloženě sportovní svezení, nebo i luxus. Já bych volil jednoznačně BMW 328i 330i 530i 540i 740i
Co se týče BMW mám 528i a jsem spokojený, auto i s vysokým nájezdem slouží bez problémů je zábavné a komfortní zároveň. Tří litru bych se nebál je stejně dobrý. pokud ccete opravdu výkon, tak doporučuji 4,4 V8
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Piatok 15.11.2013 14:38, zábavné auto
RX8 raději ne, ten motor má na tak těžké auto malý krouťák, je krajně nespolehlivý-go po 100k je pouze zbožným přáním, obvykle se motor odporoučí za 50. spotřeba oleje šílená, benzínu neadekvátní výkonu. z ostatních jsem chvíli jezdil s 328Ci, to můžu doporučit s klidným svědomím, ale raději novější 330Ci, to auto uže se pomalu stává legendou a když seženete pěkný a zachovalý kus s doloženým původem a servisem tak budete spokojený. za sebe bych volil 350Z, o co bude dražší, to vám ušetří na servisu, bude mít nejmíň najeto, je blbuvzdorná, díly už dnes nejsou drahé ale svezení je špičkové.
reagovať
Corlis
počet príspevkov135
dátum registrácie14.03.2007
Piatok 15.11.2013 18:18, w8
passat W8 parkuje u tchyně, majitel bydlí vedle ve vchodě, zkusím ho odlapit. Má ho strašně dlouho, evidentně mu vyhovuje.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Piatok 15.11.2013 20:16, RE: w8
Corlis napísal:
passat W8 parkuje u tchyně, majitel bydlí vedle ve vchodě, zkusím ho odlapit. Má ho strašně dlouho, evidentně mu vyhovuje.



To by mně zajímalo, co je na passatu W8 zábavného...
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Piatok 15.11.2013 20:19, zábavné auto
BMW E46 323i, 328i - dobrá volba, vůbec bych se vůbec nebál ani novějších M54 motorů v 325i a 330i

BMW E39 530i - dobrý, ale radši 540i

Volvo S60 I generace, 2,4i, 2,5i - nuda

Ford Mondeo ST220 - zadírají se motory, malá olejová náplň

Subaru Legacy 3,0i (nejsem si jistý jestli vůbec existuje v manuálu) - neznám, ale prý jede krásně

Alfa Romeo 159 JTS 2,2i - hroznej motor, problémy. U této Alfy bohužel platí, že radši naftu a nejlíp 2,4 JTDm

Mercedes Benz SLK 2,0i, 2,3i Kompressor 1. generace - pěkně jede jenom kompresor, auto celkově dobrý

Mercedes Benz CLK 2. generace - neznám, ale myslím, že má problém s EBC brzdama, stejně jako E-classe W211 z té doby

Wolkswagen Passat W8 (má s tímto autem někdo zkušenost, kolik stojí repas motoru?) - o motor
bych se nebál, spíš atypických dílů proti normálnímu passatu. Jeden příklad za všechny: přední
kotouč druhovýroba 7tis kč/ks

Mazda RX-8 (opět, co stojí repas motoru který se má dělat každých 100tisíc km?) - moc neznám, ale hodně tomu rozumí tady www.benrotor.cz

Poku bych řešil stejnou otázku jako ty, tak sháním BMW E46 330i nebo 328i
reagovať
krutas.devitiprstakFB
počet príspevkov2
dátum registrácie16.11.2013
Sobota 16.11.2013 08:04, Marek
Reno napísal:
Corlis napísal:
passat W8 parkuje u tchyně, majitel bydlí vedle ve vchodě, zkusím ho odlapit. Má ho strašně dlouho, evidentně mu vyhovuje.
To by mně zajímalo, co je na passatu W8 zábavného...


No zábavný je ten zvuk obzvlášť. Jinak uznávám že to auto není sporťák.

Jsem autorem původního dotazu.

co se náhonu týče, netrvám na zadokolce, nemám v úmyslu jezdit drifty, spíš auto vezmu jednou za čas na okruh si zablbnout. Náhonem spíše upřednostňuju 4x4 ale v konečném rozhodování to pro mě nebude hrát roli.
BMW E46 / E39 je samozřejmě hodně zvažovaná volba, ale mám opravdu problém v ČR najít kus který není totalní vrak. Většina aut je zničených po předchozím majiteli, který mu dal co proto (bez patřičného servisu). Mám trochu obavu z toho, že na tom autě skončí v opravách mnohem více než kolik bych chtěl obětovat, když vezmu nejhorší variantu, tak bude potřeba vyměnit celý podvozek, brzdy (ty budu měnit stejně z bezpečnostních důvodů), rozvody a nedejbože u starších modelů i Vanos a u takhle velkého zásahu už začínám pochybovat že se vejdu do nějaké smyslupné ceny kolem 70tis.???
Nisan 350Z je hezká volba, uvažoval jsem nad ním taky, ale za 200tis jsou jen trosky, ve slušném stavu je bohužel mimo můj rozpočet, stejně jako E39 M5.

Díky všem za rady a diskuzy nad tématem.
Marek
reagovať
hrop1
počet príspevkov22
dátum registrácie15.08.2013
Sobota 16.11.2013 12:49, subaru impreza
Možná jste na ní zapoměl......
reagovať
eTeflon
počet príspevkov173
dátum registrácie04.11.2008
Nedela 17.11.2013 23:13, BMW
Zdravím Vás,

za mě 330i (Ci) e46, za ty peníze seženete opravdu pěkný kousek, uděláte servis a opravdu si užijete hodně zábavy Jen pozor, na špatně opravené a neodborně servisované kusy! To by se z too auta stala pěkná pokladnička... Takže šťastnou ruku při výběru
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Pondelok 18.11.2013 08:40, RE: Marek
krutas.devitiprstakFB napísal:
Reno napísal:
Corlis napísal:
passat W8 parkuje u tchyně, majitel bydlí vedle ve vchodě, zkusím ho odlapit. Má ho strašně dlouho, evidentně mu vyhovuje.
To by mně zajímalo, co je na passatu W8 zábavného...
No zábavný je ten zvuk obzvlášť. Jinak uznávám že to auto není sporťák.Jsem autorem původního dotazu.co se náhonu týče, netrvám na zadokolce, nemám v úmyslu jezdit drifty, spíš auto vezmu jednou za čas na okruh si zablbnout. Náhonem spíše upřednostňuju 4x4 ale v konečném rozhodování to pro mě nebude hrát roli.BMW E46 / E39 je samozřejmě hodně zvažovaná volba, ale mám opravdu problém v ČR najít kus který není totalní vrak. Většina aut je zničených po předchozím majiteli, který mu dal co proto (bez patřičného servisu). Mám trochu obavu z toho, že na tom autě skončí v opravách mnohem více než kolik bych chtěl obětovat, když vezmu nejhorší variantu, tak bude potřeba vyměnit celý podvozek, brzdy (ty budu měnit stejně z bezpečnostních důvodů), rozvody a nedejbože u starších modelů i Vanos a u takhle velkého zásahu už začínám pochybovat že se vejdu do nějaké smyslupné ceny kolem 70tis.???Nisan 350Z je hezká volba, uvažoval jsem nad ním taky, ale za 200tis jsou jen trosky, ve slušném stavu je bohužel mimo můj rozpočet, stejně jako E39 M5.Díky všem za rady a diskuzy nad tématem.Marek


u BMW 3 i 5 vyjde komplet přední náprava do 20tis, v origo dílech. Vanosu bych se nebál, stejně jako rozvody se u BMW neřeší. zadní náprava je v pohodě jsou tam jen 4 silentbloky co odchází a ty stojí asi 500kč/ks a tyčky stabilizátoru jsou taky za pár korun. jinak přední brzdy ATE cca 7tis a zadek cca 7tis i s ruční brzdou olej max 2000kč a pak už jen jezdit možná časem spojka a ta mě na 528i stála 6000 i s prací (zn. LUK). Zadní náhon není jen na driftování, jde o mnohem lepší jízdní vlastnosti, rychlejší průjezdy zatáček, lepší rozložení váhy, zkuste se svézt s nějakým silnějším BMW je to opravdu o něčem jiným než přední náhon. 4x4 není špatný ale měl jsem možnost srovnat bmw525dA a 525XdA stejné auto stejný výkon podobný kilometrový nájezd a ta 4x4 je znát, auto je s ní takové línější, není to samozřejmě nic hroznýho, ale poznat to je.
reagovať
dax.dax
počet príspevkov3
dátum registrácie24.06.2013
Pondelok 18.11.2013 20:19, USA
Ahoj,
a co třeba nějaká amerika?
Takovy Mustang s V6, případne V8?
Kupé, zábava, hp+Nm zaručené.
D.
reagovať
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Utorok 19.11.2013 11:51, st 220
ST 220 pouze po faceliftu (větší olejová náplň motoru a 6 kvalt)

Ještě zvažte Golf R32. Spotřeba 10-20 dle způsobu jízdy.
Má jedinou vadu - když debil zjistí, co před ním jede, začne závodit.
reagovať
krutas.devitiprstakFB
počet príspevkov2
dátum registrácie16.11.2013
Utorok 19.11.2013 12:34, Nakonec asi opravdu BMW
Díky všem za odpovědi:
Amerika - Mustang před tím novým designem není pro mě moc lákavé auto + se t prodávají za nesmyslné ceny.
Golf R32 - bohužel výrazně nad můj finanční limit, auto je ale pochopitelně zajímavé.

Mezitím jsem důsledně prozkoumal BMW řady 3 a našel jsem na trhu několik zajímavých kusů - dvě kupé (325, 328) a jeden sedan 330; všechny v rozmezí 125tis - 150tis Kč s nájezdem údajně 150-200tis km (u toho sedanu mám pocit už jen z fotek že je stočený o cca 100tis km). Všechny v kůži a v nadstandardní výbavě. O víkendu se vracím do Evropy, tak se na ně během následujícího týdně předběžně půjdu podívat.

Díky všem a pomoc s výběrem, dám pak vědět jestli jsem skončil u BMW nebo hledám dál.
reagovať
dax.dax
počet príspevkov3
dátum registrácie24.06.2013
Streda 20.11.2013 23:29, good luck
Přeji hodně štěstí, pak se poděl o zkušenosti.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 05.06.2014 17:47, re:
Dobrý den. Pokud považujete za zábavné auto vůz, který se skutečně musí řídit a nabídne zážitek z jízdy, zklamat by Vás nemělo BMW 328i (motory jsou prakticky bezproblémové), asi nejlepší předokolkou je Ford Mondeo ST220, případně exotická Mazda RX-8. Repase motoru u ní ale stojí okolo sto tisíc korun a skutečně vydrží v průměru jen 80-100 tis. km.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.