0
späť
 

diskuze k tématu: reklamace vozidla ( skytá vada)

kategórie zaradenia témy: poradna, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 22.01.2016 10:53, servis
Já fakt nechápu tu víru proč by měl prodávající o prodávané auto nějak moc pečovat když ví že už ho nechce.
Sám to tak praktikuji u svého soukromého auta. Měním ho co 3-4 roky, jezdím longlife, měním jen to co je nutné a prodávám před velkým servisem. Nedám do něj ani korunu navíc. Ano, vím že když budu měnit olej po 10t km tak možná několikanásobně prodloužím životnost auta, ale proboha proč bych to dělal? Člověk co to po mě v bazaru u dealera (dávám protiúčtem) koupí ušetří cca 700t Kč tak jak může čekat že auto bude dokonalé??? Třeba já bych to minulé po sobě rozhodně nekoupil, bude to velká kasička. Brzo.

U dodávek, které si nechávám dlouho, měním olej často a dodržuji různé finty z internetu atd.. Drží i "problémové" motory, v minulosti třeba 2,5 TDI v T5. Stačí se starat.

Koupit 15 let staré naftové BMW a divit se že je ojeté je fakt na palici. A ještě k tomu u podvozku, kde to jde poměrně jednoduše poznat. Holt pán ušetřil cca litr za mechoše a ted se snaží kopat kolem sebe díky své hlouposti. Bez urážky.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 22.01.2016 11:54, RE: smlouva
KoobaS napísal:
To je vtipné... Ty bys, řekněme, "byl ochoten prodat" auto, které deklaruješ ve špičkovém stavu za 80 tisíc... Já bych naši starou firemní zafiru relativně bez problémů prodal za 100 tisíc. Rok 2008, nafta, 1. majitel, pravidelný servis, serviska, 165tkm najeto... Ale, DPF už se hlásí, turbo začíná hvízdat, časem přijdou vstřiky (ty asi nepřišly jenom proto, že posledních 20tkm jsem do toho já lil vervu)... A tohle jsou jenom strašáci až jednou, ale ta převodovka, která na 5 a 6 hučí jak blázen, ta se hlásí rovnou o výměnu...


To je reálný život. Podstatný je rok výroby a stav tacho - ostatní je jen doplněk, na to se nikdo nedívá.
Špičkový stav je trochu nadnesený výraz. Já říkám nadprůměrný technický stav vzhledem k věku a nájezdu. Což znamená, že (krom toho jednoho pohonu zdvihání sedačky) tam je všechno funkční a o všechny agregáty je postaráno. Lidi, co v tom jeli byli celkem překvapeni, jak je to staré a že to má 200 tisíc (u nás neobvyklé, stačí kouknout do inzerce), a to i u Forda se divili, že ten interiér vypadá zachovale, stejně jako teď chlápek co mi převařoval ten výfuk (u Forda materiál 30 tisíc) se mě ptal, jestli to auto má fakt 200 tisíc, tak jsem mu říkal, jestli se mu to zdá málo a on na to, že by to podle interiéru nehádal, a přitom už nese známky ohlodání zubem času...
A těch 80 je odhad. Pro mě to má hodnotu vyšší, proto teď neutratím 150 nebo 200 tisíc za auto, jehož stav jednak budu osahávat a jednak mi sumárně nenabídne, co mám dnes, takže jezdím a šetřím a dokud za opravy neplatím neúnosné částky (v podstatě vyšší, než je propad ceny nově pořízené ojetiny) a auto mě stabilně někde nenchává, a ceny favoritů klesají. Čas pracuje pro mě.
reagovať
Alesek22
počet príspevkov33
dátum registrácie18.02.2015
Nedela 24.01.2016 22:30, re
Skryta vada, taky jsem jich par mel pri nakupu ojetiny ale od te dobry nakupuji ojetiny s firmou ..... ktera mi se vsim pomuze ! :)
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Pondelok 25.01.2016 00:31, RE: re
Alesek22 napísal:
Skryta vada, taky jsem jich par mel pri nakupu ojetiny ale od te dobry nakupuji ojetiny s firmou ..... ktera mi se vsim pomuze ! :)


Alesek22, reklama za reklamou...

Co kosmodisk? Už vám vyřešil problém s nekvalitní sedačkou řidiče? Používáte magnety na palivovou hadici, co snižují spotřebu o 30%? :)
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Pondelok 25.01.2016 09:22, RE: re
Petr S napísal:
Alesek22 napísal:
Skryta vada, taky jsem jich par mel pri nakupu ojetiny ale od te dobry nakupuji ojetiny s firmou ..... ktera mi se vsim pomuze ! :)
Alesek22, reklama za reklamou... Co kosmodisk? Už vám vyřešil problém s nekvalitní sedačkou řidiče? Používáte magnety na palivovou hadici, co snižují spotřebu o 30%? :)


Přesně
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 25.01.2016 11:56, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
David V napísal:
nepřihlášený uživatel napísal:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David
Stabilizátor, uchycení stabilizátoru, ramena i čepy jsou součásti podléhající běžnému opotřebení a podle mě není možné na ně vztahovat záruku. Je to podobné, jako u pneumatik nebo baterky - těžko vymáhat jejich sjetí nebo odchod baterie. Nejsou prodávany jako nové s vlastnostmi nových.U vozu se na STK kontrolují vůle na přední nápravě, zadní náprava kontrolována nezatížená pouze opticky a tam nemusí být nic vidět, takže auto zcela legálně projde.U auta z roku 2000 nelze garantovat prakticky nic a téměř u každé komponenty lze říci, že došla na hranici své životnosti. Stranou nechávám deklarovaný "stav tachometru", kterým se dnes rozhodně nemyslí, co má auto skutečně najeto. U 16 let starého vozu tohoto typu nebude 1/2 milionu výjimkou.A na závěr: Fakt nechápu touhu lidí si koupit 16 let staou naftovou prémii s domněnkou, že ušetřím na palivu.


Škoda, žes tak kvalitní příspěvek na závěr devalvoval tou hláškou o naftě. To už je snad diagnóza . Typ pohonu s vylágrovaným podvozkem úplně přímo nesouvisí...nebo?
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Pondelok 25.01.2016 12:26, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
Pepe napísal:
David V napísal:
nepřihlášený uživatel napísal:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David
Stabilizátor, uchycení stabilizátoru, ramena i čepy jsou součásti podléhající běžnému opotřebení a podle mě není možné na ně vztahovat záruku. Je to podobné, jako u pneumatik nebo baterky - těžko vymáhat jejich sjetí nebo odchod baterie. Nejsou prodávany jako nové s vlastnostmi nových.U vozu se na STK kontrolují vůle na přední nápravě, zadní náprava kontrolována nezatížená pouze opticky a tam nemusí být nic vidět, takže auto zcela legálně projde.U auta z roku 2000 nelze garantovat prakticky nic a téměř u každé komponenty lze říci, že došla na hranici své životnosti. Stranou nechávám deklarovaný "stav tachometru", kterým se dnes rozhodně nemyslí, co má auto skutečně najeto. U 16 let starého vozu tohoto typu nebude 1/2 milionu výjimkou.A na závěr: Fakt nechápu touhu lidí si koupit 16 let staou naftovou prémii s domněnkou, že ušetřím na palivu.
Škoda, žes tak kvalitní příspěvek na závěr devalvoval tou hláškou o naftě. To už je snad diagnóza . Typ pohonu s vylágrovaným podvozkem úplně přímo nesouvisí...nebo?


Hele, Pepe, to bych se možná hádal. Fandové BMW si vesměs u E39 pořizují benzíny, když už naftu tak 530d. Tyhle staré 525d si kupují lidé co chtějí šetřit. Jsou totiž daleko levnější. No ale nešetří jen na palivu, šetří na všem - takže díly starline, pneu z OBI...Protože prostě nemají peníze a fanda co by to tak nenechal si 525d opravdu nekoupí. Takže stav těch aut je oproti benzínům většinou o dost horší. To ani nemluvím o nájezdu.

reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 25.01.2016 14:13, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
Pepe napísal:
David V napísal:
nepřihlášený uživatel napísal:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David
Stabilizátor, uchycení stabilizátoru, ramena i čepy jsou součásti podléhající běžnému opotřebení a podle mě není možné na ně vztahovat záruku. Je to podobné, jako u pneumatik nebo baterky - těžko vymáhat jejich sjetí nebo odchod baterie. Nejsou prodávany jako nové s vlastnostmi nových.U vozu se na STK kontrolují vůle na přední nápravě, zadní náprava kontrolována nezatížená pouze opticky a tam nemusí být nic vidět, takže auto zcela legálně projde.U auta z roku 2000 nelze garantovat prakticky nic a téměř u každé komponenty lze říci, že došla na hranici své životnosti. Stranou nechávám deklarovaný "stav tachometru", kterým se dnes rozhodně nemyslí, co má auto skutečně najeto. U 16 let starého vozu tohoto typu nebude 1/2 milionu výjimkou.A na závěr: Fakt nechápu touhu lidí si koupit 16 let staou naftovou prémii s domněnkou, že ušetřím na palivu.
Škoda, žes tak kvalitní příspěvek na závěr devalvoval tou hláškou o naftě. To už je snad diagnóza . Typ pohonu s vylágrovaným podvozkem úplně přímo nesouvisí...nebo?


Dovolil bych si ohradit se. Nákup 16 let staré naftové ojetiny je obecně hloupost ze dvou důvodů:
1) chci jezdit hodně, takže požaduji vysokou spolehlivost (od 16-li leté ojetiny obecně???)
2) chci jezdit málo, takže na palivu ušetřím 00 nic.
Takže já tu (i jinde) spíš vidím problém "červeného hadru", když se nelichotivě zmíním o naftě. Navíc já se tím netajím a vždy jsem uměl vystvětlit, proč něco ano a proč něco ne. A dokola se dohaduju jen s Váma, co to mají na business a kroutí 30 tkm a více a koupili jste nové nebo zánovní chrochtáky. Přitom já kritizuju, že si někdo koupí naftu na 10 tkm/rok, aby ušetřil 3-5 tisíc ročně a většinou má 80-100 tisíc rozpočet.
A znovu zopakuju, že u naftového osobáku drží černého Petra buď první majitel (najede málo, atkže se mu nafta nestihne vyplatit) nebo druhý (koupí točenku a sem tam musí něco vyměnit, což mu požere úspory na palivu). Těch co, koupí nafťáka, najezdí za 5 let 250 tkm, pak auto bez podvodu (manipulace s tacho) prodají a druhý majitel bez investic najezí dalších 150 tisíc zase tolik nebude...
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Pondelok 25.01.2016 15:23, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
nepřihlášený uživatel napísal:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David
Stabilizátor, uchycení stabilizátoru, ramena i čepy jsou součásti podléhající běžnému opotřebení a podle mě není možné na ně vztahovat záruku. Je to podobné, jako u pneumatik nebo baterky - těžko vymáhat jejich sjetí nebo odchod baterie. Nejsou prodávany jako nové s vlastnostmi nových.U vozu se na STK kontrolují vůle na přední nápravě, zadní náprava kontrolována nezatížená pouze opticky a tam nemusí být nic vidět, takže auto zcela legálně projde.U auta z roku 2000 nelze garantovat prakticky nic a téměř u každé komponenty lze říci, že došla na hranici své životnosti. Stranou nechávám deklarovaný "stav tachometru", kterým se dnes rozhodně nemyslí, co má auto skutečně najeto. U 16 let starého vozu tohoto typu nebude 1/2 milionu výjimkou.A na závěr: Fakt nechápu touhu lidí si koupit 16 let staou naftovou prémii s domněnkou, že ušetřím na palivu.
Škoda, žes tak kvalitní příspěvek na závěr devalvoval tou hláškou o naftě. To už je snad diagnóza . Typ pohonu s vylágrovaným podvozkem úplně přímo nesouvisí...nebo?
Dovolil bych si ohradit se. Nákup 16 let staré naftové ojetiny je obecně hloupost ze dvou důvodů: 1) chci jezdit hodně, takže požaduji vysokou spolehlivost (od 16-li leté ojetiny obecně???) 2) chci jezdit málo, takže na palivu ušetřím 00 nic. Takže já tu (i jinde) spíš vidím problém "červeného hadru", když se nelichotivě zmíním o naftě. Navíc já se tím netajím a vždy jsem uměl vystvětlit, proč něco ano a proč něco ne. A dokola se dohaduju jen s Váma, co to mají na business a kroutí 30 tkm a více a koupili jste nové nebo zánovní chrochtáky. Přitom já kritizuju, že si někdo koupí naftu na 10 tkm/rok, aby ušetřil 3-5 tisíc ročně a většinou má 80-100 tisíc rozpočet. A znovu zopakuju, že u naftového osobáku drží černého Petra buď první majitel (najede málo, atkže se mu nafta nestihne vyplatit) nebo druhý (koupí točenku a sem tam musí něco vyměnit, což mu požere úspory na palivu). Těch co, koupí nafťáka, najezdí za 5 let 250 tkm, pak auto bez podvodu (manipulace s tacho) prodají a druhý majitel bez investic najezí dalších 150 tisíc zase tolik nebude...


Davide, není to až tak pravda o těch nákladech u starých chrochtáků. Já mám 2 - Stilo MW a Octavii I, Oktávku mám cca 8 let (r.v.2003) auto mělo při koupi 200tis a byl jsem pro to v německu. Oktávka naprosto bez problémů - měnil jsem jen starter. Jinak vše původní a měním pouze spotřebák - oleje... Stilo - ano zase diesel r.v. 2004 kupoval jsem před cca 4 lety právě za těch kritických 80 tisíc - mělo to na tachu 105 tis, což se mi zdálo podezřelé, ale po prozkoumání cebií a servisem, to tak asi bylo. Nedám na auto dopustit, měním jen spotřebák jak u oktávky a i teďˇ, kdy u nás bylo -17 auta startovala naprosto v pohodě.. Je ale pravda, že jsem hned po koupi udělal velký servis - tzn olej motorový, převodový, rozvody, brzdy, podvozek . Ale od té doby mám klid, jen jezdím. Možná mám štěstí při výběru, nebo je to jak se o auta starám. Takže dají se koupit staré diesly, které budou fungovat, ale je potřeba vybírat. Ale u benzínu můžeš taky narazit na hujdu auto. Je to vždy sázka do loterie.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 25.01.2016 15:32, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
driver111 napísal:
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
nepřihlášený uživatel napísal:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David
Stabilizátor, uchycení stabilizátoru, ramena i čepy jsou součásti podléhající běžnému opotřebení a podle mě není možné na ně vztahovat záruku. Je to podobné, jako u pneumatik nebo baterky - těžko vymáhat jejich sjetí nebo odchod baterie. Nejsou prodávany jako nové s vlastnostmi nových.U vozu se na STK kontrolují vůle na přední nápravě, zadní náprava kontrolována nezatížená pouze opticky a tam nemusí být nic vidět, takže auto zcela legálně projde.U auta z roku 2000 nelze garantovat prakticky nic a téměř u každé komponenty lze říci, že došla na hranici své životnosti. Stranou nechávám deklarovaný "stav tachometru", kterým se dnes rozhodně nemyslí, co má auto skutečně najeto. U 16 let starého vozu tohoto typu nebude 1/2 milionu výjimkou.A na závěr: Fakt nechápu touhu lidí si koupit 16 let staou naftovou prémii s domněnkou, že ušetřím na palivu.
Škoda, žes tak kvalitní příspěvek na závěr devalvoval tou hláškou o naftě. To už je snad diagnóza . Typ pohonu s vylágrovaným podvozkem úplně přímo nesouvisí...nebo?
Dovolil bych si ohradit se. Nákup 16 let staré naftové ojetiny je obecně hloupost ze dvou důvodů: 1) chci jezdit hodně, takže požaduji vysokou spolehlivost (od 16-li leté ojetiny obecně???) 2) chci jezdit málo, takže na palivu ušetřím 00 nic. Takže já tu (i jinde) spíš vidím problém "červeného hadru", když se nelichotivě zmíním o naftě. Navíc já se tím netajím a vždy jsem uměl vystvětlit, proč něco ano a proč něco ne. A dokola se dohaduju jen s Váma, co to mají na business a kroutí 30 tkm a více a koupili jste nové nebo zánovní chrochtáky. Přitom já kritizuju, že si někdo koupí naftu na 10 tkm/rok, aby ušetřil 3-5 tisíc ročně a většinou má 80-100 tisíc rozpočet. A znovu zopakuju, že u naftového osobáku drží černého Petra buď první majitel (najede málo, atkže se mu nafta nestihne vyplatit) nebo druhý (koupí točenku a sem tam musí něco vyměnit, což mu požere úspory na palivu). Těch co, koupí nafťáka, najezdí za 5 let 250 tkm, pak auto bez podvodu (manipulace s tacho) prodají a druhý majitel bez investic najezí dalších 150 tisíc zase tolik nebude...
Dvide, není to až tak pravda o těch nákladech u starých chrochtáků. Já mám 2 - Stilo MW a Octavii I, Oktávku mám cca 8 let (r.v.2003) auto mělo při koupi 200tis a byl jsem pro to v německu. Oktávka naprosto bez problémů - měnil jsem jen starter. Jinak vše původní a měním pouze spotřebák - oleje... Stilo - ano zase diesel r.v. 2004 kupoval jsem před cca 4 lety právě za těch kritických 80 tisíc - mělo to na tachu 105 tis, což se mi zdálo podezřelé, ale po prozkoumání cebií a servisem, to tak asi bylo. Nedám na auto dopustit, měním jen spotřebák jak u oktávky a i teďˇ, kdy u nás bylo -17 auta startovala naprosto v pohodě.. Je ale pravda, že jsem hned po koupi udělal velký servis - tzn olej motorový, převodový, rozvody, brzdy, podvozek . Ale od té doby mám klid, jen jezdím. Možná mám štěstí při výběru, nebo je to jak se o auta starám. Takže dají se koupit staré diesly, které budou fungovat, ale je potřeba vybírat. Ale u benzínu můžeš taky narazit na hujdu auto. Je to vždy sázka do loterie.


Takže kolik jsi koupil těch 16-ti letých nafťáků? Já napočítal 0. Tvůj nejstarší má 13, a to jej 8 let vlastníš, takže jej máš přesně zmapovaný, ale tady se koupilo 16-ti leté BMW a nový majitel se diví, že tomu něco je a nebude si pouze užívat jízdu za pár drobných, když investoval do chrochty.
Ad Stilo: Kolik ušetřil na palivu ten první majitel, když za 8 let najel 105 tisíc?
Potvrzuješ jen to, co tady píšu.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 25.01.2016 15:54, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
nepřihlášený uživatel napísal:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David
Stabilizátor, uchycení stabilizátoru, ramena i čepy jsou součásti podléhající běžnému opotřebení a podle mě není možné na ně vztahovat záruku. Je to podobné, jako u pneumatik nebo baterky - těžko vymáhat jejich sjetí nebo odchod baterie. Nejsou prodávany jako nové s vlastnostmi nových.U vozu se na STK kontrolují vůle na přední nápravě, zadní náprava kontrolována nezatížená pouze opticky a tam nemusí být nic vidět, takže auto zcela legálně projde.U auta z roku 2000 nelze garantovat prakticky nic a téměř u každé komponenty lze říci, že došla na hranici své životnosti. Stranou nechávám deklarovaný "stav tachometru", kterým se dnes rozhodně nemyslí, co má auto skutečně najeto. U 16 let starého vozu tohoto typu nebude 1/2 milionu výjimkou.A na závěr: Fakt nechápu touhu lidí si koupit 16 let staou naftovou prémii s domněnkou, že ušetřím na palivu.
Škoda, žes tak kvalitní příspěvek na závěr devalvoval tou hláškou o naftě. To už je snad diagnóza . Typ pohonu s vylágrovaným podvozkem úplně přímo nesouvisí...nebo?
Dovolil bych si ohradit se. Nákup 16 let staré naftové ojetiny je obecně hloupost ze dvou důvodů: 1) chci jezdit hodně, takže požaduji vysokou spolehlivost (od 16-li leté ojetiny obecně???) 2) chci jezdit málo, takže na palivu ušetřím 00 nic. Takže já tu (i jinde) spíš vidím problém "červeného hadru", když se nelichotivě zmíním o naftě. Navíc já se tím netajím a vždy jsem uměl vystvětlit, proč něco ano a proč něco ne. A dokola se dohaduju jen s Váma, co to mají na business a kroutí 30 tkm a více a koupili jste nové nebo zánovní chrochtáky. Přitom já kritizuju, že si někdo koupí naftu na 10 tkm/rok, aby ušetřil 3-5 tisíc ročně a většinou má 80-100 tisíc rozpočet. A znovu zopakuju, že u naftového osobáku drží černého Petra buď první majitel (najede málo, atkže se mu nafta nestihne vyplatit) nebo druhý (koupí točenku a sem tam musí něco vyměnit, což mu požere úspory na palivu). Těch co, koupí nafťáka, najezdí za 5 let 250 tkm, pak auto bez podvodu (manipulace s tacho) prodají a druhý majitel bez investic najezí dalších 150 tisíc zase tolik nebude...


Já tvoje argumenty chápu, ale v tomhle případě vyloženě trolluješ. Řeč je o podvozku, ten bude vyžadovat při stejném nájezdu nafty a benzínu +- stejnou investici.
A s tím Černým Petrem se pleteš. Kupoval jsem auto z D, najeto 140 tkm za 4 roky od živnostníka. Vezmu-li v potaz daňovou úsporu + rozdíl cen D a BA, tak ten na tom neprodělal. Já platil jen 2x čištění FAPu a doplňování aditiva (celkem cca 12 tis). Teď odešla spojka s dvouhmotou (taky 12). Najeto necelých 360 tis km za 12 let.... Kdybych jezdil tebou zmiňovaný nájezd 10tkm/rok, tak mám zvýšené servisní náklady oproti benzínu 24tKč za 22 let!!! Vstřiky a turbo stále původní...
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Pondelok 25.01.2016 16:12, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
David V napísal:
driver111 napísal:
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
nepřihlášený uživatel napísal:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David
Stabilizátor, uchycení stabilizátoru, ramena i čepy jsou součásti podléhající běžnému opotřebení a podle mě není možné na ně vztahovat záruku. Je to podobné, jako u pneumatik nebo baterky - těžko vymáhat jejich sjetí nebo odchod baterie. Nejsou prodávany jako nové s vlastnostmi nových.U vozu se na STK kontrolují vůle na přední nápravě, zadní náprava kontrolována nezatížená pouze opticky a tam nemusí být nic vidět, takže auto zcela legálně projde.U auta z roku 2000 nelze garantovat prakticky nic a téměř u každé komponenty lze říci, že došla na hranici své životnosti. Stranou nechávám deklarovaný "stav tachometru", kterým se dnes rozhodně nemyslí, co má auto skutečně najeto. U 16 let starého vozu tohoto typu nebude 1/2 milionu výjimkou.A na závěr: Fakt nechápu touhu lidí si koupit 16 let staou naftovou prémii s domněnkou, že ušetřím na palivu.
Škoda, žes tak kvalitní příspěvek na závěr devalvoval tou hláškou o naftě. To už je snad diagnóza . Typ pohonu s vylágrovaným podvozkem úplně přímo nesouvisí...nebo?
Dovolil bych si ohradit se. Nákup 16 let staré naftové ojetiny je obecně hloupost ze dvou důvodů: 1) chci jezdit hodně, takže požaduji vysokou spolehlivost (od 16-li leté ojetiny obecně???) 2) chci jezdit málo, takže na palivu ušetřím 00 nic. Takže já tu (i jinde) spíš vidím problém "červeného hadru", když se nelichotivě zmíním o naftě. Navíc já se tím netajím a vždy jsem uměl vystvětlit, proč něco ano a proč něco ne. A dokola se dohaduju jen s Váma, co to mají na business a kroutí 30 tkm a více a koupili jste nové nebo zánovní chrochtáky. Přitom já kritizuju, že si někdo koupí naftu na 10 tkm/rok, aby ušetřil 3-5 tisíc ročně a většinou má 80-100 tisíc rozpočet. A znovu zopakuju, že u naftového osobáku drží černého Petra buď první majitel (najede málo, atkže se mu nafta nestihne vyplatit) nebo druhý (koupí točenku a sem tam musí něco vyměnit, což mu požere úspory na palivu). Těch co, koupí nafťáka, najezdí za 5 let 250 tkm, pak auto bez podvodu (manipulace s tacho) prodají a druhý majitel bez investic najezí dalších 150 tisíc zase tolik nebude...
Dvide, není to až tak pravda o těch nákladech u starých chrochtáků. Já mám 2 - Stilo MW a Octavii I, Oktávku mám cca 8 let (r.v.2003) auto mělo při koupi 200tis a byl jsem pro to v německu. Oktávka naprosto bez problémů - měnil jsem jen starter. Jinak vše původní a měním pouze spotřebák - oleje... Stilo - ano zase diesel r.v. 2004 kupoval jsem před cca 4 lety právě za těch kritických 80 tisíc - mělo to na tachu 105 tis, což se mi zdálo podezřelé, ale po prozkoumání cebií a servisem, to tak asi bylo. Nedám na auto dopustit, měním jen spotřebák jak u oktávky a i teďˇ, kdy u nás bylo -17 auta startovala naprosto v pohodě.. Je ale pravda, že jsem hned po koupi udělal velký servis - tzn olej motorový, převodový, rozvody, brzdy, podvozek . Ale od té doby mám klid, jen jezdím. Možná mám štěstí při výběru, nebo je to jak se o auta starám. Takže dají se koupit staré diesly, které budou fungovat, ale je potřeba vybírat. Ale u benzínu můžeš taky narazit na hujdu auto. Je to vždy sázka do loterie.
Takže kolik jsi koupil těch 16-ti letých nafťáků? Já napočítal 0. Tvůj nejstarší má 13, a to jej 8 let vlastníš, takže jej máš přesně zmapovaný, ale tady se koupilo 16-ti leté BMW a nový majitel se diví, že tomu něco je a nebude si pouze užívat jízdu za pár drobných, když investoval do chrochty. Ad Stilo: Kolik ušetřil na palivu ten první majitel, když za 8 let najel 105 tisíc? Potvrzuješ jen to, co tady píšu.


Ano já tvé argumenty chápu a souhlasím s nimi, taky jsem výše psal, že něco takového reklamovat je blbost. TO jestli první majitel ušetřil nebo ne mě nezajímá, to je jeho problém, důležité, že spořím já . Ale prostě dle mě se vybrat dá, ale nelze čekat, že do toho nedám korunu, jako tazatel a samozřejmě to nesmí být prémie za ty prachy, bo to bude olítaná plečka.
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.