Michal napísal:
...v mezičase proběhla v tisku premiéra devítistupňové převodovky od ZF. Ale o tom psát nechci. V diskusi k článku se objevil názor
http://www.novinky.cz/diskuse?id=240263&articleId=/auto/235842-zf-predstavilo-prvni-devitistupnovy-automat-na-svete.html§ionId=12
...že automobil má daleko nižší spotřebu pokud jede v otáčkách, ve kterých je položen točivý moment, než při otáčkách nízkých. Zkoušel jsem to na "vlastní auto" a upřímně řečeno moc se mi to nezdá... může se k tomu někdo vyjádřit?
Pro jistotu přidávám zmiňovaný názor z diskuse:
Protože tuto větu nečtu poprvé, rád bych čtenáře upozornil na fámu, která se již delší dobu šíří českou automobilovou veřejností. I díky práci portálu novinky.cz.
Automobil nedosahuje nejnižší průměrné spotřeby v nejnižších otáčkách, ale v bodě maximálního kroutícího momentu! Jde o stav kdy motor, má na spotřebu paliva největší sílu a tím pádem lehce udržuje nastavenou rychlost.
Potřebné údaje, si snadno zjistíte v manuálu k vozidlu. Pohybujte se cca 150 OT pod max. krout. momentem až 200OT nad ním.
Příklady z praxe
Fabie 1.4mpi 16V 71kw - řidič po instrukci novinek dlouhodobě 6,2L/100km průměrně 2000-2500 OT, po instruktáži 3000-3300ot - dlouhodobě 5,0L.
A6 2,5Tdi 110kw - před 1300-1900 OT 9,8L, po 1800 - 2100OT 7,8
Na automobilech nedeošlo během měření k žádným úpravám. Přeji spokojené a hlavně levnější cestování.
Procházka