0
späť
 

diskuze k tématu: BMW 1 druhé generace: nové motory a osmistupňový automat

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.06.2011 15:32, Automat ZF
...v mezičase proběhla v tisku premiéra devítistupňové převodovky od ZF. Ale o tom psát nechci. V diskusi k článku se objevil názor
http://www.novinky.cz/diskuse?id=240263&articleId=/auto/235842-zf-predstavilo-prvni-devitistupnovy-automat-na-svete.html&sectionId=12
...že automobil má daleko nižší spotřebu pokud jede v otáčkách, ve kterých je položen točivý moment, než při otáčkách nízkých. Zkoušel jsem to na "vlastní auto" a upřímně řečeno moc se mi to nezdá... může se k tomu někdo vyjádřit?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.06.2011 15:32, RE: Automat ZF
Michal napísal:
...v mezičase proběhla v tisku premiéra devítistupňové převodovky od ZF. Ale o tom psát nechci. V diskusi k článku se objevil názor
http://www.novinky.cz/diskuse?id=240263&articleId=/auto/235842-zf-predstavilo-prvni-devitistupnovy-automat-na-svete.html&sectionId=12
...že automobil má daleko nižší spotřebu pokud jede v otáčkách, ve kterých je položen točivý moment, než při otáčkách nízkých. Zkoušel jsem to na "vlastní auto" a upřímně řečeno moc se mi to nezdá... může se k tomu někdo vyjádřit?
Pro jistotu přidávám zmiňovaný názor z diskuse:

Protože tuto větu nečtu poprvé, rád bych čtenáře upozornil na fámu, která se již delší dobu šíří českou automobilovou veřejností. I díky práci portálu novinky.cz.

Automobil nedosahuje nejnižší průměrné spotřeby v nejnižších otáčkách, ale v bodě maximálního kroutícího momentu! Jde o stav kdy motor, má na spotřebu paliva největší sílu a tím pádem lehce udržuje nastavenou rychlost.
Potřebné údaje, si snadno zjistíte v manuálu k vozidlu. Pohybujte se cca 150 OT pod max. krout. momentem až 200OT nad ním.

Příklady z praxe
Fabie 1.4mpi 16V 71kw - řidič po instrukci novinek dlouhodobě 6,2L/100km průměrně 2000-2500 OT, po instruktáži 3000-3300ot - dlouhodobě 5,0L.

A6 2,5Tdi 110kw - před 1300-1900 OT 9,8L, po 1800 - 2100OT 7,8
Na automobilech nedeošlo během měření k žádným úpravám. Přeji spokojené a hlavně levnější cestování.
Procházka
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.06.2011 16:44, RE: Automat ZF
Michal napísal:
Pro jistotu přidávám zmiňovaný názor z diskuse:

Protože tuto větu nečtu poprvé, rád bych čtenáře upozornil na fámu, která se již delší dobu šíří českou automobilovou veřejností. I díky práci portálu novinky.cz.

Automobil nedosahuje nejnižší průměrné spotřeby v nejnižších otáčkách, ale v bodě maximálního kroutícího momentu! Jde o stav kdy motor, má na spotřebu paliva největší sílu a tím pádem lehce udržuje nastavenou rychlost.
Potřebné údaje, si snadno zjistíte v manuálu k vozidlu. Pohybujte se...
Podle mě je tohle v dynamickém silničním provozu prakticky nepoužitelná rada. Ano, motor má měrnou spotřebu nejnižší jen v určitých (vyšších) otáčkách, ale pojedu-li na pohodu po rovině 90km/h, čili s potřebou jen menšího výkonu motoru, tak je totální nesmysl, abych točil místo 2,2tis. přes 3tis. otáček ve víře nižší spotřeby. Tohle je mnohem složitější problém. Pan David V. o tom jistě napíše sáhodlouhý článek .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.06.2011 20:05, RE: Automat ZF
ivan2 napísal:
Podle mě je tohle v dynamickém silničním provozu prakticky nepoužitelná rada. Ano, motor má měrnou spotřebu nejnižší jen v určitých (vyšších) otáčkách, ale pojedu-li na pohodu po rovině 90km/h, čili s potřebou jen menšího výkonu motoru, tak je totální nesmysl, abych točil místo 2,2tis. přes 3tis. otáček ve víře nižší spotřeby. Tohle je mnohem složitější problém. Pan David V. o tom jistě napíše sáhodlouhý článek .
o víkendu jsem se tomu věnoval a myslím, že je to totální nesmysl. Jel jsem okolo 3300-3500 otáček na dálnici na pětku cca 145 km/h a žralo mi to okolo 12,5 litru - když jsem přeřadil na šestku, šla spotřeba okamžitě dolů...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.06.2011 21:21, RE: Automat ZF
Michal napísal:
o víkendu jsem se tomu věnoval a myslím, že je to totální nesmysl. Jel jsem okolo 3300-3500 otáček na dálnici na pětku cca 145 km/h a žralo mi to okolo 12,5 litru - když jsem přeřadil na šestku, šla spotřeba okamžitě dolů...
no jasan, oni míchaj dvě věci dohromady. Otáčky, při kterých má motor nejmenší spotřebu v poměru k výstupnímu výkonu či kr. momentu je věc jedna a spotřeba auta je věc druhá. To zas někdo něco zaslech z rychlíku. Ale je fakt, že tohle doporučování už jsem párkrát slyšel, možná i v motožurnálu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.06.2011 21:22, RE: Automat ZF
Michal napísal:
o víkendu jsem se tomu věnoval a myslím, že je to totální nesmysl. Jel jsem okolo 3300-3500 otáček na dálnici na pětku cca 145 km/h a žralo mi to okolo 12,5 litru - když jsem přeřadil na šestku, šla spotřeba okamžitě dolů...
jen bych chtěl ještě dodat, že podle mě má suveréně největší vliv na spotřebu styl jízdy, předvídání, brždění pod kopcem atd., ale to už se tu psalo mockrát.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 13.06.2011 10:08, RE: Automat ZF
ivan2 napísal:
Podle mě je tohle v dynamickém silničním provozu prakticky nepoužitelná rada. Ano, motor má měrnou spotřebu nejnižší jen v určitých (vyšších) otáčkách, ale pojedu-li na pohodu po rovině 90km/h, čili s potřebou jen menšího výkonu motoru, tak je totální nesmysl, abych točil místo 2,2tis. přes 3tis. otáček ve víře nižší spotřeby. Tohle je mnohem složitější problém. Pan David V. o tom jistě napíše sáhodlouhý článek .
A má to vůbec smysl? Už jsem jich psal tolik....a stejně nic.
Pořád dokola se tady pletou pojmy a dojmy. Při nejvyšším Mk je nejlepší využití paliva, ale neznamená to automaticky nejnižší spotřebu, a to z jednoho prostého důvodu. Jsou to parametry, které se udávají pro plný plyn. Takže držet motor v otáčkách se vyplatí pouze v případě, že očekávám, že nastane potřeba výkonu, ale na spotřebu to má vliv opačný.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.