hubis napísal:
Já do toho nechci kecat, ale ten příspěvek je poněkud zavádějící. pokud je mi dobře známo, tak možnost odpočtu DPH ze samotného auta byla zrušena novelou zákona o DPH platnou od října 2003, kdy se u vozidel kategorie N1 ("s mřížkou") nově zavedla jen možnost odpočtu DPH ze finanční služby, tedy z leasingu. Mimochodem: To byl přesně jeden z důvodů, proč jsem si své "Auto s mřížkou" pořizoval na poslední chvíli v září 2003. Mimochodem: ta mřížka nyní leží ve sklepě, protože praktický užitek postrá...
Tenkrát šlo o vozidla MONTÁŽNÍ M1, poté toto bylo zrušeno, dokud nepřišel fígl se záměnou za nákladní N1. Jinak přepážku doporučuji vozit pořád v autě, zejména na STK
. DPH je tak plně odečitatelná. Jen je zajímavé, že většina západních zemí (ke kterým vzhlížíme s obdivem) umožňuje firmám odečet DPH i u osobních aut pro podnikání. Tudíž není třeba dělat takové šaškárny jako u nás, a platit drncající dráty za druhou řadou sedadel. Jinak cena "přestavby" je docela různá. Co vím, od 12 do 40 tisíc dle automobilky a modelu. To má zas někdo byznys...