0
späť
 

diskuze k tématu: Auto na dálnici do 150 tis

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
xondysx
počet príspevkov8
dátum registrácie11.04.2017
Štvrtok 07.03.2024 09:08, Auto na dálnici do 150 tis
Dobrý den,
se změnou práce mě čeká dojíždění po dálnici 70 km tam a 70 zpět a moje fabia 3 mpi se na to moc nehodí. Nějaké tipy za co vyměnit co má rozumnou spotřebu a nemá velké výdaje. Cena cca do 150 tis max.
Díky za názory
reagovať
Pepanek
počet príspevkov45
dátum registrácie16.01.2022
Štvrtok 07.03.2024 15:28, RE: Auto na dálnici do 140 tis
citácia:
reakce na: xondysx, 07.03.2024 09:08 (Dobrý den,se změnou práce mě č ...)

Máme věštit z křišťálové koule, jestli po té dálnici pojedeš 10 nebo 150 km?
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Štvrtok 07.03.2024 17:10, RE: Auto na dálnici do 140 tis
citácia:
reakce na: xondysx, 07.03.2024 09:08 (Dobrý den,se změnou práce mě č ...)


Než jsem v r. 2018 odešel na zasloužený odpočinek, hodně často jsme jezdil Superbem II TDI. Zvenku sice nic moc dyzajn, ale na dlouhou trasu pohoda. Slušně komfortní podvozek, kdy člověk nemusí po 500km navštívit chiropraktika, spotřeba s manuální převodovkou kolem 6,0/100, rychlosti po dálnici tacho 150, jinak kolem 100 mimo dálnice.. Volil bych Mondeo s TDCI, Superb TDI, Pasát TDI, Citroen C5 HDI...
reagovať
kristian2
počet príspevkov273
dátum registrácie31.03.2015
Štvrtok 07.03.2024 21:02, RE: Auto na dálnici do 150 tis
citácia:
reakce na: xondysx, 07.03.2024 09:08 (Dobrý den,se změnou práce mě č ...)
cokoliv menšího v dehtu ,fabia .clio.to už budou starší kusy, peugeot 308 . wv polo se da sehnat v cenovém limitu. Z nájezdem min 25000 km ročně a limitem na koupi a snahou o co nejmenší náklady na servis bych brouzdal v této kategorii . Samozřejmě nejsou to dalniční
dravci ale takový oslové co poslouží .Na úkor pohodlnosti.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 08.03.2024 08:19, RE: Auto na dálnici do 150 tis
citácia:
reakce na: xondysx, 07.03.2024 09:08 (Dobrý den,se změnou práce mě č ...)


70 km tam a 70 km zpet mi nepijde zas tak hrozna porce kilometru, obzvlaste po dalnici, kde to clovek ujede za vyrazne mene nez hodinu. Nevim jestli jsem oproti ostatnim nesmrtelnej nebo necitim snad bolest, ale ja nemam problem i ve dvojkove fabii jet vice jak hodinu. A pokud chcete maximalne nenarocne auto naservis, tak bych se urcite vyhnul radam vyse na Superba, Mondeo TDCI a podobne, jsou to pohldne koraby, ale servis bude rozhodne vyssi. Pokud je vase Fabia spolehliva a nemate problem s ni tech 70 km jet, tak bych si ji nechal a jezdils ni dal. Nerekneu, kdyz nekdo jezdi vyssi stovky kilometru denne, pak mi auta jako Mondeo, Passat, Superb davaji smysl (pokud tedy mate na servis) ale jinak bych se klidne drzel te Fabie a nebo jen o kategori vys, tedy Focus, Peugeot 308 a podobne.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Piatok 08.03.2024 09:29, RE: RE: Auto na dálnici do 150 tis
citácia:
reakce na: mufik.martin, 08.03.2024 08:19 (70 km tam a 70 km zpet mi nepi ...)


Ale nebude servis vyšší. Jako příklad uvedu synova S-maxe TDCi, r.v. 2008, najeto cca 370.000 km: vstřiky PŮVODNÍ!!!!!!!. turbo PŮVODNÍ!!!!!, EGR PŮVODNÍ, FAP naštěstí nemá. Co byl problém,, tak klima kompresor (autor. 30tCZK, vrakáč 1/3) a co dva roky nové sady penu letní + zimní, než přešel na celoroční. Jinak olej, filtry, brzdovka, kotouče desky, vše za cenu starý kavky ve vesnické dílně. Co je paradox největší a dodnes nechápu, auto, co má reálných 370.000km má PŮVODNÍ tlumiče, které jsou dle testu opotřebeny ze 30!!!! Auto má 16 let a není n a něm pupínek koroze. Samo, že vniotřek odpovídá nájezdu, sedačky má prosezenou bočnici, volant je jak úhoř, ale co je zásadní, auto jezdí denodenně a poměrně krátké trasy, spotřeba na dálnici je do 7/100 ve 3 lidech, jinak okresky na pohodu 5,5!!! Takže kedćy o servisu jsou zcela mimo mísu. Mohu pokračovat mým bývalým zděděným po otci Mondeem 1,8i 92kW, r.v. 2006, nájezd dle tacho 140.000, ale v reálu tak 200. Auto jsem po smrti otce vlastnil 4 roky, 3 roky je z domu, takže mělo v té době 15 let!!!. na motor nebylo sáhnuto, stejně tak na převpodovku. měnil se olej, brzdy, svíce, desky, filtry. Rozvody to mělo řetězem a držely, ne jak u nějakých Fabií, spotřeba ve dvou lidech za celou dobu, cojsme ho měl a jezdil s ním výhradně město a výlety do hor (tedy max. délka cesty 45 + 45, ale spíše tak 25 + 25) byla dle výpočtu cca 6,4/100! Koroze??? Ani omylem,l na to, že dědeček auto stačil 2x nabořit, nefungoval akorátž výhřev sedačky židiče a čelního skla jen někde, jinak vše cajk. jediná větší oprava byla hadice odvzdušení klikové skříně, ta stála nesuktečnách asi 4500Kč, na to, že to byl kus gumy. A čistl se jednou volnoběžný ventil. Tit vše. Asi máte hopši smůlu. Já měl v životě 28 aut a nepamatuji, že bych něco dramatického řešil, na Subaru byl servis logticky dražší, ptž. 4x4 a tedy olej navíc a td, ale jinak nic. Chce to kupovat AUTO a ne vrak po smrti. zdar.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 11.03.2024 08:23, RE: RE: RE: Auto na dálnici do 150 tis
citácia:
reakce na: Zdeny60, 08.03.2024 09:29 (Ale nebude servis vyšší. Jako ...)


Nerikam, ze vetsi auta musi vzdy mit drazsi servis, ale kdyz vezmu 150 tis tak mam rozhodne vetsi pravdepodobnost koupit zachovale male nebo mensi auto s predpokladem mensich oprav, nez za 150 tis Superb, Passat nebo Mondeo. Nevim, kolik vam je let, ze mate za sebou jiz 28 aut, ale i kdyby vam bylo treba kolem 60ti let, tak to mate kazde auto plus minus tak 1 - 2 roky, a to kdyz clovek ma stesti na koupi po peclivem majiteli, tak je pravdepdoobnsot, ze ten rok az dva do toho, krome oleje, neda korunu navic. Sam jsem mel Citroen C5 HDI s 340 tis na tachometru (v realu cca 380tis) takze vse puvodni, ale turbo uz se posldni 3 roky hlasilo o vymenu, vstriky jeste OK, ale taky by je to cekalo. FAP byl jiz 2x čišťěn, podvozek už přes noc klesal a automat i přes pravidelné výměny oleje si dokázal taky občas kopnout.....At si tazatel samozrejme koupi, co je mu nejmilejsi, konec koncu, jezdit a servisovat si to bude on. Ale za me, 70+70km neni zas tak hrozna porce kilometru, abych mermomoci musel na to kupovat superba ci mondeo. Asi jsem nenarocnej nebo blbej, ale prirovnal bych se asi k 90% bezne populace, pro ktere je auto dopravnim prostredkem a byl jsem na dlouhe trasy spokojenej jak s Citoren C5, tak i s Fabii II kombi. Ted jsme dali s detmi chorvatsko ve Skode Kamiq a necitim, ze by me to nejak zmrzacilo nebo, ze bych se citil rozlamanej a touzil stredni tride. Vyrustal jsem na Skode 120 a favorit a to byl teprve ocistec :) Takze za me, ja byhc klidne do te prace jezdil tou trojkovou fabii, kterou ma tazatel a neresil to, preci jen, je to cca 3/4 hodinky cesty, i kdyz po dalnici.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.