citácia:
reakce na: mufik.martin, 08.03.2024 08:19 (70 km tam a 70 km zpet mi nepi ...)
Ale nebude servis vyšší. Jako příklad uvedu synova S-maxe TDCi, r.v. 2008, najeto cca 370.000 km: vstřiky PŮVODNÍ!!!!!!!. turbo PŮVODNÍ!!!!!, EGR PŮVODNÍ, FAP naštěstí nemá. Co byl problém,, tak klima kompresor (autor. 30tCZK, vrakáč 1/3) a co dva roky nové sady penu letní + zimní, než přešel na celoroční. Jinak olej, filtry, brzdovka, kotouče desky, vše za cenu starý kavky ve vesnické dílně. Co je paradox největší a dodnes nechápu, auto, co má reálných 370.000km má PŮVODNÍ tlumiče, které jsou dle testu opotřebeny ze 30!!!! Auto má 16 let a není n a něm pupínek koroze. Samo, že vniotřek odpovídá nájezdu, sedačky má prosezenou bočnici, volant je jak úhoř, ale co je zásadní, auto jezdí denodenně a poměrně krátké trasy, spotřeba na dálnici je do 7/100 ve 3 lidech, jinak okresky na pohodu 5,5!!! Takže kedćy o servisu jsou zcela mimo mísu. Mohu pokračovat mým bývalým zděděným po otci Mondeem 1,8i 92kW, r.v. 2006, nájezd dle tacho 140.000, ale v reálu tak 200. Auto jsem po smrti otce vlastnil 4 roky, 3 roky je z domu, takže mělo v té době 15 let!!!. na motor nebylo sáhnuto, stejně tak na převpodovku. měnil se olej, brzdy, svíce, desky, filtry. Rozvody to mělo řetězem a držely, ne jak u nějakých Fabií, spotřeba ve dvou lidech za celou dobu, cojsme ho měl a jezdil s ním výhradně město a výlety do hor (tedy max. délka cesty 45 + 45, ale spíše tak 25 + 25) byla dle výpočtu cca 6,4/100! Koroze??? Ani omylem,l na to, že dědeček auto stačil 2x nabořit, nefungoval akorátž výhřev sedačky židiče a čelního skla jen někde, jinak vše cajk. jediná větší oprava byla hadice odvzdušení klikové skříně, ta stála nesuktečnách asi 4500Kč, na to, že to byl kus gumy. A čistl se jednou volnoběžný ventil. Tit vše. Asi máte hopši smůlu. Já měl v životě 28 aut a nepamatuji, že bych něco dramatického řešil, na Subaru byl servis logticky dražší, ptž. 4x4 a tedy olej navíc a td, ale jinak nic. Chce to kupovat AUTO a ne vrak po smrti. zdar.