citácia:
reakce na: RSkater, 12.12.2023 13:19 (Plánuji na jaře koupit nové vo ...)
Upřímně vám doporučuji Renault Clio IV, tedy modelovou řadu do roku ruším 2019. A to na základě zkušeností se dvěma auty, obě z roku 2018, obě mají motor 1,2i 54kW. Jedno slouží u nás jako městské auto, jedno má dcera na dojíždění do práce asi 10+10km. Jednak - auto je téměř absolutně spolehlivé. ANa obou se totiž přiu cca 35000km se vyskytla závada-odešla lambda sonad, u obou měněno na záruku (obě auta měly 5 let), jinak je to drobnost za cca 3500Kč. Jinak absolutně nic. Vše funguje, jak má. Auta mají excelentní antikorozní ochranu, což jsem si už ověřil na předchozím Cliu z r. 2005, které nahradilo právě to z r. 2018. Po 13 letech ježdění v soli a marastu (městské auto, dělník na hory, do kamení, kterým tady sypou silnice) neměl jeden jediný pupínek koroze!!! Clio IV má sice jen 54kW, ale dobře poskládano převodovku, takže se s ním dá v pohodě jezdit i na delší mimoměstské trasy. Sedačky jous dobré, není to ta prosezená vana, co známe z některých jiných aut. Jsou příjmeně tuhéa mají poměrně dobré boční vedení. Převodovka (5°) je tuhá, jak mnozí píší, že je nepřesná a kdesi cosi, tak to jsou jen hospodské kecy, stupně tam padají jak po másle a to i v zimě, kdy řada aut má problém v mrazu zařadit vůbec jedničku. Motor startuje na drb i při -25, které tady v Jeseníkách občas máme. Spotřeba v tomto režimu ježdění (tedy zejména město a pak výlety do hor do 40+40km) je po roce 5,89 unašeho auta, dcear má 5,7, protože jezdí více těch tras 10+10km a méně města. V létě nemám problém zajet trasu Šumperk Ostrava za 4,8/100. Servis je levný, olej po 15 tkm, gumy levné, protože 15´´. Co bych uvítal, tak lepší svtěla, halogeny v dnešní době fakt už nic moc. Jinka to má klimu která fakticky chladí, LED denní svícení, tempomat!, BT připojení k telefonu... Za mě - dávám 9*/10 kvůli světlům.