nepřihlášený uživatel napísal:
Dobry den, Potrebuj poradit mezi A6 sedan 3.0TDI vs. 3.0 TFSI (obe v quattro) po facelift od konci 2008, co by bylo lepsi. Rocne najedu cca. 25t km, 70-80% po praze a zbytek po dalnici v nemecku, muzu dat kolem 400t kc +- neco na pripadny servis, nechci 4 nebo 8 valce protoze 6 valec je pro me dostacujici a jenom v automatu. Dotazi ktere chci vedet: - 3.0 TFSI realny konzumace ve meste a dalnice. - vyhnout se airmatic (vzduchovy podvozek)? - zivotnost Automat. - spolehlivost vstriku v TDI - jine veci ktere trapi koncernove vozy... Dekuji Jan
Benzinovy trilitr Audi je pomerne nesmyslna motorace, protoze zere jako prokopnuty, je extremne slozity (prime vstrikovani, turbo, kompresor) a pritom dynamika je sice pekna, ale ne zasadne jina nez u vyrazne jednodussich sestivalcovych atmosfer. Osobne bych rekl, ze by Audi udelalo lepe, kdyby do svych aut prevzalo misto 3.0TFSI osvedcenou 3.6FSI montovanou do nizsich koncernovych vozidel typu Passat, ktera ma obdobnou dynamiku, nizsi spotrebu a je vyrazne jednodussi.
Predrecnikem uvadena spotreba je z rise snu. Realna spotreba mimo mesto se u tohohle motoru pohybuje kolem trinacti litru. Na spritmonitor.de je prumerna spotreba uvedena jako 12.8 litru na sto s tim, ze nikdo ze skoro dvaceti majitelu nedokazal jezdit pod deset a pul litru. Ve meste pak bude spotreba kolem sestnacti litru.
Vzduchovy podvozek neni zasadni problem, pokud nekoupite extremne ojete auto, tak s nim nebyvaji problemy a pokud uz se neco stane lze nahradni dily sehnat z aftermarketu za relativne rozumne penize.
Zivotnost automatu je slusna, je tam normalni ZFko, zadny velky problem, pokud problem je pak relativne levne repasovatelny.
Vstriky TDI uz u novejsich 3.0TDI nejsou zasadnim problemem, skoro bych se vice bal o FSI vstriky prave u toho 3.0TFSI.
Celkove motorace 3.0TFSI nedava v porovnani s 3.0TDI zadny smysl ani servisne ani nakladove, jedinym duvodem pro koupi muze byt masivni uspora na kupni cene, protoze ty trilitry nikdo nechce a tak jsou proti TDIckum za ceny o sto az dveste tisic nizsi.