0
späť
 

diskuze k tématu: Porucha po najetí 80km - Audi A4 b7

kategórie zaradenia témy: poradna, ostatní, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Trawn
počet príspevkov4
dátum registrácie14.04.2017
Piatok 14.04.2017 13:36, Porucha po najetí 80km - Audi A4 b7
Dobrý den,
Minulý týden jsem koupil Audi A4 b7 2.0tdi. Auto jsem si nechal prověřit u Audi, ke koupi jsem pozval známého mechanika. Auto mělo dva měsíce nové turbo, které ale jemně hvízdalo a táhlo až ve vyšších otáčkách. Mechanik se domníval, že jde o těsnění, či regulaci. Kupující se dušoval, že je nové, ale proč měnil to předchozí, když na autě bylo ještě v záruce už jednou měněno (a vůz má teď najeto 169tis km) se mu říct nechtělo. Auto mělo sjeté gumy, proto jsem s ním nejezdil do doby, než jsem zařídil přepis a nové obutí. Prakticky na cestě z pneuservisu se turbo odpojilo a z motoru se začalo kouřit bez jakékoliv výstrahy palubního počítače. I diagnostika nic neukázala.

Lze toto považovat za skrytou vadu, nebo i přes velmi krátký časový i nájezdový úsek a závažnost poruchy se jedná o vadu opotřebením? Podle mechanika byla vada nedosažení plnícího tlaku, kterou nyní vag ukazuje mazána už víc než 40x, lze tedy předpokládat, že předchozí majitel o tomto problému musel vědět.

Děkuji
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Piatok 14.04.2017 14:12, RE:
V první řadě se zeptám, co tě vedlo koupit takové auto, když jsi věděl o možném problému? Já bych do toho nešel.
reagovať
Trawn
počet príspevkov4
dátum registrácie14.04.2017
Piatok 14.04.2017 14:34, RE:
Několik věcí. Předně auto mělo v záruční době měněn motor na náklady audi (něco tam dali špatně), takže auto, co má natočeno 169tis má motor s nájezdem 80tis, což je u 10ti letého auta vzácnost. I automechanik z audi, u kterého jsem si nechal před koupí udělat výjezd ze servisní historie říkal, že by do toho šel.

Druhá věc byla 2 měsíce staré turbo, takže i to mělo teoreticky být na čas vystarané.

Třetí věc byl odhad známého mechanika přítomného koupi, že to bude asi jen špatně regulované to turbo.

Čtvrtá věc byla, že prodávající v důsledku na kost sjetých gum a baterie na výměnu slevil.

Pátou a poslední bylo, že aut v mnou požadované výbavě je velmi málo.

Zpětně to samozřejmě byla chyba, ale své důvody (výše popsané) jsem měl.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Piatok 14.04.2017 16:07, re:
No vidíš a proto já si mechanika nikdy ke koupi vozu neberu, protože se sami můžou seknout. A vždy se mi to vyplatilo. To že je v autě měněný motor může mít více důvodů a pokud nebylo jednoznačné proč to měnili a pak bych od toho dal ruce pryč i s přihlédnutím, že už při koupi to turbo vykazovalo nedostatky. navíc sjeté gumy a baterie již naznačují, že majitel na auto totálně sere a tím víc na nějaké pořádné opravy, což je další varování při koupi.
reagovať
PatM
počet príspevkov199
dátum registrácie07.08.2016
Piatok 14.04.2017 16:46, Re re re ...........
Takže ty si koupíš na kterém je problém s turbem a pak se divíš, když udělá pápá? A chceš to vrátit jelikož jsi věděl, že to není v pořádku tak máš smůlu

Proč bych měl dávat k autu, které prodávám novou baterku a gumy? Nechtěl by jsi vyměnit i dalších 20 věcí?

reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Piatok 14.04.2017 16:50, Audi lála lalala lala
Ako píše kolega vyššie, o auto sa nikto evidentne moc nestaral. Pravdepodobne dodržiaval tiež long life, čo sa dalo zistiť. A na 99% sa stavím, že praskol rozvod. Potom vymenil motor a zbavil sa toho. Zo skúseností ale viem, že motor nevie vymeniť len tak hocikto, a kým to po lacnom servisakovy dá niekto doporiadku, ešte to pár peňazí zhltne. Čo sa týka reklamácie, záleží od zmluvy. Zašiel by som za právnikom sa opýtať či to má zmysel. A techník, čo sa vám nabudúce bude na auto pozerať, nech si vezme aj diagnostiku...
reagovať
Trawn
počet príspevkov4
dátum registrácie14.04.2017
Piatok 14.04.2017 17:11, re
Motor měnil ještě 1. majitel v itálii a to v záruce u audi, čili ten by měl být (snad) dobře. Tento český majitel se o auto vskutku nestaral, ale měl ho jen rok, takže toho moc z*urvit nemohl stihnout. Akorát to druhé turbo mu měnil nejaký jeho známý opravář, takže jsme prostě čekali, že bude namontováno ne úplně 100%.

Majitel se dušoval, že turbo je nové a je v pořádku. Navíc tady je spíš turbo důsledkem, nežli příčinou, to se snad zjistí dneska. Ať tak nebo onak, jde o poruchu na voze v době prodeje, která nešla při prodeji odhalit. Nehodlám se na prodejci hojit, je to slušný člověk, ale pokud to bude na výměnu motoru, tedy poruchu v hodnotě vozu, tak jiného nezbude. Stále doufám, že to bude nějaká prkotina za 10,20 tisíc, zaplatím a jedu. Ale pokud jsem koupil auto, které vydrželo cestu domů a do pneuservisu, než se rozskočil motor, tak Vám to nepřijde podezřelé?


PS ke gumám: jasně že u ojetého auta člověk nečeká nic, ale jestliže chce prodávající nějakou částku a v inzerátu píše top stav a pak přijedete a auto stojí na holých gumách, že by mi policajti na místě vzali techničák od auta, tak je jasné, že nějaká dohoda z ceny je na místě. Kdyby uvedl, že chce nějakou částku za auto v takovém a makovém stavu, tak člověk nad cenou remcat nebude, protože s tím do toho šel.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Piatok 14.04.2017 17:11, re:
2.0 TDI-PD jsou nejporuchovější diesely co kdy koncern dělal, nechápu lidi ktěří to i vědí, přesto to kupují i jako ojetinu, holt koncern je zapsaný jako záruka kvality
reagovať
Trawn
počet príspevkov4
dátum registrácie14.04.2017
Piatok 14.04.2017 17:26, re
No je to můj první diesel, původně jsem chtěl benzín, ale potřeboval jsem víc kilo na tažném. A šel jsem do toho jen díky tomu, že kamarád ji má a naprosto v pořádku. Bohužel je to kus od kusu, ani prověření v audi ani kontrola mechanikem nepomohla. Nebudu tady brečet na rozlitým mlékem, jen jsem chtěl radu od zkušenějších, zda v takovém případě mám nárok nebo ne (pokud se to vyvrbí zle, tak to stejně bude muset rozseknout právník) a zda nemá někdo podobnou zkušenost podobné poruchy. To turbo se vyplo (a možná to i odneslo) protože se motor od něčeho rozpálil. Od něčeho co neukázal ani palubní počítač za jízdy ani diagnostika posléze.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Piatok 14.04.2017 17:57, re
záleží jak je napsaná smlouva, zkusil bych se nejdříve s prodávajícím dohodnout, případně tím právníkem pohrozit, uvidíte jak bude reagovat
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Piatok 14.04.2017 18:10, RE: re
Trawn napísal:
No je to můj první diesel, původně jsem chtěl benzín, ale potřeboval jsem víc kilo na tažném. A šel jsem do toho jen díky tomu, že kamarád ji má a naprosto v pořádku. Bohužel je to kus od kusu, ani prověření v audi ani kontrola mechanikem nepomohla. Nebudu tady brečet na rozlitým mlékem, jen jsem chtěl radu od zkušenějších, zda v takovém případě mám nárok nebo ne (pokud se to vyvrbí zle, tak to stejně bude muset rozseknout právník) a zda nemá někdo podobnou zkušenost podobné poruchy. To turbo se vyplo (a možná to i odneslo) protože se motor od něčeho rozpálil. Od něčeho co neukázal ani palubní počítač za jízdy ani diagnostika posléze.


S tou smlouvou a poruchou je to tak: on ti dal slevu na stav vozu, ale je důležité, jestli je to ve smlouvě doslova napsané, že ti poskytl slevu na vůz kvůli turbu, pokud to tam není uvedeno, že ti dal slevu na technický stav, dalo by se to asi řešit a něco z něj dostat..
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 15.04.2017 08:05, Ojeteé premiové auto od Das Uberauto:-)
V příspěvku jis mi opět potvrdil několik postulátů:
- ojetý dýzl za výhodnou cenu
- nota bene z Itálie (kde povětšinou auta dostávají dost zabrat - děll jem tam 14 let, vím, co říkám)
- slovutný wagon od Audi 2,0TDI/potažmo VW/Škoda

Navíc jsi neviděl neslyšel, když ti někdo vypravoval bajku o "jen" špatně amotnovaným turbu.
Navíc jis znovu povtdil to,. co já říkám už asi 20 let - NIKDY nebrat mechanika z tzv. značkového servisu - tam dělá jen odpad, který se jinde neuživí. Jako soukromník by neopravil ani trojkolku pro děti.
Turbo buď namontované je nebo není. Šatně namontované turbo není.

No chlapče, mám dojem, že budeš asi fest cálovat ze svýho.
Ale jako útěchu si dobře pročti formulaci smlouvy, ale nadějě příliš velké nejsou asi na místě. Holt, splnil jsi všechny podmínky, abys dostal po uších.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Nedela 16.04.2017 20:46, s
neznám motory od Audi,nevím proč by se měnil v záruce...

Na to abych situaci pochopil nepotřebuji byt právník,a stačí mi prostě jednoduché vesnické myšlení :)

V Audi sis podle mne nehcal vyjet jen VINko nebo se ti na to koukali na zvedáku a zaplatil sis běžnou kontrolu ?

Takže kupuješ jeté auto...Víš,že je to druhej majitel,že auto vyjel do mrtě (mrtvá baterka,gumy,nedochlazování turba)...a že auto jezdilo x let v Itálii,kde se moc na km a servisy nehledí (italská nátura nestrestovat a být v pohodě platí ve všech branžích)

Jak dlouho testovací jízdu jste měli? Pokud to turbo špatně tahalo a nástup má až v pozdějších otázkách vyděl bych to spíš na nepovedenou repasi,než že je tam nový...

Navíc se dívím,že mechanik nemá sebou diagnostiku ?

K tvé otázce..pokud můžeš dokázat,že se tam mazalo 40x chybová hláška,a majitel tě na to neupozornil že je tam problém s plnícím tlakem (není li v smlouvě),tak pak ano,máš šanci uspět...

Na jednou stranu říkáš,že ten člověk je slušnej,poctivej....nedokáži si představit ani jaký servis a péčí tu auto vubec mělo - opravdu pravidelně měnil všechny filtry,oleje (tzn.převodovka.),měnil brzdovou kapalinu,servisoval pravidelně klimatizaci ...atd ? (myslím,že ne...) a že to měl jen na "macherung"...ale oprav mne jestli se mýlám...ale ani kdybych měl auto na dojetí před prodejem,nikdy bych kvuli pár tisícovkám nejezdíl na ohoblovaných gumách....tzn.pak stačí jednou nedobrzdit a nedoplatí se....
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.