0
späť
 

diskuze k tématu: Motor při zastavení drží otáčky

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 18.11.2014 20:24, Motor při zastavení drží otáčky

vozidlo: Audi A4 2.0 TFSI B7
rok výroby: 2005
palivo: benzin
výkon v kW: 147
kód motoru: momentálně nejsem schopen zjistit

popis závady: Zdravím,

chtěl bych se Vás zeptat na jednu věc, vlastním Audi A4 2.0 TFSI* z roku 2005 v automatu cca 3 měsíce. Dělal sem na tom menší generálku v podobě výměny olejového tak i vzduchového filtru, nový olej, nový napínací řemen motoru, měnila se jedna Lambda* která byla špatná, dále se měnily všechny 4 svíčky.

Nicméně poslední dobou mě děsí jedna věc, když například zaparkuju, zařadím na automatu P a ještě nevypnu motor, tak motor začne okamžitě skákat do vyšších otáček, jde tak do 1500 otáček a pak to zase spadne pod 1000, poté to opět pomaličku stoupá do těch přibližně 1500. To samé se děje když stojím například na křižovatce a zařadím neutrál...

Vysledoval jsem, že se to děje jen když je motor zahřátý, při jízdě na kratší vzdálenost kdy se ten motor nestihne pořádně zahřát se toto neděje... Neví někdo čím by to mohlo tak být? Docela mi to nahání hrůzu.. Počítám, že to, že mám z auta vykuchanej Katalyzátor*, na to vliv nebude mít?

kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Utorok 18.11.2014 20:34, Kat
Mohu se zeptat, proč je z auta vykuchán katalyzátor? Vliv by to samozřejmě mít mohlo.
reagovať
Exitus
počet príspevkov11
dátum registrácie18.11.2014
Utorok 18.11.2014 22:35, Katoš
Nejsem přímo znalec na auta, ale zkusím interpretovat co mi říkal automechanik - ten katalyzátor "vyhořel" důsledkem toho, že v autě byly staré svíčky které nestíhaly dostatečně spalovat... Když jsme ty svíčky měnili, tak se divil jak tam ty staré svíčky byly zapečené... Nicméně předešlý majitel už ten katalyzátor nekupoval, jelikož jsem se díval a cena originálního je okolo 30 000 Kč. Což bych nerad kupoval i já, je to docela pálka...
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Utorok 18.11.2014 22:51, Kat
Jestli tam není katalyzátor, tak to auto nikdy nebude bez úprav map v řídící jednotce fungovat tak, jak má. Lambda sonda by totiž měla být u těchto relativně nových aut jak před, tak i za katalyzátorem. A je pravděpodobné, že pokud dostaly lambdy podobnou dávku nespáleného benzínu jako katalyzátor, tak budou možná i po smrti.
reagovať
Exitus
počet príspevkov11
dátum registrácie18.11.2014
Utorok 18.11.2014 23:04, katoš
No přední lambda byla špatná, tu jsme právě vyměnili.. Jinak ta druhá byla OK ... (projeto diagnostikou)
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Utorok 18.11.2014 23:29, stk
Můžu se zeptat jak takový zbastlený vrak může projít legálně technickou?
reagovať
Exitus
počet príspevkov11
dátum registrácie18.11.2014
Utorok 18.11.2014 23:37, stk
Technická tam je tuším do 10.10. 2015, a legálně samozřejmě neprojde, pokud má člověk známé na STK, tak to ale není problém....
reagovať
Exitus
počet príspevkov11
dátum registrácie18.11.2014
Utorok 18.11.2014 23:55, dodatek..
Nicméně abych vám osvětlil situaci, tohle auto je moje první auto vůbec, mám 19 let a studuju, proto ani nechci a nebudu ten katalyzátor za takovou pálku kupovat... Vím že existují univerzální katoše, které se pohybují okolo 6000 kč, ale popravdě, ten zvuk bez toho katalyzátoru je úplně o něčem jiném :) Co jsem pročítal fóra, tak by mohl být problém ve volnoběžném ventilu, že by nebylo na škodu ho vyčistit... Myslíte že by to problém mohlo vyřešit?
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Streda 19.11.2014 08:31, Lambda
Exitus napísal:
Nejsem přímo znalec na auta, ale zkusím interpretovat co mi říkal automechanik - ten katalyzátor "vyhořel" důsledkem toho, že v autě byly staré svíčky které nestíhaly dostatečně spalovat... Když jsme ty svíčky měnili, tak se divil jak tam ty staré svíčky byly zapečené... Nicméně předešlý majitel už ten katalyzátor nekupoval, jelikož jsem se díval a cena originálního je okolo 30 000 Kč. Což bych nerad kupoval i já, je to docela pálka...


No a proto i odešla ta lambda, ta právě dává signály ŘJ aby správně fungoval kat, když tam kat není, lambda to vyhodnocuje blbě a blbne to pak celé. Za studena to neblbne, protože systém je odpojený. Jsou 2 možnosti - buď koupit kat a uvést auto do původního stavu (možno zkusit i díl z vrakáče, nebo kvalitní náhradu, univerzály radši nebrat) a mělo by to pomoct. Nebo vyhledat odborníka na úpravy softwaru motorů a odpojit celý systém tak, aby ŘJ nevyžadovala údaje z lambda sond. Jinak lambda odejde znovu a bude to blbnou ještě víc. Navíc motor, aby se rychleji ohřál (a začal dle údajů lambdy fungovat kat) spaluje bohatší směs (to jsou i ty rostoucí otáčky na volnoběh) a můžou se podpálit písty a zničit ventily. To že to žere víc než by mělo je už detail. Chápu že to je první auto a je třeba se trochu popálit a otrkat, ale když kupuju něco nefunkčního, aspoň si zjistím co mě to bude stát. Zase ty opice a banány
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 19.11.2014 08:57, RE: dodatek..
Exitus napísal:
Nicméně abych vám osvětlil situaci, tohle auto je moje první auto vůbec, mám 19 let a studuju, proto ani nechci a nebudu ten katalyzátor za takovou pálku kupovat... Vím že existují univerzální katoše, které se pohybují okolo 6000 kč, ale popravdě, ten zvuk bez toho katalyzátoru je úplně o něčem jiném :) Co jsem pročítal fóra, tak by mohl být problém ve volnoběžném ventilu, že by nebylo na škodu ho vyčistit... Myslíte že by to problém mohlo vyřešit?


Vzhledem k tomu, že je spalování v bůhví jakém stavu, nedá se říct, že za to může IAC ventil, nicméně vyčištění ničemu neuškodí. Tohle auto má už zcela jistě Euro IV, což značí lambdu před i za katalyzátorem. Dost dobře nerozumím tomu, že tam kat není a ŘJ motoru nehlásí chybu. Skoro to vypadá, že už se v tom někdy někdo hrabal, možná dokonce čipoval, motor dlouhodobě jel (a možná pořád jede) na bohatou směs a všechno ve výfuku odpálil - taky by tomu měla odpovídat spotřeba.
Nevím, kolik Audina z roku 2003 stojí, když se někomu 6000 zdá pálka...připomíná mi to tu paní, co musela mít X5-ku na splátky. To já bych se neorigo katu nebál. Pár známých kolem je měnili a bylo to bez problémů, spíš se musí najít dobrá dílna, která umí objednat správný a dobře ho tam vevařit.
Já bych postupoval asi jinak.
Jinak kolísání volnoběhu může být způsobeno mnoho věcmi a pokud je rozhozené řízení spalování, nedá se nic zatím vyloučit.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Streda 19.11.2014 11:18, Cena
To auto muselo být totálně za hubičku. Nebo to nechápu. Navíc, když je tam automat. Evidentně to nebude social edition. A Audina A4 z tohodle roku, s tímhle motorem a výbavou mohla teď stát klidně i čtvrt mega, možná i víc, záleží na nájezdu.

Já osobně bych za každou cenu dal nový katalyzátor a pak to vzal k člověku, co dělá audi a nechal přehrát řídicí jednotku, protože tam bude něco nabastleného.
reagovať
Exitus
počet príspevkov11
dátum registrácie18.11.2014
Streda 19.11.2014 15:46, cena
Auto stálo 175 000 kč. Automat jsem chtěl, protože mám automat radši a auto využívám z 95% pouze pro jízdu po městě... (takže rozhodovala pohodlnost automatu nad manuálem). Nicméně skutečnost, že tam není katalyzátor mi prodejce (soukromá osoba) zatajil. Kontrolka na ŘJ byla smazaná a objevila se až po týdnu co jsem auto měl. Proto zvažuji že ho budu zpětně kontaktovat a požadovat nějakou částku zpět vzhledem k tomu, že to je skrytá závada, kterou mi prodejce úmyslně zatajil (ptali jsme se ho na ten katalyzátor) a tvrdil, že on s tím nic nedělal... Jelikož to nebylo auto po prvním majiteli, tak jsem podle jména v techničáku předešlého majitele, než od toho kterého jsem to koupil, zjistil kontakt na něj, a ten mi potvrdil, že když vlastnil auto on, tak tam katalyzátor byl.

Nicméně je otázkou, jak se k tomu postaví, když to věděl že ten katalyzátor tam není a úmyslně to zatajil :) Aby jste si nemysleli, že jsem si koupil auto za všechny peníze a nemyslel na nějaký servis ojetiny, tak vás vyvedu z omylu... Ale kupovat originální katoš, s čímž vlastně člověk při koupi ani nepočítal, to se mi opravdu nechce.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 19.11.2014 16:08, RE: cena
Exitus napísal:
Auto stálo 175 000 kč. Automat jsem chtěl, protože mám automat radši a auto využívám z 95% pouze pro jízdu po městě... (takže rozhodovala pohodlnost automatu nad manuálem). Nicméně skutečnost, že tam není katalyzátor mi prodejce (soukromá osoba) zatajil. Kontrolka na ŘJ byla smazaná a objevila se až po týdnu co jsem auto měl. Proto zvažuji že ho budu zpětně kontaktovat a požadovat nějakou částku zpět vzhledem k tomu, že to je skrytá závada, kterou mi prodejce úmyslně zatajil (ptali jsme se ho na ten katalyzátor) a tvrdil, že on s tím nic nedělal... Jelikož to nebylo auto po prvním majiteli, tak jsem podle jména v techničáku předešlého majitele, než od toho kterého jsem to koupil, zjistil kontakt na něj, a ten mi potvrdil, že když vlastnil auto on, tak tam katalyzátor byl.Nicméně je otázkou, jak se k tomu postaví, když to věděl že ten katalyzátor tam není a úmyslně to zatajil :) Aby jste si nemysleli, že jsem si koupil auto za všechny peníze a nemyslel na nějaký servis ojetiny, tak vás vyvedu z omylu... Ale kupovat originální katoš, s čímž vlastně člověk při koupi ani nepočítal, to se mi opravdu nechce.


No bezva, a nemohly se tyto informace tady objevit hned. Takže krok první je reklamace a pak se bude postupovat dle výsledku a jak jsem řek, když to půjde blbě, tak bych se uni katu nebál. Četl a slyšel jem dost případů, kdy funguje normálně. Je to jen pasivní člen.
Jinak má smysl komentovat, že 19-ti letý student potřebuje na přesuny 200 koňovou ojetinu za bezmála 200 tisíc, když na ni vlastně nemá peníze?
Nějak se tu posledních pár dní těch "expertů" sešlo.
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Streda 19.11.2014 19:06, 19 let ????????
Jak je to dlouho, co takhle podobně mladej nezkušenej řidič ve vesnici sestřelil a zabil malou holku. Hlavně, že měl rychlé zánovní BMW a byl to asi pořádnej frajer, když jel přes ves asi 120 km/h a nezvládl to...
Takhle to totiž velice často dopadá.. 200 koňové auto neni pro 19-letého kluka.
reagovať
Exitus
počet príspevkov11
dátum registrácie18.11.2014
Streda 19.11.2014 22:27, 19 let -> 200 koní :)
Upřímně, proč mám takovy auto je moje věc.. :) Ať si každej člověk koupí to, co se mu líbí (samozřejmě v rámci finančních možností). Jen dodám, že jsem vážně uvažoval nad Nissanem 350Z a už sem měl dokonce jeden vybranej, nakonec sem se rozhodl ale pro A4 z důvodu praktičnosti, kdy 350Z je auto naprosto nepraktické :) A to že má ta A4 200 koní, ano má... Nicméně, jakmile vyřeším problém s kterým jsem se vás dotazoval, mám v plánu to nachipovat na 240 koní, protože občas rád sešlápnu plyn až na podlahu a užiju si ostřejší jízdu...

PS: Na to auto peníze mám, ale radši těch 30 000 kč co stojí origo katalyzátor utratím za nějakou pěknou dovolenou, proto ho ani kupovat nechci a poohlédnu se po těch univerzálních, popř. po úpravě ŘJ
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 19.11.2014 22:59, RE: 19 let -> 200 koní :)
Exitus napísal:
Upřímně, proč mám takovy auto je moje věc.. :) Ať si každej člověk koupí to, co se mu líbí (samozřejmě v rámci finančních možností). Jen dodám, že jsem vážně uvažoval nad Nissanem 350Z a už sem měl dokonce jeden vybranej, nakonec sem se rozhodl ale pro A4 z důvodu praktičnosti, kdy 350Z je auto naprosto nepraktické :) A to že má ta A4 200 koní, ano má... Nicméně, jakmile vyřeším problém s kterým jsem se vás dotazoval, mám v plánu to nachipovat na 240 koní, protože občas rád sešlápnu plyn až na podlahu a užiju si ostřejší jízdu... PS: Na to auto peníze mám, ale radši těch 30 000 kč co stojí origo katalyzátor utratím za nějakou pěknou dovolenou, proto ho ani kupovat nechci a poohlédnu se po těch univerzálních, popř. po úpravě ŘJ


Taky upřímně; nikdo nečeká, že dnešní velmi sebevědomý mladý člověk tak nějak stáhl ocas mezi nohy a tvářil se trochu pokorně, zejména když jako nezkušený požaduje zdarma radu od řekněme trochu zkušenějších.
Ať si koupí každý co chce, ale jako člověku, který má stroje rád, mi pak dělá zle, když se auto bastlí, protože "přece nebudu platit takovou pálku..." a pak na čip se peníze najdou. Stejně si tak trochu stále myslím, že se na tom autě už něco s motorem dělo.
20% zvýšení výkonu není úplně málo, bude se něco dít i s brzdami, nebo se zase raději pojede na dovolenou?
reagovať
Exitus
počet príspevkov11
dátum registrácie18.11.2014
Streda 19.11.2014 23:11, :))
Samozřejmě že za rady jsem vděčný a děkuju za ně, více lidí, více názorů a rad.. :) Ale vadí mi, když někdo kritizuje někoho za to, co si pořídil za svoje peníze. A neříkejte mi, že vy když jste byli mladí, jste nechtěli auto které slušně jede, když se mu dá plnej plyn :) Ne každý má na to finance, to je věc druhá... Až budu starej dědula, tak si můžu vozit zadek v Superbu nebo Octávce :)))

Aby bylo jasno, ten problém chci vyřešit a řešit ho budu, stejně nejspíše vyhledám někoho kdo upraví ŘJ tak aby to bylo v pohodě, protože ten zvuk bez katalyzátoru stojí za to :)
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 20.11.2014 01:08, RE: :))
Exitus napísal:
Samozřejmě že za rady jsem vděčný a děkuju za ně, více lidí, více názorů a rad.. :) Ale vadí mi, když někdo kritizuje někoho za to, co si pořídil za svoje peníze. A neříkejte mi, že vy když jste byli mladí, jste nechtěli auto které slušně jede, když se mu dá plnej plyn :) Ne každý má na to finance, to je věc druhá... Až budu starej dědula, tak si můžu vozit zadek v Superbu nebo Octávce :)))Aby bylo jasno, ten problém chci vyřešit a řešit ho budu, stejně nejspíše vyhledám někoho kdo upraví ŘJ tak aby to bylo v pohodě, protože ten zvuk bez katalyzátoru stojí za to :)


Když mi bylo cca 23 let, tak jsem si za peníze, které jsem si sám po VŠ vydělal koupil sice 2.0L Mazdu 626, ale jen s 66 kW. Opravdu jsem netoužil po prémiové značce co má 150 kW v automatu. Priorita pro mě byla především spolehlivost auta, abych nemusel běhat po servisech a prostě jen jezdil. Chápu, že každý má jiné priority.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 20.11.2014 12:04, RE: :))
Exitus napísal:
Samozřejmě že za rady jsem vděčný a děkuju za ně, více lidí, více názorů a rad.. :) Ale vadí mi, když někdo kritizuje někoho za to, co si pořídil za svoje peníze. A neříkejte mi, že vy když jste byli mladí, jste nechtěli auto které slušně jede, když se mu dá plnej plyn :) Ne každý má na to finance, to je věc druhá... Až budu starej dědula, tak si můžu vozit zadek v Superbu nebo Octávce :)))Aby bylo jasno, ten problém chci vyřešit a řešit ho budu, stejně nejspíše vyhledám někoho kdo upraví ŘJ tak aby to bylo v pohodě, protože ten zvuk bez katalyzátoru stojí za to :)


Jasně, kdejakej kluk nebo chlap (rozdíl je většinou jen v ceně hraček) se chce povozit ve slušném autě. Ale popravdě - 200 koní nebo dokonce 240 koní, to je na machrování. A s tím Nissanem bys asi machroval líp. Jenže dobré auto, to nejsou jen koně. Já s Davidem máme Mondeo, protože je to auto, se kterým je radost jezdit a přitom je i praktické. Když se dostanu na zatáčkovou okresku, tak mi řízení vykouzlí úsměv na tváři a nepotřebuju k tomu 200 koní. S 200 koněma můžeš pálit pneu na semaforech, v zatáčkách skončíš namotanej na stromě. Bude fajn, když tohle bouřlivé mládí přežiješ a hlavně přitom nezabiješ někoho jiného. Aby se tvůj nick nestal tvým statusem.

V první řadě bys měl dát auto do cajku, neoriginál katalyzátor udělá svou práci taky a budeš moct i na poctivou STK. Vzhledem k tomu, že už to asi nějakou dobu STK nevidělo, tak bych se obával, v jakém stavu jsou nápravy a brzdy.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Štvrtok 20.11.2014 14:08, Gratuluju
Za prvé gratuluju, že si v 19 letech schopen se takhle fajnově uživit. Máš můj obdiv.

A teď k autu. Máš dvě možnosti, udělat to přepisem řídicí jednotky a nasimulováním funkce katu, ale to nebude úplně levný, protože to budeš muset dát někomu, kdo se v tom fakt vyzná (ale zas to rovnou i načipuje), nebo opravíš ten kat a nebudeš muset tyhle hovadiny řešit. Jde to, ale je to zaprvé prasárna (budiž) ale zadruhé to má i riziko v tom, že když někoho rozstřelíš, pojišťovna může odmítnout plnit (i POVko), protože to auto není technicky způsobilý. A že na to přijdou si buď jistej. Je to tvoje věc, ale doporučuju to řešit, mohl bys zjistit, že tvůj skvělý příjem jde dalších pět let na splácení cizí káry.

A co se týče povození: A4 je sportovní sice dost, ale s automatem to až tak horký nebude a navíc na tom autě proděláš kalhoty. To kdyby sis koupil třeba Lupo GTI, tak bys byl teprve frajer a ještě navíc chytrej, protože ty auta v dobrým stavu už neztrácej na ceně, naopak jsou pořád dražší a dražší... A vsaď se, že by ti Lupo v Audině natrhlo prdel...
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.