BobanHTP napísal:
Obrc napísal:
Ok - chápu. Vaše argumenty mi taky vrtají hlavou. Požadavkem je dostatečně velké kombi se silnějším motorem. Koncern VW - Passat, Superb, Octavia, Golf - ano, ale až s commom railem. Na Mondeo vůbec nežehrám. Sehnat Mondeo s 1.8 tdci ( a těch je teprve jak šafránu) by byla pro mě dobrá volba, u 2.0 mám právě obavu z filtru pevných částic. Korejce a Francouze jsem po zkušenostech vyloučil. Doteď - Volvo XC 70, D5 AWD,r.v. 2008., nyní s ním jezdí manželka. Starší V 70 a V 60 s D5 v mé cenové relaci, už ale mývají hrubě přes 200tkm nalítáno. Vaše zkušenosti ? Díky.
Ahoj, u Mondea je FAP filtr sehnatelný pod 20tis.kč, pozor na polský JMJ, v testu ze SM pro Oct TDI neobsahoval vůbec drahé kovy co právě dělají FAP filtr filtrem
Mě připadá na dlouhé cesty mnohem lepší 2.0 TDCi, je silnější a hlavně kultivovanější než 1.8 TDCi.Jinak ještě odbočím, nejlevnější FAP mají PSA. Můj kamarád má třetím rokem služebák Peugeot 508 SW 2.0 HDI 120kw a je naprosto spokojený, žádné katastrofy se nekonají a to dostává pořádnou roční nálož km
Auto je luxusně pohodlné, v ničem si nezadá s Superb III, dokonce působí lépe odhlučněný
Ne všechny FAP od PSA jsou levne :) Verze, které mají oddělený katalyzator od FAP, tedy většina starsich 1,6HDI a 2,0 HDI100 a 103kw jsou levné, originál repase výměným způsobem přímo v Citroenu nebo Peugeotu je 8-12 tis, což je myslím super na to, že vám garantují stav nového filtru....ovšem horší to je u verzí 2,0HDI 120kw, který mým i já. Filtr je společný s katalyzátorem a tam PSA chce 28tis za repasovaný díl. Takže zde je otázka, zdali nevyužít spíše služeb firem, které filtry čistí. Ovšem otázna zní, FAP od PSA jsou zaplněny CERINem,a přestože se firmy dušují, že odstraní i Cerin, tak údajně v reálu odstraní jen saze (tedy to co je v bežném DPF konkurenčních značek), ale neodstraní polícek (Cernin) takže nedojde k takovému vyčištění jako u DPF.