0
späť
 

diskuze k tématu: A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, dovoz vozidel
Thurg
počet príspevkov2
dátum registrácie24.03.2024
Nedela 24.03.2024 21:52, A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba
Dobrý den, zvažuji koupi Audi A4 B8.5(2013 - 2015) s rozpočtem ~20 k€. Můj roční nájezd je ~12000 km z toho cca 50% ve městě. A přecházím z atmosféry Fordu 1.4 spotřeba 7.7/100 a rád bych něco pohodlneho na delší trady. Moje představa je bezinovy motor 2.0 TFSI s Quatro. Rád bych se vynul dieslu protože odpadá Ad-blue a DPF v závislosti převážně jidne ve městě diktatu EU. Auto mám v plánu si ponechat delší dobu(cca 5 -10 let). Zahlédl jsem v německé nabídce dokonce motory 3.0TFSI s kompresorem v mé cenové relaci. Tak by mne zajímal rozdíl ve spotřebě 2.0 vs 3.0 a zároveň v ceně údržby(rozvody,pumpa...atd). O kolik je 3.0 TSFI dražší na údržbu a spotřebu? Budu rád za vaše doporučení a feedback.
S pozdravem Martin
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 01.04.2024 06:41, RE: A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba
citácia:
reakce na: Thurg, 24.03.2024 21:52 (Dobrý den, zvažuji koupi Audi ...)


Pokud se chcete vyhnout problémům s emisními systémy u dieselů, protože jezdíte hodně po městě, a přitom si vybíráte mezi přímovstřikovými benzíny, tak si moc nepomůžete. Přímovstřiky hodně karbonují při nízké zátěži (ve městě) a při krátkých jízdách ještě navíc ředí olej benzínem.
2,0 TFSI s quattro pojede ve městě kolem 10 litrů mimo město 7-8 litrů, 3,0 TFSI za 12-13 ve městě a 8-10 mimo něj.
Ale na rovinu, pokud se ptáte na provozní náklady, tak na takové auto nemáte peníze. Ty motory mají dost problémů a poctivý servis ani opravy nejsou levné. Jenom ty rozvody stojí balík. Motor je podélně, řetězový rozvod zezadu = při výměně se demontuje motor z auta, odpojuje převodovka, ..... Pokud vám to bude dělat dobrý kamarád (jen za cenu práce) a použije kvalitní díly, tak to bude kolem 70 tisíc korun. Pokud kamaráda nemáte, přidejte si dalších 20-30 tisíc.
reagovať
Thurg
počet príspevkov2
dátum registrácie24.03.2024
Utorok 02.04.2024 00:24, RE: RE: A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba
citácia:
reakce na: Pavlik, 01.04.2024 06:41 (Pokud se chcete vyhnout problé ...)


Děkuji za odpověď, je mi jasné že údržba a práce na takovém autě nejsou levné. Těch ~100k kč jsem někde četl u A4 také jen nebylo popsánu na kterém motoru to bylo děláno. Zároveň pokud se nepletu tak interval na rozvody je 200k km, pokud tedy nezačnou chrastit dříve. A dekarbonizace nějakých 18k kč a u 3.0 TFSi je ještě potřeba měnit řement na kompresor. Pokud jsem nastudoval správně tak A4 v 2.0TFSI po faceliftu najezdí 2xx xxx km se základní údržbou, to se mi zdá velice slušné a spolehlivé. Někde jsem vyčetl že potom nastává i únava podvozku a další srandy.
Ještě jestli bych se mohl zeptat tak v generaci B9 ty motory 2.0 TFSi už mají kombinaci primeho/neprimeho vstřikování a neměly by mít problémy s tím karbonem ? A zároveň by mne zajímalo zda se dá softwarově vypnout "Lane assist" který sahá do řízení a z důvodů norem EU je vždy zapnutý při nastartování ?
Ještě jednou děkuji za odpověď.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 02.04.2024 16:44, RE: RE: RE: A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba
citácia:
reakce na: Thurg, 02.04.2024 00:24 (Děkuji za odpověď, je mi jasné ...)


Začnu od konce.
Line Assist se u starších aut do (tuším) roku 2020 dá vypnout v nastavení a zůstává vypnutý. U novějších se musí vypnout přes VAG diagnostiku, ale auto tím porušuje homologační podmínky = vypnutí je nelegální (oficiálně ).
Kombinace přímého a nepřímého vstřikování u TFSI není moc účinná a motor stejně karbonuje. Sice o něco méně, podle jízdních podmínek o nějakých 20-40%, ale pořád problém s karbonem zůstává.
Servisní interval řetězových rozvodů se někdy uvádí kolem 250 tisíc km. Automobilkou není stanoven. Těch 250 tisíc se ale rozvody dožijí pouze v případě, že auto dostávalo kvalitní olej maximálně každých 15 tisíc kilometrů. Pokud jezdí na longlife, vydrží max 150-200 tisíc. Odejdou totiž hydraulické napínáky a kluzné plochy (plastové) řetězů. Výměna u 2,0 TFSI je levnější, rozvody na ní jsou na přední straně motoru. Ale pořád jsou tam elektronické senzory, které se v drtivé většině případů mění také. Každopádně byste se měl vejít i s řemenem příslušenství a vodní pumpou do 50 tisíc. U 3,0 TFSI jsou rozvody kolem těch 100 tisíc, je tam nutná demontáž motoru a odpojení převodovky.
S řetězy se samozřejmě mění i řemen příslušenství a vodní pumpa na přední části motoru. Tato sestava se reálně mění už kolem 120 tisíc, protože začne téct vodní pumpa.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.