Martin napísal:
Nevim ajk ostatni, ale na tuto audi nemam, ale mam podovny motro a vadi me, ze jsou to obsahy jen lehce presahujici hranici zlomu v kategorii ruceni. Stejne tak 1,4 jak benzin tak nafta, to radsi koupim 1,3 ktere maji temer identicke vykony s nizsi sazbou. Jako treba Ford dela 1,8TDCI, opel ma 1,6, a ted je rocela BOOM motoru 1,6TDCI/HDI to taky neni spatny, ale nez 1,9 to uz radsi treba ctyrvalec ale s objemem tak 2,2. Ale kdo ma na tuto novou audinku, nebo i na bazarovou, tak ho urcite netrapi rozdil v ruceni
Martinovi: to si myslíš, že soudruzi v NDR dělají schválně motor o objemu1896 ccm, protože ví, že u nás je to už další kategorie povinnýho ručení nad 1850ccm
V moderních dieselech se sice snižuje objem (nezmiňoval jsi třeba ještě Fiat MultiJet 1,3 se super výkonem - 66kw), zárověň jdou plnící tlaky u těchto dieselů brutálně nahoru... Teď to je myslím někde kolem 1.8 atmosféry... To znamená, že všechny části motoru budou mnohem náchylnější ke zničení a budou odcházet mnohem dřív. Podle MNĚ je 1.9 rozumnej kompromis mezi 2.5 TDi a třeba těch 1.3 MJ od Fiatu. Uvidíme, jestli na tom někdo najezdí třeba 750.000 km jako teď na vyzkoušených TDi/HDi/TDCi atd.