nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den,chtěl bych se zeptat na Váš názor na řešení mé současné situace:Jsem rozhodnut, že si v nejbližší době pořídím (svůj první vlastní) automobil. Čím více se ale tímto problémem zabývám, tím více rozporuplných názorů, referencí a postojů k jednotlivým značkám i typům nalézám. Takže nejdříve fakta: můj rozpočet je cca 100 - 150 tis. Kč, měsíčně najezdím cca 2500 - 3000 km. Většinou po dálnici, ocenil bych spíše kombi (nebo velkoprostorový vůz). Prozatím jsem zvažoval Audi 100/A6 2,5 Tdi (103Kw) - otec má Audi 80 a vím, že už ani v Ingolstadtu taková auta dnes nevyrobí. Problém je sehnat vyhovující kus - i v Německu (nemám problém s domluvou ani cestou tam), nebo Audi A4 B5 TDI, (81 Kw), dále Mazdu 6 2,0 16V MZR-CD (105 kW). Taky mě velmi láká Renault VeSatis. K tomu všemu mi kolega nasadil brouka do hlavy, že je lepší za daných podmínek jít cestou benzínových motorů (důvody zde jistě zmiňovat nemusím). Vím, že je to dost \"nekoncepční\" výběr - dokážete mi poradit? Děkuji moc.
Nájezd 36 tkm/rok na ojetinu za 100 tisíc je docela brutální. To za rok, dva půjdou ta auta do kopru, protože už v době nákupu už budou mnohá bez problému atakovat 300 tisícovou hranici, ačkoliv stav tachometru bude informovat o jiné hodnotě.
Já bych rozhodně přitlačil na peníze a koupil bych něco mladšího, u čeho bude předpoklad, že vydrží o něco déle. Idea koupit Audi s pětiválcovým 2,5 TDi je jistě dobrá, ale není dogma, že každé takové Audi bude mít motor ve stavu, že dalších ročních 35 tisíc mu nic neudělá. Ještě by se daly volit 1.9 TDi třeba v A4, Passatech možná Superbech. To je snad za 100 tisíc jediný naftový motor, o kterém by se dalo na tyto potřeby uvažovat. Ale riziko oprav nebude malé, zejména pro takto stará auta, u kterých se návratnost ještě počítala a tomu bude odpovídat nájezd.
Benzínový motor v autě za 100 tisíc nemusí být krok vedle a dost možná to z nákladového hlediska bude jen o palivu, za které bude ročně nutné zaplatit cca o 25 tisíc korun více. To už málo není, ale stačí výměna vstřikovačů nebo čerpadla a rozdíly se setřou.
Tady skutečně těžko radit. Za 100-150 tisíc bych já volil buď Superba s 1.9 TDi nebo Mondeo s 2.0 Duratec HE nebo možná Vectru s 1.8 16V (2.0 16V). Tyhle motory v levných autech považuji za celkem spolehlivé a dostatečně trvanlivé při únosné spotřebě a cenách ND.