Nedela 16.09.2007 14:35,
vsem
Všem chci poděkovat za Váš zájem o mou situaci a za Vaše názory k mé recenzi. Nechtěl bych tu však rozebírat cenu vozu. Myslím si, že se jedná až o druhořadý fakt a je zcela jedno, jesti tento vůz stál 2 000 000 Kč nebo 200 000Kč. Máme v naší firmě a rodině více aut v různých cenových relacích, tato auta jsou však vždy udržována v perfektním technickém stavu a kdykoliv by bez problému prošla přes STK, což by se mému LR Discovery 3, nepodařilo ani náhodou.
Zarážejícím faktem, který udivuje všechny právníky a znalce, kteří měli možnost se seznámit s mým vozem a s kompletni dokumentací, kterou disponuji, jak je vůbec možné, že prodejce Jaguar Moravia a dovozce AMT Praha pusti takový vůz do silničního provozu. Vzniká tak otázka TRESTNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA OHROŽENÍ BEZPEČNOSTI A ŽIVOTA UŽIVATELE A OSTATNÍCH ÚČASTNÍKŮ SILNIČNÍHO PROVOZU. Chci tu zdůraznit, ze mimo spousty jiných vad, je nejnebezpečnejší závada na systému pérování.
Z pohledu řidiče je tato závada srovnatelná jako kdyby Vám na voze brzdový systém občas fungoval a občas ne, a vy jste se nikdy nemohli spolehnout na to, jestli Vám auto bude brzdit zrovna tehdy, když to budete potřebovat. Systém vzduchového pérování u mého LR funguje asi takto - když se po nastartování autu podaří zvednout z parkovací polohy do pozice pro jízdu, nekdy až po 30-45 min., tak se potom mirně či vice nakloní až o 6 cm na jednu stranu, nebo je zadni část vozu výše položená. Technici servisu mne však na reklamačním dokumentu ujišťují " popsaný problém pravděpodobně souvisí s atmosférickými vlivy" - 20.01.06, vedouci servisu p.Hodboď. Takže za vše může počasí! Bohužel systém pérování nefunguje za jakéhokoliv počasi. Vrcholem všeho však zůstavaji zážitky moje a mých spolucestujících, kdy dojde k náhlému výpadku systému pérování při jízdě po dálnici rychlostí 130km/h. Průběh je asi takový. Přední pravé kolo na kontrolním displeji náhle změní svoji výšku, zazní zvukový signál, rozsvítí se varovné kontrolky a nápis max.rychlost 30km/h. Během asi 5 sekund auto přejde do nouzového režimu, vypustí vzduch z tlumičů pérování, spadne do parkovací polohy a v tu chvíli se auto stává zcela neodpružené, ztrácí směrovou stabilitu a je prakticky neovladatelné. Je nutné ještě navíc okamžitě brzdit na rychlost nepřekračující 30km/h a i tato rychlost je zcela nereálná na méně kvalitním povrchu vozovky.
Takže během 5-ti sekund tento vrchol techniky disponuje odpružením na úrovni dřevěného trakaře. Všichni moji spolucestující, dnes již jim můžeme řikat svědci, kteří tuto kolizní situaci zažili, se svorně shodují, že do tohoto vozu by je již nikdy nikdo nedostal. Chtěl bych se tímto velice omluvit všem řidičům, kteří zrovna při těchto havarijních situacích jeli za námi a asi opravdu nemohli pochopit moje krajně nebezbečné chování na vozovce, což nám vždy dali velmi zřetelně najevo.
13.04.2006 odstoupení od kupní smlouvy a vůz odstaven.
30.05.2006 společnost Jagur Moravia odstoupení od kupní smlouvy neakceptuje. Vrcholem arogance je písemné prohlášemí, cituji, "máme zato, že vozidlo je v pořádku, schopné řádného užívání, nejsme tedy připraveni Vaše odstoupení od kupní smlouvy akceptovat." Naštěstí jsem se po ujetí 31 974 km ve zdraví dožil dne 19.12.06 - jednání za účasti mne, mého právního zástupce, našich dvou svědků, právního zástupce spol.Jaguar Moravia a zástupců spol. AMT Moravia Brno v prostorách sídla AMT Brno. Prodejce spol. AMT Brno p. Brázda nám sdělil, že první serie vozu měli určité výrobní vady na systému pérování, ale že dnes se již naučili tyto vady odstranit. Tento prpblém prý mělo více zákazníků, ale ti si tyto vady nechali odstranit a dnes jsou velice vděčni, že mohou řádně užívat tyto skvělé a technicky dokonalé vozy, jen já pořád dělám firmě LR nějaké problémy, a nemůžu tak naplno využít skvělích vlastností vozu Discovery 3. Takové drobnosti, jako mlžící se přední světlomety, koroze podvozku, opravovaný lak nemohou přeci zkazit radost z jízdy vozem odpvídajícím standardům firmy LR. Dále nám p.Brázda potvrdil, že situaci, kdy vypadne pérování taky několikrát zažil, Prý od výstrahy auto přestne být odpružené až po 7-10 sekundách, a on sámj ako dobrý řidič vždy tuto situaci bezpečně zvládl. Dále nás ifnormoval, že pravidla silničního provozu ukládají každému řidiči přizpůsobit svoji jízdu tak, aby byl schopen reagovat na nenadálou překážku silničního provozu. Takže vlasntě nikdy nemohlo dojít k havarijní situaci přesto, že kamion jedoucí za mým skvělím LR má zcela jistě delší brzdnou dráhu, nemluvě o případech, kdy k náhlému výpadku pérování došlo při předjížděcím manévru, za snížených adhezních podmínek, nerovném nebo mírně zhoršeném povrchu vozovky. Potom tedy vůbec nechápu, proč je na našich silnicích každý den při dopravních nehodách zraněno a usmrceno tolik lidí, když všichni řidiči jsou povinni dodržovat pravidla silničního provozu. Na závěr schůzky nám Dr.Habánová udělala velkorysou nabídku na vrácení mnou již v plné výši zaplaceného vozu oproti započtení náhrady za užívání vozu, 60 000Kč/měsíc ode dne převzetí vozidla, což znemá, že když dnes vrátm společnosti po 30 měsících moje již jednou plně zaplacené auto, číní tato částka 1 800 000kč, jak velkorysé!!!
reagovať