0
späť
 

diskuze k tématu: Alternativní paliva v ČR: blýská se na lepší časy?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 06:58, Další alternativa?
A co bionafta? Sám mám Tipo diesel a vím, že kamarád jezdí na stolní olej za 16,50 Kč/l. Zpočátku do své Felicie olej jen přidával a dnes už jezdí snad v poměru 6:1 ve prospěch oleje.Na olej nejezdí jedině v zimě, když teplota začíná klesat k nule, protože pak to opravdu nejede - olej ztuhne (sám jsem byl toho svědkem, když jsme jeli asi 120 km trasu). Praktikuje tento způsob asi 2 roky a Felina jezdí pořád i startuje a z výfuku se line vůně otevřeného friťáku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 07:09, RE: Další alternativa?
JardaK. napísal:
A co bionafta? Sám mám Tipo diesel a vím, že kamarád jezdí na stolní olej za 16,50 Kč/l. Zpočátku do své Felicie olej jen přidával a dnes už jezdí snad v poměru 6:1 ve prospěch oleje.Na olej nejezdí jedině v zimě, když teplota začíná klesat k nule, protože pak to opravdu nejede - olej ztuhne (sám jsem byl toho svědkem, když jsme jeli asi 120 km trasu). Praktikuje tento způsob asi 2 roky a Felina jezdí pořád i startuje a z výfuku se line vůně otevřeného friťáku.
No jo ale co TDI a HDI nebo DTI TDCI DCI ? Tam bionaftu cpát nemůžeš ani stolní olej
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 09:36, RE: Další alternativa?
taky JardaK. napísal:
No jo ale co TDI a HDI nebo DTI TDCI DCI ? Tam bionaftu cpát nemůžeš ani stolní olej
Všichni, co mají diesel, nemají jen motory s označením na konci "I". Právě proto jsem přispěl svou poznámkou do diskuse a jelikož nejsem vůbec žádný odborník v dané oblasti, zajímá mě, jestli patří bionafta taky mezi alternativní paliva. Myslíš, že je technicky nemožné, aby budoucí TDI jezdila na řepku? PS. Jo a ještě jsi zapomněl mezi vyjmenované TDI, HDI atd. zařadit JTD. Jarda
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 12:21, RE: Další alternativa?
JardaK. napísal:
Všichni, co mají diesel, nemají jen motory s označením na konci "I". Právě proto jsem přispěl svou poznámkou do diskuse a jelikož nejsem vůbec žádný odborník v dané oblasti, zajímá mě, jestli patří bionafta taky mezi alternativní paliva. Myslíš, že je technicky nemožné, aby budoucí TDI jezdila na řepku? PS. Jo a ještě jsi zapomněl mezi vyjmenované TDI, HDI atd. zařadit JTD. Jarda
V nemecku existuji firmy, co umi prestavat TDI aby jezdila na stoli olej, i tady v CR je firma, ktera se tim zabyva, ale pouze prodejem dilu, ne vsak montazi. Nejvetsi problme, jsou nizsi teploty, prestavba obsahuje vyhrivani, takze nastartujete na naftu, nadrz se a potrubi se ohreje a jamile motor dosahne 80 stupnu tka se prepne automaticky na olej i v zime. Myslim, ze udelat par cerpacich stanic pro stare diesely s olejem by taky nebylo spatny, ale cenal oleje by se zvedla jak znam vladu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 12:25, LPG
Jak na to tak koukam, tak jse vyplati stale prestavet spise auto na LPG nez CNG vzhledem k cene prestavby. I zakaz parkovani v garazich by se po vzoru zapadnich sosuedu mel zrusit. Chtelo by to, aby vlada zohlednila i lidi jezdici na LPG nebo snizila nebo nejak castecne dotovala rpestavbu dalsich aut na LPG nebo CNG, asi je to blbost, ale kdyby vlada dotovala 50 procent ceny prestavby tak myslim, ze cela republika jezdi na plyn nebo CNG a hned by se lepe dychalo. A Bioethanol se me jeni jako nejjednodusi alternativni palivo. A dalo by se tim zachranit i nase zemedelstvi. Vzdyt misto toho kupovat brambory od polaku tak si vypestujeme sami co co chceme, neco snime a zbytek projezdime v autech, byli bychom alepson nezavisli na nejakych dovozech
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 12:28, nadrz
Jeste bych rad dodal, ze je orpavdu vyhodnejis s porizenim LPG vyhodit rezervu a netahat ji v kufru. Koupi se sada na opravu pneu a je to. Sada obsahuje spray, ktery vstriknete do ventilku, a ono to samo najde diru a zalepi zevnitr a pak sada obsahuje kompresor a tim kolo nafouknete a jedete dal, ma to i vyhodu, ze nemusite menit kolo, usetrite cas, a pak nemusite do pneuservisu nechavat opravovat gumu, pokud tam neni dira po nozi od zavistivych sousedu :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 12:48, RE: nadrz
mufik.martin napísal:
Jeste bych rad dodal, ze je orpavdu vyhodnejis s porizenim LPG vyhodit rezervu a netahat ji v kufru. Koupi se sada na opravu pneu a je to. Sada obsahuje spray, ktery vstriknete do ventilku, a ono to samo najde diru a zalepi zevnitr a pak sada obsahuje kompresor a tim kolo nafouknete a jedete dal, ma to i vyhodu, ze nemusite menit kolo, usetrite cas, a pak nemusite do pneuservisu nechavat opravovat gumu, pokud tam neni dira po nozi od zavistivych sousedu :)
Už se ti někdy stalo, že ti plech plech na silnici rozřízl pneu? Mně jo a můžu říct, že pneu byla v té chvíli na odpis. Bez rezervy bych nejel dál a pochybuji, že by sada na lepení pomohla. Sám jezdím na Lpg (Astra, kombi), rezervu nemám natrvrdo přišroubovanou, jak stanoví zákon (a hlavně ředitelé zeměkoule na STK), leží mi v kufru a když převážím něco extrémního, pouze posunu. Takže - i v 21. století - REZERVU URČITĚ ANO.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 13:54, friťák
Jirka napísal:
Už se ti někdy stalo, že ti plech plech na silnici rozřízl pneu? Mně jo a můžu říct, že pneu byla v té chvíli na odpis. Bez rezervy bych nejel dál a pochybuji, že by sada na lepení pomohla. Sám jezdím na Lpg (Astra, kombi), rezervu nemám natrvrdo přišroubovanou, jak stanoví zákon (a hlavně ředitelé zeměkoule na STK), leží mi v kufru a když převážím něco extrémního, pouze posunu. Takže - i v 21. století - REZERVU URČITĚ ANO.
Měl jsem TD bez i a motor si na fritovací olej v létě jenom chrochtal.Auto líp táhne odspodu,typický rachot dieslu trochu ztichne.akorát ta pakárna to nalívat do nádrže z 1L flašek!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 14:04, Nové auta cokoliv dobré, ale stará.
Jakákoliv nová technologie je super, ale výrobci serou na spokojenost stálých zákazníků, tzn. že jim je jedno jak jejich zákazníci budou spokojeni, až budou muset kupovat drahý benzín, naftu, a na nové mít nebudou neboť nové technologie jsou drahé.
Chci říct, že by měli vymyslet i něco pro auta současnosti, tj, pro auta max. 4 roky stará. Sám mám 14 let staré auto, ale než se něco vymyslí, tak to trvá, že?
vztlačený vzduch, horká pára, cokoliv. Tolik peněz mají a nic nedělají.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 15:21, RE: nadrz
Jirka napísal:
Už se ti někdy stalo, že ti plech plech na silnici rozřízl pneu? Mně jo a můžu říct, že pneu byla v té chvíli na odpis. Bez rezervy bych nejel dál a pochybuji, že by sada na lepení pomohla. Sám jezdím na Lpg (Astra, kombi), rezervu nemám natrvrdo přišroubovanou, jak stanoví zákon (a hlavně ředitelé zeměkoule na STK), leží mi v kufru a když převážím něco extrémního, pouze posunu. Takže - i v 21. století - REZERVU URČITĚ ANO.
To mate pravdu, nidky jsem se nesetkal s rozrizlou gumou, ale i to se muze stat a pak vam sada na lepeni je opravdu na nic, a odtahovka vyjde priserne draho, hlavne kdyz se to stane nekde na dovolene nebo dal od nejakeho mesta. Nejhorsi i je, ze je nekolik moznosti poctu sroubu a miliony druhu rozteci kol, takze ani znamy, ktery by prijel, vam moc nepomuze, pokud nepriveze primo kolo co k vam pasuje. Proc vlastne nemuze byt jedna roztec a stejny pocet sroubu na vsech kolech?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.04.2007 21:54, RE: Další alternativa?
JardaK. napísal:
Všichni, co mají diesel, nemají jen motory s označením na konci "I". Právě proto jsem přispěl svou poznámkou do diskuse a jelikož nejsem vůbec žádný odborník v dané oblasti, zajímá mě, jestli patří bionafta taky mezi alternativní paliva. Myslíš, že je technicky nemožné, aby budoucí TDI jezdila na řepku? PS. Jo a ještě jsi zapomněl mezi vyjmenované TDI, HDI atd. zařadit JTD. Jarda
Podivejte se na www.europecon.cz to co tam pisou zni hezky ale jaka je asi realita? I kdyz jeden zemedelec v nemecku vyjezdi 50000 litru oleje za rok a zatim bez problemu. Ten olej si lisuje za studena ve strodole akorat ho musi poradne prefiltrovat.
Biolih se u nas preferuje hlavne z obili a kukurice pritom z cukrove repy je z hektaru 3x vetsi vyteznost.

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 06.04.2007 05:28, RE: Další alternativa?
huhu lesni napísal:
Podivejte se na www.europecon.cz to co tam pisou zni hezky ale jaka je asi realita? I kdyz jeden zemedelec v nemecku vyjezdi 50000 litru oleje za rok a zatim bez problemu. Ten olej si lisuje za studena ve strodole akorat ho musi poradne prefiltrovat.
Biolih se u nas preferuje hlavne z obili a kukurice pritom z cukrove repy je z hektaru 3x vetsi vyteznost.

No jezdit se da i na vyfritovany olej, videl jsem i takove lidi na internetu, vetsinou jsou to lidi, co pracuji v restauraci. Je nutne olej poradne prefiltrovat od necistot pres velmi jemne kusy latky a je to bez problemu. Ten clovek zo na to jezdil mel Mercedes W124 motor 2.5D petivalcec, a jezdil na to porad kdyz byli teploty nad nulou. Kdyz bylo teplo tak ciste na olej, kdyz sli teploty dolu tak to redil s naftou. Kdyz byli teploty blizko nuly, tak jezdil 50 na 50 a byl spokojen. Olej me zcela zadarmo jako odpad z restaurace.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 25.11.2007 20:59, Bioethanol do kazdyho benzinaka ??
kdyz pojedu do Nemecka muzu si misto benzinu za 1.45€/L natankovat E85 (biolih) za 0.90€/L

Staci k tomu zarizeni jako nabizi napriklad tadyhle:

e85.rostlinnyolej.cz
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.